Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز،  وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای به ارائه جزئیات دیدار محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با شاه محمود قریشی همتای پاکستانی‌اش در اسلام‌آباد پرداخت.

بنا به گزارش پایگاه اینترنتی وزارت خارجه پاکستان، در این بیانیه آمده است: شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه با استقبال از همتای ایرانی خود بر تمایل اسلام‌آباد برای تقویت روابط دو جانبه کنونی میان دو کشور تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی همچنین تاکید کرد که مراودات سطح بالا که به طور مرتب میان دو کشور در جریان است، در روابط گرم دو جانبه ایران و پاکستان به نمایش در آمده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ایران و پاکستان از روابط برادرانه نزدیک بهره‌مند هستند. دو کشور در لحظات دشوار در کنار یکدیگر بودند و چالش‌های منطقه فرصت همکاری نزدیک در میان ایران و پاکستان را فراهم کرده است.

وزارت امور خارجه پاکستان همچنین در بیانیه خود تصریح کرد: دو طرف در این دیدار بر لزوم افزایش روابط دو جانبه در تمامی حوزه‌های شامل سیاسی، اقتصادی و همکاری دفاعی تاکید کردند. علاوه بر این گفت‌وگو‌هایی دقیق و جزئی درباره مسائل منطقه‌ای و جهانی شامل وضعیت افغانستان و راه‌های همکاری میان دو کشور در مواجهه با بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران انجام گرفت.

بنابر این گزارش، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه در اسلام‌آباد با همتای پاکستانی خود دیدار و درباره ربوده شدن تعدادی از نیرو‌های ایرانی در میرجاوه نیز رایزنی کرد.

ظریف همچنین با بیان اینکه در دیدار‌های خود در پاکستان در ارتباط با اهمیت گسترش همکاری‌های دو جانبه و منطقه‌ای دو کشور نیز بحث و گفت‌وگو شد گفت: نخست وزیر پاکستان پیشنهاد بسیار خوبی را برای پایان دادن جنگ در یمن مطرح کرده‌اند. در این زمینه با وزیر خارجه، فرمانده ارتش و آقای نخست وزیر صحبت کردیم و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای کمک به پایان یافتن آلام مردم و تجاوز به این کشور را مطرح کردیم.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: ایران و پاکستان محمدجواد ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۳۲۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری ایران و «شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل‌ ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در یک تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات منطقه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایسنا، طرفین در این تماس آخرین وضعیت تحولات فلسطین و تلاش‌ها و تحرکات دیپلماتیک جاری برای توقف فوری تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه و نسل‌کشی مردم بی‌دفاع فلسطین و راه‌های تسریع در ارسال کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به غزه را مورد بررسی قرار دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر امور خارجه به گامبیا رفت
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • امیرعبداللهیان: ایرانیان معدودی تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند/ آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین
  • سخنگوی وزارت خارجه: تکرار ادعاهای یک‌جانبه و بی اساس در مورد میدان «آرش» از سوی طرف کویتی مردود و مایه تاسف است
  • آشنایی کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه با توانمندی‌های صادراتی دانش‌بنیان‌ها