Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@11:46:42 GMT

«این» از سفر قریب‎الوقوع «اون» به سئول خبر داد

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۳۰۹۸۹

«این» از سفر قریب‎الوقوع «اون» به سئول خبر داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تایم، «مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی امروز پنجشنبه از سفر قریب‌الوقوع «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به سئول خبر داد و گفت که وی به زودی به عنوان بخشی از روند تسریع دیپلماسی که در راستای عاری سازی کره شمالی از تسلیحات هسته‌ای انجام می‌گیرد، عازم این سفر می‌شود.

وی با اشاره به قریب‌الوقوع بودن دومین نشست سران آمریکا- کره شمالی، از احتمال سفر «شی جینپینگ» رئیس جمهوری چین به سئول نیز خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که وی به سفر قریب‌الوقوع کیم به روسیه و حتی احتمال دیدار وی با شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن نیز اشاره کرد.

اگرچه کیم پیشتر نیز گفته بود که سال میلادی جاری به کره جنوبی سفر می‌کند؛ اما تاریخ و جزئیات این سفر همچنان نامعلوم است.

به گفته مون، آمریکا، کره شمالی و کره جنوبی، بر مبنای اعتماد متقابل، موفق به عاری‌سازی شبه‌جزیره کره از تسلیحات هسته‌ای و برقرای صلح در این منطقه خواهند شد.

این درحالی است که خبرگزاری رسمی کره جنوبی نیز پیشتر اعلام کرده بود کره شمالی سایت‌های هسته‌ای- موشکی خود را برای بازدید بازرسین بین‌المللی آماده می‌کند.

کد خبر 4447018 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: مون جائه این کره جنوبی کره شمالی کیم جونگ اون اربعین ۹۷ عربستان سعودی جمال خاشقجی ایالات متحده آمریکا ترکیه روسیه دونالد ترامپ سوریه رژیم صهیونیستی فلسطین عراق ایران افغانستان محمد بن سلمان آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۳۰۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه گفت که رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است و اشاره کرد که نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بورل دیدگاه خود در مورد احتمال رویارویی هسته‌ای را به تشدید تنش‌ها بین شرق و غرب نسبت داد و بر لزوم باز نکردن دوباره آنچه به عنوان جعبه جنگ توصیف کرد، تاکید کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: رقابت‌های تجاری شرق و غرب به دلیل عدم اعتماد در حال تبدیل شدن به درگیری است و اروپا با عدم تنوع در منابع انرژی خود و اتکا به روسیه، خود را تضعیف کرده است.

جوزپ بورل پیشتر گفته بود که جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، شهر‌های نوار غزه را در معرض ویرانی بیشتری نسبت به شهر‌های آلمان در طول جنگ جهانی دوم قرار داده است. 

بورل در سخنرانی خود در جلسه عمومی پارلمان اروپا در شهر استراسبورگ فرانسه گفت: تعداد شهر‌های غزه بیشتر از شهر‌های آلمان در جنگ جهانی دوم تخریب شد.

او افزود: می‌توان گفت بیش از ۶۰ درصد زیرساخت‌های فیزیکی غزه آسیب دید که ۳۵ درصد آن به طور کامل تخریب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بازگشت قریب الوقوع بیت کوین به ۳۰ هزار دلار
  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است
  • استعفای قریب الوقوع رئیس ستاد ارتش صهیونیستی
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید
  • ‌ ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین‌ آسفالت شد
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • روایت العربی الجدید از طرح اضطراری مصر درباره تهاجم قریب‌الوقوع به رفح