Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-16@21:23:49 GMT

سوئیس: درمان 3 فرد معلول حرکتی به وسیله عمل نخاع

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۳۳۰۰۵

سوئیس: درمان 3 فرد معلول حرکتی به وسیله عمل نخاع

 سه مرد معلول که انتظار داشتند باقی عمر را در صندلی چرخدار سپری کنند، اکنون به لطف پزشکان در سوئیس موفق شده اند حداقل به طور محدود دوباره راه بروند.

به گزارش بی بی سی، یک وسیله الکتریکی که در کنار ستون فقرات آنها کاشته شده سیگنال های مغز به پاها را تقویت می کند.

این وسیله همچنین به رشد مجدد سلول های عصبی در نخاع آنها کمک کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان امیدوارند که این فایده غیرمنتظره - رشد مجدد سلول ها - در نهایت به بعضی از افراد معلول امکان حرکت مستقل را بدهد.

بیماران در کنار پزشک معالج

وبسایت بخش جهانی بی بی سی در جریان آزمایش های کلینیکی به این بیماران دسترسی ویژه داشت. نتایج این مطالعه در نشریه نیچر چاپ شده است.

اولین بیماری که با این شیوع معالجه شد دیوید امزی ۳۰ ساله اهل سوئیس بود. او هفت سال پیش در یک حادثه ورزشی دچار صدمه شدید در ناحیه ستون فقرات و نخاع شد و پزشکان معالج به او گفتند که دیگر راه نخواهد رفت.

با این حال او اکنون به لطف یک وسیله الکتریکی اختراع شده در موسسه پلی تکنیک فدرال لوزان می تواند حدود نیم مایل (۸۰۰ متر) راه برود.

معالجه تازه تحت هدایت دکتر گریگوار کورتین در این موسسه انجام شد.

چیزی که باعث شگفتی دکتر کورتین شد این بود که وسیله کاشته شده در کنار نخاع تاثیری بیش از راه انداختن دیوید داشت.

او می گوید: "مساله کاملا غیرمنتظره ای که مشاهده کردیم بهبود نخاع بود. ما در حیوانات هم مشاهده کرده ایم که به نظر می رسد فیبرهای عصبی دوباره رشد می کنند و مغز را به نخاع وصل می کنند."

در نتیجه حتی وقتی این دستگاه خاموش است دیوید می تواند تا هشت قدم بردارد و این اولین بار است که چنین موفقیتی در تاریخ جراحات مزمن نخاعی ثبت می شود.

با این حال این دستگاه کاملا موثر نیست و راه رفتن برای دیود در خارج از محیط آزمایشگاهی را سخت می کند. علائم الکتریکی دستگاه بعد از مدت کوتاهی باعث ناراحتی بیمار می شود و نمی شود به طور دایم از آن استفاده کرد.

این سیستم همچنین گران است و برای استفاده روزمره در محیط عادی به اندازه کافی قابل اعتماد نیست به همین دلیل هنوز نمی توان بر آن نام معالجه گذاشت.

با این حال کارشناسان از آن استقبال کرده اند.

دکتر مارک بیکن مدیر اجرایی و علمی مرکز "تحقیقات ستون فقرات و نخاع" می گوید که این تجربه نشان می دهد که امکان درمان معلولیت حداقل تا حدودی وجود دارد.

او گفت: "نمی شود نظر داد که این شیوه در شکل کنونی گزینه ای عملی برای بیماران است. اما نشان می دهد که مدلی قابل اجرا از آنچه برای تحریک رشد مجدد (سلول های عصبی نخاع) لازم است در اختیار داریم و اینکه در نهایت معلولیت قابل درمان خواهد بود."

دو مرد دیگری که در این درمان آزمایشی شرکت دارند هم به درجات مختلف توانسته اند دوباره راه بروند.

محققان بر این باورند که سیستم آنها به تدریج بهبود خواهد یافت. آنها برای انجام آزمایش های بزرگتر در اروپا و آمریکا ظرف سه سال برنامه ریزی می کنند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: معلول نخاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۳۳۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۵٠ محل برای پارک موتورسیکلت‌ها در قلب پایتخت

علیرضا صادقی‌بخش روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: همانطور که می‌دانید امروزه در شهر تهران، استفاده از موتورسیکلت‌ها به دلایلی همچون صرفه‌جویی درهزینه، سهولت درخدمات، سرعت در جابه‌جایی‌کالا و همچنین راه‌گریز از ترافیک و شلوغی معابرنقش زیادی در سفرهای درون شهری و تامین نیاز شهروندان دارد و بدین صورت بخشی از ترافیک معابر شهری و نیز حجم زیادی از سطح معابر را اشغال کرده که لزوم ساماندهی و ایجاد زیرساخت‌های متناسب با آن را ضروری و اقدام سریع و موثر در این راستا را توجیه می‌کند.

به گزارش ایرنا، به گوی ادامه داد: یکی از مشکلات ناشی از تردد موتورسیکلت‌ها در شهر، کمبود زیرساخت‌ها و عدم توجه به امکانات خاص برای این نوع وسیله نقلیه عمومی، تامین محل پارک موتورسیکلت‌هاست؛ چرا که اگر پارک این نوع وسیله نقلیه در مکان‌های نامناسب از جمله پیاده‌روها به‌وقوع بپیوندد، تردد عابران‌پیاده به‌ویژه افراد پیرو سالخورده، کودکان و معلولان مختل و ناایمن شده و از طرف دیگر چهره و منظر شهری را نیز نازیبا خواهد کرد.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۶ تهران اظهار کرد: با توجه به اهمیت این موضوع و در راستای افزایش آسایش و رفاه شهروندان، این معاونت در نظر دارد تا در سال جدید در ۵۰ نقطه از معابر سطح نواحی ۶ گانه این منطقه محل‌های مناسب و استانداردی را برای پارک موتورسیکلت‌ها اختصاص و تجهیز کند.

وی یادآور شد: با اجرای این طرح علاوه برساماندهی محل پارک موتورسیکلت‌ها، شاهد آزادسازی پیاده روها و تسهیل و ایمن‌سازی محل عبور و مرور عابران پیاده خواهیم بود اکنون طبق برنامه‌ریزی انجام شده و در راستای اجرایی کردن این طرح اولین جایگاه توقف موتورسیکلت در خیابان احمد قصیر با حجم پارک ۱۰ دستگاه موتورسیکلت ایجاد شد.

 
 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حکایت ویلچرهایی که اهدا می‌شوند و مسئولانی که پاسخگو نیستند | پای ما لنگ است و منزل بس دراز
  • معرفی برگزیدگان مسابقات بوچیا جام برکت و کرامت در مشهد
  • قیام مردم ورامین حرکتی که در تاریخ ماندگار شد
  • ایران نَسَق اسرائیل را کشید/ حرکتی کنید، شبتان را با موشک‌هایمان روشن می‌کنیم
  • ایجاد ۵٠ محل برای پارک موتورسیکلت‌ها در قلب پایتخت
  • آمریکا از طریق سوئیس در حال میانجیگری میان تهران و تل‌آویو
  • عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم
  • هوشمندترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟
  • فوری /پیام ایران به آمریکا از طریق سفارت سوئیس درباره حمله به اسرائیل
  • تردد بیش از یک میلیون وسیله نقلیه در جاده‌های خراسان شمالی