Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@02:51:40 GMT

بیرجند به عنوان شهر کتاب ایران معرفی می شود

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۳۳۵۲۸

بیرجند به عنوان شهر کتاب ایران معرفی می شود

بیرجند- ایرنا- شهردار بیرجند گفت: بیرجند به عنوان شهر کتاب ایران با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی معرفی و مورد حمایت شهرداری قرار می گیرد.

به گزارش روز پنجشنبه شهرداری بیرجند؛ محمد علی جاوید در نشست هم اندیشی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به پیشینه تاریخی، فرهنگی و مذهبی شهر بیرجند، این شهر استحقاق تبدیل شدن به شهر کتاب ایران را دارد و این اقدام می تواند کمک بسزایی در ارتقای شاخص مطالعه در استان داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: دو نهاد فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری باید هر جا زمینه‌های فعالیت مشترک وجود دارد، از آن برای خدمت رسانی به جامعه و شهروندان استفاده کنند.
شهردار بیرجند در ادامه با تشریح پروژه فرهنگسرا و روند انجام کار بیان کرد: تعاملات اجتماعی کمک شایانی به بهبود فضاهای شهری می کند و فعالیت های اوقات فراغت می تواند در ارتقای و سرزندگی محیط های شهری تاثیر بسزایی داشته باشد.
وی یادآور شد: در طرح هایی مثل پیاده راه جمهوری، بهسازی پارک جنگلی و پارک خطی فضاهایی در نظر گرفته شده که امکان واگذاری تحت عنوان گذرهای فرهنگ و هنر وجود دارد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز این دیدار را سرآغاز تعامل و همکاری دو جانبه دانست و گفت: هدف از گذرهای فرهنگ و هنر، احیای شهرسازی فرهنگ مدار و خارج شدن از فضای بسته و رفتن به سمت اجتماعی شدن فرهنگ و هنر است.
ناصر نبی زاده در ادامه با اشاره به فعالیت فرهنگی و هنری مشترک ارشاد اسلامی و شهرداری بیان کرد: کارها با مشارکت و تعامل نتایج بهتری خواهد داشت پس هرچه تعامل و نزدیکی بیشتری بین 2 دستگاه وجود داشته باشد، برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری با کیفیت بیشتری برگزار خواهد شد.
وی افزود: معرفی بیرجند به عنوان شهر کتاب ایران در آینده ای نزدیک ، نیازمند فعالیت های فرهنگی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح شهر، کمک شهرداری در تبلیغات و فضاسازی و انجام فعالیت های خلاقانه در راستای توسعه این فرهنگ است.
نبی زاده تصریح کرد: ظرفیت‌های قابل‌ ملاحظه‌ای وجود دارد که با برنامه‌ریزی منسجم و مدون می‌توان از این ظرفیت‌ ها استفاده کرد تا شاهد اتفاقات خوبی در حوزه‌ فعالیت های فرهنگی و هنری در راستای سیاست ‌های دو دستگاه باشیم.
9893 * 6054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شهر كتاب ايران بيرجند شهرداري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۳۳۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، عبدالرحیم افروغ در نشست هم اندیشی با هنرمندان موسیقی استان که با حضور مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی برگزار شد، گفت: در تعداد اجراهای موسیقی، استان بوشهر جز برترین استان های کشور قرار گرفته است.

در این نشست هنرمندان تک به تک با بیان مشکلات، دیدگاهها و نظرات خود خواستار حمایت بیشتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به موسیقی استان بوشهر شدند.

کد خبر 6092845

دیگر خبرها

  • ۱۰نظرسنجی مربوط به پیمایش حجاب انجام شده/احیای مرکز طرح‌های ملی
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • خلیج فارس یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تمدنی ماست/ نسل جوان باید با گذشته پرافتخارمان آشنا شود
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است
  • خلیج فارس تا ابدخلیج فارس خواهد بود/یکی ازمهم‌ترین حوزه‌های تمدنی
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان