Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@23:42:33 GMT

44 شکارچی غیر مجاز در استان اصفهان دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۳۱۹۱۲

44 شکارچی غیر مجاز در استان اصفهان دستگیر شدند

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : از این متخلفان 274 فشنگ، 3 دام زنده گیری پرنده، 2 رشته تور زنده گیری پرنده، 2 دستگاه دوربین چشمی، سه رشته قطار فشنگ و سایر ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد.
سید رحمان دانیالی با بیان اینکه 9 قبضه سلاح مجاز و هفت قبضه سلاح غیر مجاز از متخلفان کشف و ضبط شد افزود: لاشه یک راس آهو، یک راس قوچ ، 44 قطعه کبک، و 3 کبوتر نیز از دستگیر شدگان به دست آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اظهار داشت: همچنین چهار بهله پرنده شکاری دلیجه، چهار قطعه کبک، یک قطعه کبوترو یک قطعه سهره طلایی به صورت زنده از متخلف شکار و صید کشف و ضبط شد.
دانیالی افزود: پرونده قضایی شکارچیان غیر مجاز دستگیر شده هم اکنون در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.
مناطق حفاظت شده استان اصفهان شامل موته ، کلاه قاضی ، قمیشلو ، کرکس و عباس آباد نائین ؛ از مهمترین زیستگاه های طبیعی کشور به شمار می رود.
گستره زیستگاهی استان اصفهان محل زندگی انواع وحوش و پرندگان حفاظت شده مشتمل بر 62 گونه پستاندار، 296 گونه پرنده، 40 گونه خزنده، هشت گونه دوزیست و 41 گونه ماهی است.
8114 / 6022
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استان اصفهان پرندگان پرنده حفاظت محیط زیست کشف و ضبط راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۳۱۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از مشاهدۀ پلنگ ایرانی در این استان خبر داد.

به گزارش تسنیم، علی سالاروند، امشب، با اشاره به ثبت فیلم یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت‌شدۀ سفیدکوه، گفت: مشاهدۀ این گونه ارزشمند در لرستان تأیید شده‌است.

او با بیان اینکه حضور پلنگ برای سایر گونه‌ها جنبۀ حمایتی دارد، اضافه کرد: مشاهدۀ پلنگ در یک زیست‌بوم نشان‌دهندۀ پویایی و تکمیل زنجیرۀ غذایی زیستگاه‌ است.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست لرستان با تقدیر از خدمات محیط‌بانان، بیان کرد: هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین ارتقای امنیت، افزایش مشاهدۀ تعداد گونه‌های حیات‌وحش طی دو سال اخیر را به‌دنبال دارد.

او با اعلام اینکه تعداد گربه‌سانان ایران به هشت گونه کاهش یافته‌است، تأکید کرد: پنج گونه شامل پلنگ ایرانی، کاراکال، سیاه‌گوش، گربه جنگلی و گربه وحشی در لرستان شناسایی و ثبت شده‌است.

سالاروند خاطرنشان کرد: سه مورد پلنگ ایرانی سال گذشته در زیستگاه‌های لرستان مشاهده و ثبت شده‌است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مرگ تدریجی آب‌بندان‌های مازندران
  • برگزاری اولین جلسه سازگاری با کم آبی در سال 1403
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • زادآوری‌های جدید در باغ وحش ارم سبز
  • زنده یاد آتیلا پسیانی خالق خاطرات دهه شصتی‌ها بود
  • پرنده‌ای که تا ارتفاع بیش از ۱۱ هزار متری پرواز می‌کند
  • ۷ موجود زنده‌ای که می‌توانند سیارۀ ما را نجات دهند
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند