Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@05:54:47 GMT

طرح «کانون، مهارت، زندگی» در سمنان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۳۱۳۹۶

طرح «کانون، مهارت، زندگی» در سمنان آغاز شد

مهدی جمال روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: طرح «کانون، مهارت، زندگی» در کلیه مراکز فرهنگی‌ هنری ثابت و سیار کانون این استان تا پایان خرداد 98 اجرا می شود.
وی با اشاره به اینکه این نخستین بار است که چنین طرحی در کشور اجرا می شود، بیان کرد: این طرح در راستای شعار «خوب زندگی کردن، تمرین می‌خواهد» با هماهنگی مدیران و مسئولان 16 مرکز فرهنگی ‌هنری ثابت، چهار مرکز سیار روستایی و یک مرکز سیار شهری در سمنان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جمال افزود: «کانون، مهارت، زندگی»، طرحی است که بر اساس آن از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی مربیان و مراکز فرهنگی‌ هنری کانون پرورش فکری در راستای درونی‌کردن مفاهیم آموزشی مورد نیاز دانش‌آموزان دوره ابتدایی، ترویج کتاب‌خوانی، پرورش توان تفکر و قدرت نقد در میان آنان استفاده می‌شود.
وی، هدف از برگزاری طرح کانون، مهارت، زندگی را تقویت مهارت‌آموزی عنوان کرد و افزود: این طرح در بیش از 90 کلاس پایه دوم تا ششم ابتدایی در طول سال تحصیلی 97-98 اجرا می‌شود.
وی تاکید کرد: پس از بازخوردگیری و بررسی نتیجه، این طرح در تابستان سال آینده که زمان اوقات فراغت کودکان و نوجوانان است نیز با رویکرد های جدید اجرا می شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان، ایجاد خلاقیت و نوآوری و کسب مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش‌آموزان، انس با مطالعه و کتاب‌خوانی، لذت‌بخش کردن محیط یادگیری و استفاده از سبک‌های متنوع یادگیری با آموزش‌های غیرمستقیم را از اهداف اصلی این طرح عنوان کرد.
وی بیان کرد: هریک از مراکز فرهنگی‌هنری کانون در سراسر استان در طرح «کانون، مهارت، زندگی» با دو مدرسه دخترانه و دو مدرسه پسرانه ارتباط برقرار ‌می‌کنند.
جمال خاطرنشان کرد: حداقل دو روز در هفته دانش‌آموزان یک کلاس به ‌همراه معلمان خود در مراکز حضور ‌می‌یابند و در قالب فعالیت‌های فرهنگی و ‌هنری مانند قصه‌گویی، نمایش، نقاشی و کاردستی با مهارت‌های زندگی آشنا می‌شوند.
وی افزود: ظرفیت حضور تمام دانش‌آموزان مدارس به‌ویژه کودکان دارای نیازهای خاص در مراکز کانون وجود ندارد.
مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان گفت: در برخی از روزهای اجرای این طرح، مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون در مدارس حضور می‌یابند و به اجرای فعالیت‌های فرهنگی و ‌هنری در مدرسه‌ها می‌پردازند تا دانش‌آموزان بیشتری بتوانند از آن بهره‌مند شوند.
در حال حاضر 35 هزار و 730 کودک و نوجوان عضو مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری در استان سمنان هستند.
7342/6103
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استان سمنان خلاقیت کودکان و نوجوانان مدرسه مهارت های زندگی راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۳۱۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز هفته فرهنگی اصفهان با شعار «اصفهان؛ شهر زنده، شهر زندگی»

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، هفته فرهنگی شهر اصفهان از سوم تا دهم اردیبهشت با شعار «اصفهان؛ شهر زنده، شهر زندگی» برگزارمی شود.

اجرای موسیقی، تئاتر خیابانی، برنامه تاریخ شفاهی، هفته سینمای اصفهان، شهر فرنگ یا برنامه عکس، همچنین آتلیه عکس قدیم، بازی‌های محلی، شهدای شاخص و رادیو چهارباغ در شمار برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان قرار دارد.

پرده‌خوانی، خیمه‌شب‌بازی، نمایشگاه عروسک‌های ملل نیز با هدف آشنایی با فرهنگ و ملل مختلف جزو برنامه‌های این هفته است. در حوزه نشر نیز از کسانی که با این صنعت خدمتی بزرگ به شهر کرده‌اند، تقدیر می‌شود، ضمن اینکه تازه‌های نشر نیز از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان است.

ورزش پهلوانی، زورخانه‌ای، چوگان و پیاده‌روی صبحگاهی جزو برنامه‌های اصلی میدان تاریخی نقش جهان خواهد بود و در ۱۵ منطقه اصفهان نیز ۳۵۰ برنامه متنوعی برگزار می‌شود که مفاخر و مشاهیر، وجه‌تسمیه محلات، برنامه‌های ویژه برای کودک و نوجوان، جشن «نام‌ها و یادها» در محلات مختلف از آن جمله به شمار می‌آیند.

در هفته فرهنگی، جشن روز اصفهان، تخفیف ۵۰ درصدی بلیت موزه‌ها برای شهروندان، معرفی شهدای کمتر شناخته‌شده محلات اصفهان، تقریب مذاهب و همزیستی ادیان نیز از دیگر برنامه‌های این هفته است.

برپایی جشنواره غذا‌های سالم نیز در ناژوان و هم در چهارباغ جزو برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان است. بیش از ۲۵۰ مدرسه نیز در این هفته و با عنوان طرح قاصدک حضور دارند. برای کودکان کلاس‌های چهارم تا ششم ابتدایی، برنامه‌ای موسوم به زنگ انشا و با عنوان «من و اصفهان ۱۴۱۰» برگزار می‌شود.

در این رویداد فرهنگی، سومین دوره جشنواره سابقه نقاشی پوپک نیز در روز نهم اردیبهشت در تالار هنر اصفهان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب
  • آغاز هفته فرهنگی اصفهان با شعار «اصفهان؛ شهر زنده، شهر زندگی»
  • برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود آوای مسجد ویژه کانون های شرق هرمزگان در میناب
  • آغاز ثبت‌نام برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان از اول خرداد
  • مسجد طراز اسلامی در سایه تعامل حداکثری متولیان مساجد محقق می‌شود
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان