Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از  ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، محققان یک شرکت ایرانی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی بیرجند، محصولی برای تقویت تایر خودرو با استفاده از فناوری‌ نانو ساخته اند که می‌تواند تأثیر به‌سزایی در افزایش استحکام تایر خودرو داشته باشد.
در این محصول از نانوساختار رس فرآوری‌شده به‌عنوان افزودنی در آستر داخلی لاستیک استفاده شده‌ است، این افزودنی به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند به راحتی وارد ساختار پلیمری آستر لاستیک شده و در آن به خوبی پخش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


افزودن مقدار کمی از این ترکیب به لاستیک می‌تواند خواص فیزیکی و مکانیکی آن را بهبود دهد و علاوه‌ بر این استفاده از این افزودنی روی کاهش تراوایی هوا نیز تاثیر به سزایی دارد.
بررسی‌ها نشان می‌دهد که افزودن این ترکیب به آستر لاستیک منجر به کاهش ضخامت آستر داخلی آن شده و در عین حال عملکرد لاستیک حفظ می‌شود. با توجه به هزینه‌ کم نانوساختار رس، قیمت تمام شده‌ تایر کاهش می‌یابد.
سهم تایر از آلایندگی خودروها حدود 10 درصد است که برای کاهش این آلایندگی باید مقاومت غلتشی تایر کاهش یابد. اهمیت این مسئله تا جایی است که پس از سال 2012، تولیدکنندگان تایر در اروپا بر اساس استانداردهای این اتحادیه ملزم به الصاق برچسب تایر شدند که نشانگر ضریب مقاومت غلتشی به‌عنوان عامل مؤثر در مصرف سوخت است.
برای کاهش مقاومت غلتشی، باید وزن تایر کاهش یابد. یکی از راه‌های رسیدن به این هدف، کاهش نفوذپذیری هوا از لایه‌ داخلی تایر است که منجر به کاهش ضخامت و وزن آن خواهد شد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: استحکام تایر خودرو فناوری نانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۳۲۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت: مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد

به گزارش تابناک، وزیر صنعت، معدن و تجارت وعده داد که تا پایان سال المان‌های اصلی اتوبوس‌های برقی داخلی‌سازی شود و گفت که یکی از شرایطی که در راستای ارتقای ایمنی خودروها برای خودروسازان تعیین شده، افزایش مدت زمان گارانتی است.

عباس علی آبادی در حاشیه جلسه با کمیسیون اصل نود مجلس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بحث ایمنی خودروها شرایطی برای خودروسازان تعیین کردیم که مهم‌ترین آن‌ها، افزایش مدت گارانتی و انجام تست‌های مربوطه است که مقرر شده بخش خصوصی در زیرساخت‌های این تست‌ها سرمایه‌گذاری کند و همچنین نظارت در این حوزه باید دائمی باشد.

 

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار لاستیک ترمز برید
  • افزایش تولید در مناطق کمتر برخوردار با کودهای نانویی «ایران ساخت»
  • قیمت خودرو‌های تسلا کاهش می‌یابد
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد / وعده داخلی‌ سازی المان‌ های اصلی اتوبوس برقی
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد
  • وزیر صمت: مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد
  • وزیر صمت:‌ مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد