Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارمهر، تورج همتی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این اداره کل به عنوان یک نهاد نظارتی و در راستای رصد عملکرد واحدهای یاد شده نسبت به پایش آنها اقدام و نتایج حاصله توسط کارشناسان ذیربط بررسی و با استانداردها تطبیق داده می شود و در این راستا ۷۹۰ واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی در موضوع آلاینده های هوا، فاضلاب و پسماند بیمارستانی استان طی شش ماه مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:۲۰ آزمایشگاه معتمد دراستان در حال فعالیت هستند و متقاضیان فعالیت در قالب آزمایشگاه های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست، دراستان  پس از طی فرآیند بررسی مستندات، بازدید کارشناسی و انجام آزمون های لازم  توسط تیمی از کارشناسان اداره کل فعالیت خود را آغاز می کنند که دراین خصوص طی شش ماهه گذشته ۴مورد صدور ، ۳مورد ارتقاء و ۳ مورد تمدید گواهینامه آزمایشگاه های معتمد ثبت و اجرایی شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد:بر این اساس کلیه واحدهای تولیدی، خدماتی و زیربنایی استان باید بر اساس دستورالعمل سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به نمونه برداری و اندازه گیری آلودگی ها و تخریب های خود اقدام و نتیجه را به این اداره کل ارائه دهند که این طرح از طریق بهره گیری از توان و تخصص آزمایشگاه های معتمد حفاظت محیط زیست اجرایی شده است.

وی  گفت:در مواردی که میزان آلودگی بالاتر از حدود استانداردهای مصوب گزارش شود، صدور اخطار و پیگیری های مقتضی قانونی در دستور کاراین اداره کل قرار می گیرد که در این راستا در بازه زمانی یاد شده بالغ بر ۶۰ مورد اخطار رفع آلایندگی صادر و به آلوده کنندگان محیط زیست در استان  ابلاغ شده است.

همتی تاکید کرد: در شش ماهه گذشته، به منظور نظارت بر عملکرد و نحوه کار آزمایشگاه های معتمد، ۱۰۸ نوبت نظارت از طریق حضور همزمان کارشناسان اداره کل و واحدهای تابعه در موعد و مکان پایش آلودگی انجام شده است.

وی بیان کرد:در همین بازه زمانی، بر اساس نمونه برداری های صورت گرفته ، ۳۱۰نمونه  در بخش های فاضلاب و هوا در آزمایشگاه های اداره کل آزمون و بالغ بر ۱۵۰۰ پارامتر آلاینده در این نمونه ها سنجش، ثبت ، گزارش و پیگیری های مقتضی قانونی بر آن اعمال شده است.

کد خبر 4447105

منبع: مهر

کلیدواژه: حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی مرز مهران بوشهر گرگان مشهد موکب شیراز کرمانشاه سنندج شهرکرد زائران اربعین سانحه تصادف مرز شلمچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۳۲۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال

درویشعلی حسن زاده به مناسبت روز کارگر در بازدید از چند واحد تولیدی در علی آباد کتول گفت: ۲۳۰ واحد تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان در دست ساخت قرار دارد که تا پایان سال با حمایت همه جانبه یکصد واحد از این تعداد تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین با اشاره به مطالبات تولید کنندگان در بحث افزایش طرح توسعه واحد‌های تولیدی افزود: این امر به طور جدی در دستور کار اداره صمت استان قرار دارد.

مدیر کل صمت استان افزود: سال گذشته ۳۵ واحد غیر فعال در سطح استان گلستان دوباره راه اندازی شد که برای بیش از ۴۸۰ نفر زمینه اشتغال پایدار ایجاد کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • بهره برداری از ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در یک منطقه شکار ممنوع/ عکس
  • پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزییات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزییات برگزاری چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست
  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند