Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حمیدی گفت: توسعه و ‌بهبود زیرساخت ها موجب کاهش حوادث ترافیکی اربعین شده است و بهبود وضعیت جاده ها و ‌زیر ساخت ها هم در آینده می تواند از ایجاد مشکلات ترافیکی پیشگیری کند.

وی مهم ترین دغدغه پلیس راهور را آمادگی برای بازگشت زائران و تامین اتوبوس های مورد نیاز آنها دانست و گفت: در صورت افزایش بار ترافیکی محور مهران به ایلام یک طرفه می شود و محور جایگزین ملکشاهی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس راه راهور ناجا یکی از مشکلات زائران را بعضا افزایش دریافتی اتوبوس ها دانست و افزود: مسئولیت این امر با سازمان راهداری است و ناظر آنهم سازمان تعزیرات است که امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته شاهد چنین تخلفاتی نباشیم.

وی در خصوص تخلفات ترافیکی رانندگان اتوبوس ها نیز گفت: ماموران پلیس راه به طور جدی با تخلفات رانندگان اتوبوس ها برخورد می کنند در عین حال شهروندان نیز می توانند با شماره پیامک ۱۱۰۱۲۰ هرگونه تخلف ناوگان حمل و نقل عمومی را اطلاع دهند.

رئیس پلیس راه راهور ناجا به مهمترین علل تصادفات اربعین امسال اشاره کرد و گفت: خستگی و خواب آلودگی مهم ترین علل تصادفات اربعین بوده است که در دور بازگشت زائران که هم اکنون آغاز شده است این امر را بیشتر شاهدیم. 

مسیر راهپیمایی اربعین طولانی بوده و زائران استراحت لازم را نداشته اند و هنگام رانندگی دچار خواب آلودگی می شوند. 

حمیدی افزود: توصیه می کنیم زائران پیش از آغاز بازگشت، استراحت و در طول مسیر نیز در استراحتگاه ها توقف کنند تا دچار حادثه نشوند.

وی با اشاره به این که ماموران پلیس راهور برای استفاده حداکثری از سطح معابر خودروهای زائرانی را که در محل های نامناسب پارک کرده بودند طی روزهای گذشته جابجا و به پارکینگ منتقل کرده اند ، افزود: زائران در صورتی که در بازگشت مشاهده کردند خودرو آنها منتقل شده است می توانند با شماره های ۱۲۰ و ۱۱۰ از محل انتقال خودروهای خود مطلع شوند.

رئیس پلیس راه راهور ناجا با بیان این که بیش از یک میلیون یکصد هزار نفر از مرز مهران خارج شده اند، گفت: تردد این میزان زائر برای یک مرز که جمعیت شهر آن ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر است واقعا عدد قابل توجهی است که این امر نشان از تلاش همه دستگاه های اجرایی کشور دارد.

وی در خصوص خودروهای کاپوتاژ شده که از مرز مهران به عراق رفتند، گفت: حدود ۴۰۰۰ دستگاه خودرو و اتوبوس کاپوتاژ شدند که از این میزان ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس و بقیه سواری بوده است که به دلیل فراهم نبودن زیرساخت ها در کشور عراق بیش از این میزان امکان کاپوتاژ نبود.

رییس پلیس راه راهور ناجا با اشاره به تعطیلات پایان هفته نیز گفت: طرح ویژه ترافیکی برای تعطیلات پایان هفته برنامه ریزی شده است که جزئیات آن اعلام می شود.

کد خبر 4447034

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین 97 پلیس راهور سردار حمیدی اربعین ۹۷ اربعین 97 نیروی انتظامی شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش شهر تهران سازمان حج و زیارت حیات وحش محمد علی افشانی پلیس راهور کربلا سازمان هواشناسی محسن هاشمی اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۳۱۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد

تین نیوز

​سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اعلام آغاز فرآیند نام نویسی دارندگان تاکسی فرسوده جهت جایگزینی با تاکسی برقی گفت: ثبت نام این طرح از امروز، پنجم اردیبهشت ماه آغاز شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، شادی مالکی با اشاره به تعویض تاکسی های فرسوده با تاکسی های برقی، گفت: با توجه به سیاست های دولت و شهرداری تهران جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با تاکسی برقی، همه مالکان تاکسی های فرسوده فعال ذیل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران می توانند نسبت به ثبت نام تاکسی های فرسوده جهت جایگزینی با تاکسی های برقی اقدام کنند.

مالکی افزود: در مرحله نخست 1000 دستگاه تاکسی برقی جک (مدل JAC E50A) به متقاضیان واگذار خواهد شد و پس از تکمیل ظرفیت، بلافاصله نام نویسی از متقاضیان برای 1000 دستگاه خودروی برقی دیگر آغاز می شود.

وی، در این طرح تسهیلات 3 میلیاردریالی از سوی شهرداری تهران و همچنین تسهیلات 6 میلیاردریالی با کارمزد پایین از سوی خودروساز به رانندگان متقاضی اعطا می شود.

مالکی تصریح کرد: شرایط واگذاری خودروهای برقی سایر خودروسازان هم در روزهای آتی اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش تسنیم، متقاضیان می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان به نشانی taxi.tehran.ir و یا مراجعه حضوری به واحد ثبت نام خودروهای برقی در سازمان تاکسیرانی تهران به نشانی خیابان آزادی، نرسیده به میدان انقلاب اسلامی، نبش خیابان بهزاد ضمن آگاهی از شرایط تسهیلات اعطایی، اطلاعات فنی تاکسی های برقی و سازوکار اجرایی نوسازی، نسبت به ثبت نام در طرح نوسازی تاکسی های فرسوده اقدام کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • وضعیت عجیب پارکینگ خودروهای لوکس در سیل بم!
  • سیل بم در پارکینگ خودرو | خودروهای لجن کش در حال کارند
  • خودروهای غرق شده در پارکینگ کارخانه خودروسازی در بم | ویدئو
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شود
  • تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه
  • علت تصادف اتوبوس مسافربری در محور موته مشخص شد
  • ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • ◄ سهمیه لاستیک دولتی برای رانندگان اتوبوس و سواری کرایه بین شهری؟