Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید محمودی پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : اجساد سگ ها در اطراف روستاها و مناطقی که لاشه مرغ های مسموم و پرندگان شکاری پیدا شد به دست آمده است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس اضافه کرد : فردی که لاشه مرغ ها را در اطراف و در نزدیکی محور قدیم سروستان به خرامه در محل موسوم به گردنه غنیمی رها کرده بود در تحقیقات اولیه به رها سازی اجساد مرغ ها در این محل اقرار کرده است اما هنوز از انگیزه مسموم شدن اجساد مطالبی در دست نیست و ما منتظر نتایج به دست آمده از آزمایشگاه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمودی اضافه کرد : برخی از نمونه های گرفته شده از لاشه مرغ ها به آزمایشگاه دامپزشکی تهران ارسال شده و به دست آمدن نتایج قطعی کمی زمان بر خواهد بود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس همچنین گفت: محیط زیست استان فارس با همکاری مراجع قضایی تا روشن شدن همه ابعاد این موضوع پیگیری ها را ادامه خواهد داد.

*** بهبودی 6 سارگپه
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس در ادامه با بیان اینکه 6 پرنده سارگپه و عقاب آسیب دیده از این حادثه بعد از تیمار و بازیابی سلامت امروز رها سازی می شوند گفت: رها سازی این پرندگان شکاری خبر خوبی است که قطعا دوستداران محیط زیست را خوشحال خواهد کرد.
محمودی ادامه داد : اگر ورود فوری ماموران محیط زیست و تلاش دوستداران طبیعت و حیات وحش و همکاری و مساعدت نهادهای محلی و مردم نبود حجم و وسعت تلفات بیش از این می شد.
27 پرنده شکاری (سارگپه) و عقاب صحرایی سه شنبه 9 آبان 97 تلف شدند که گان های اولیه حاکی از مسموم شدن این پرندگان به دلیل تغذیه از لاشه مرغ های رها شده در نزدیکی یکی از روستاهای اطراف شهرستان سروستان بود.

** تلف شدن 30 فلامینگو در اقلید
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس همچنین با بیان اینکه برخورد آذرخش 30 فلامینگو را در اقلید فارس تلف کرد گفت: این فلامینگو ها در حال عبور از منطقه بودند.
محمودی اضافه کرد: دریاچه کافتر و تالاب های محلی دراقلید آبی برای فرود آمدن فلامینگو ها ندارند و فلامینگوهای یاد شده عبوری منطقه بوده اند و متاسفانه با برخورد آذرخش تلف شدند.
وی با بیان اینکه اکنون در فصل مهاجرت پرندگان هستیم گفت: این دسته از فلامینگو در آسمان پرواز می کردند که وقوع صاعقه آن ها را زمین گیر کرد.
وی اضافه کرد: لاشه بعضی از فلامینگو ها برای تشخیص علت وقوع حادثه به شیراز منتقل شد و بقیه را هم کارشناسان محیط زیست شهرستان اقلید معدوم کردند.
6113 /1876
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی تغذیه حفاظت محیط زیست دوستداران محیط زیست طبیعت محیط زیست راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۳۲۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف صد هزار حلزون در شهرضا


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس اداره محیط زیست شهرضا گفت: متخلفی که در زمینه نگهداری، پرورش، خرید و فروش حلزون در شهرستان شهرضا فعالیت می‌کرد، با تشکیل پرونده به مقام قضائی معرفی شد.


رمضان قبادپورافزود: با استناد به بند ج ماده ۱۰ و ۷ قانون شکار و صید مواد یک و ۸ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و تبصره یک ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی به مرجع قضائی معرفی و صد هزار حلزون نیز کشف شد.


حلزون نوعی نرم تن در رده شکم پایان و از خانواده بی مهرگان است.

دیگر خبرها

  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد
  • ضرورت اصلاح قانون معادن به نفع محیط زیست
  • دریای خزر عقب‌نشینی کرد
  • نشست شورا‌های محیط زیست در زاهدان
  • کشف صد هزار حلزون در شهرضا
  • (ویدیو) هشدار جدی کارشناس محیط زیست به تهرانی‌ها
  •  مراسم روز جهانی زمین پاک در خانه محیط زیست آستارا
  • یک خبر خوب برای محیط زیست؛ پروژه پتروشیمی میانکاله کاملا لغو شد
  • افزایش تعداد گونه گوزن زرد ایرانی در سایت ارسنجان
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان