Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@03:22:26 GMT

مردم دیگر تحمل توسعه نیافتگی را ندارند

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۳۲۸۷۰

مردم دیگر تحمل توسعه نیافتگی را ندارند

علی اسماعیلی روز پنجشنبه در دومین همایش هم اندیشی فعالان توسعه پایدار استان مازندران که در بابلسر برگزار شد، افزود: امروز با پیچیده تر شدن حوزه های توسعه ای، لزوم همکاری و هم فکری دستگاه های حکومتی با نهادهای علمی و دانشگاهی بیشتر احساس می شود.
وی افزود: امروز نباید گسستی میان دانشگاه و ساختارهای اجرایی و قانون گزاری وجود داشته باشد، زیرا مردم دیگر تحمل توسعه نیافتگی و یا توسعه مقطعی را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم نور و محمودآباد گفت: موضوع توسعه پایدار سه وجه مهم دارد که اولین و مهمترین وجه آن توسعه انسان است و برای توسعه انسان لازم است که همه بخش های دولتی و خصوصی به یکدیگر کمک کنند.
اسماعیلی تاکید کرد تا زمانی که انسان توسعه نیابد جامعه نیز توسعه نخواهد یافت و تا وقتی که مردم تغییر و توسعه را نپذیرند توسعه ای نه در مازندران و نه در دیگر نقاط کشور مستقر نمی شود.
وی همچنین محیط زیست و تکنولوژی را از دیگر عناصر توسعه پایدار دانست که بدون توسعه همزمان این عناصر توسعه پایدار توان اجرایی نخواهد داشت.
نایب رئیس شورای اسلامی استان مازندران نیز در این همایش گفت: امروز بسیاری از قوانینی که در حوزه توسعه تصویب می شود ناکارامد هستند و یا در عمل اجرای آن با اما و اگر مواجه است که خوشایند جامعه ما نیست.
کرم سینا افزود: متاسفانه ارتباط موثری میان دانشگاه و انجمن های علمی و تخصصی با شوراها وجود ندارد و شوراها را خالی از نظریات و راه حل های علمی می کند.
نایب رئیس شورای اسلامی استان مازندران تاکید کرد که شوراهای اسلامی استان امروز آمادگی دارند که پذیرای نگاه علمی نخبگان و دانشگاهیان برای توسعه استان و حتی مسائل قانون گذاری باشند.
سینا از نخبگان خواست تا به یاری و همکاری با شورا ها بپردازند زیرا شورا ها بیشترین ظرفیت برای ضمانت اجرای توسعه پایدار هستند تا قوانین توسعه ای را در مجلس شورای اسلامی تصویب کنند.
دومین همایش هم اندیشی فعالان توسعه پایدار مازندران امروز (پنجشنبه) در محل دانشگاه مازندران برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، این همایش با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی استان و شهرستان ها، انجمن های مردم نهاد و اساتید و دانشجویان در بابلسر برگزار شد.
این همایش یک روزه شامل 2 بخش جلسات کارگروهی و جمع بندی می باشد و موضوعات مختلف در حوزه توسعه پایدار استان مازندران در 9 کارگروه تخصصی بررسی شد تا مسائل به صورت علمی و تخصصی بررسی و جمع بندی شود.
این کارگروه ها عبارت بودند از؛ کارگروه میراث ، گردشگری و دانش بومی، بخش سرمایه گذاری و کار آفرینی، تشکل های مذهبی و خیریه، فرهنگ و هنر و معماری و رسانه، انسان و طبیعت، شوراها و احزاب، اجتماعی و ورزشی، انسان و سلامت ، زنان و خانواده .
محور های جلسات دومین هم اندیشی فعالان توسعه پایدار مازندران بررسی موانع و ظرفیت های مازندران، بیان راهکارهای عملی و علمی و نزدیکی بیشتر میان بخش های مرتبط با حوزه های توسعه ای استان بود.
نخستین هم اندیشی فعالان توسعه پایدار استان مازندران نیز خرداد ماه امسال در محل دانشگاه مازندران برگزار شد و موانع اقتصادی و اجتماعی توسعه استان بررسی شد.
گفتنی است توسعه پایدار (Sustainable Development) در حقیقت ایجاد تعادل میان توسعه در همه ابعاد اجتماعی سیاسی و اقتصادی با محیط زیست است.
/1899/7335
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی اقتصادی و اجتماعی توسعه پایدار دستگاه های اجرایی استان طبیعت مجلس شورای اسلامی راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۳۲۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت کلزا از مناطق گرمسیری برای اولین بار

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی نیکبخت روز سه‌شنبه در گردهمایی مدیران بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان‌های ملی و استانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت بازرسی و نظارت مردمی گامی مهم به سوی شفافیت و حرکت به سوی بهره‌وری است.

وی، تولید صادرات‌محور و عامل فراوانی در داخل کشور را بسترساز راهبرد «کشاورزی اقتصادی» دانست و گفت: تحقق این راهبرد به حاکمیت کشاورزی برای دستیابی به امنیت غذایی پایدار منجر می‌شود.

امنیت غذایی تأمین رسالت اصلی وزارت جهاد کشاورزی

نیکبخت با یادآوری اینکه تأمین امنیت غذایی پایدار مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی و بنابراین رسالت اصلی وزارت جهاد کشاورزی است، اظهار داشت که حفظ و تداوم این راهبرد نیازمند هماهنگی و پایش دقیق همه ارکان مدیریت کلان این وزارتخانه است.

وزیر جهاد کشاورزی، شرایط اقلیمی و چهار فصل را «موهبت بزرگ سرزمینی» ایران دانست و با تاکید بر اینکه در تولید محصولات اساسی هیچ محدودیتی نداریم، گفت: این ویژگی عامل تعیین کننده در کاهش نوسان تولید و قیمت محصولات در سراسر سال است.

وی به نامگذاری سال ۱۴۰۳ به «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره و تصریح کرد: جهش تولید و تحول در کشاورزی و دست یافتن به اهداف کلان در این حوزه با مشارکت مردم و حضور بخش خصوصی محقق می‌شود.

نیکبخت افزود: ایران می‌تواند صادر کننده پایدار برخی محصولات کشاورزی باشد مشروط به اینکه به مردم و تشکل‌ها فرصت و نقش دهیم و موانع و محدودیت‌ها رفع و اجرای سیاست‌ها تسهیل شود.

نقش‌آفرینی مردم در افزایش بهره‌وری

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه برای حفظ منابع پایدار و زیرساخت‌ها باید به آبخیزداری، آبخوانداری و طرح‌های کوچک زودبازده اولویت دهیم، اظهار داشت: اگرچه دانش و مهندسی اجرای طرح‌ها و زیرساخت‌ها در کشور بومی شده و توسط کارشناسان داخلی انجام می‌شود، اما مشارکت مردم برای اجرا، نگهداری، افزایش بهره‌وری و جبران عقب‌ماندگی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی یکی دیگر از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی را «سرمایه‌گذاری در شیلات» اعلام و خاطرنشان کرد: صید و صیادی و آبزی‌پروری بخصوص پرورش ماهی در قفس با توجه به سواحل طولانی و منابع آبی ویژه پرورش ماهی سردابی و گرمابی بدون نیاز به تغییر کاربری امکان‌پذیر است.

نیکبخت از تعداد زیاد متقاضیان به عنوان ویژگی و ظرفیت بخش تولیدات گلخانه‌ای یاد و تصریح کرد که گره خوردن تولید با کارآفرینان کشاورز، صنعت کشاورزی را در مسیر رشد و گسترش قرار می‌دهد.

برداشت کلزا در مناطق گرمسیری

وزیر جهاد کشاورزی به «برداشت کلزا در مناطق گرمسیری برای نخستین بار اشاره کرد و افزود: برای حمایت از تولید داخلی، کارخانه‌ها و وارد کنندگان دانه‌های روغنی و روغن خام برای ثبت سفارش و واردات به خرید دانه‌های روغنی تولید داخل ملزم شده‌اند.

وی اضافه کرد که این شرایط برای واردات برنج و چای هم حاکم است و واردات در صورت خرید محصول کشاورز مجوز دریافت می‌کند.

کد خبر 6094415

دیگر خبرها

  • لزوم مطالبه گری دانشگاه‌ها از دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی مازندران
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت مازندران
  • برگزاری شش پیش‌همایش و دریافت ۳۰۰ مقاله علمی
  • رقم زدن حرکات توسعه‌ای با جذب سرمایه گذار
  • توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی رقم می‌خورد
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • برداشت کلزا از مناطق گرمسیری برای اولین بار
  • آبرسانی پایدار به ۱۰ هزار روستا رویکرد محوری دولت سیزدهم است
  • چهارمین پیش‌نشست دوازدهمین همایش فلسفۀ دین معاصر در دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی
  • زنگ خطر کمبود «آب» در شاهرود/ اهمیت بیش از پیش حفظ «شاهوار»