Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@01:16:27 GMT

تکیه معاون الملک توسط یونسکو مرمت می شود

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۳۳۶۷۹

تکیه معاون الملک توسط یونسکو مرمت می شود

جلیل بالایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: اکنون یک تیم متخصص از یونسکو به سرپرستی یک کارشناس ایتالیایی به منظور مرمت بخش هایی از سقف و گنبد تکیه معاون الملک در این تکیه مشغول به فعالیت هستند.
وی افزود: این تیم پیشتر نیز به منظور انجام اقدام های تحقیقاتی به استان کرمانشاه سفر کرده بودند و اکنون رسما اقدام های فنی خود به منظور مرمت را آغاز کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه گفت: علاوه بر این تیم، یک تیم بومی نیز با همکاری سازمان آب در حال رفع تهدید آب های جاری برای بنای تکیه است.
بالایی ادامه داد: قناتی قدیمی در کنار تکیه معاون وجود دارد و علاوه بر آن آب های سطحی نیز از کنار آن عبور می کنند از این رو اقدام هایی همچون زهکشی به منظور ساماندهی به آب های سطحی در جوار این بنا انجام خواهد شد.
وی همچنین به اقدام های انجام شده به منظور مستندنگاری کاشی های تکیه معاون الملک اشاره کرد و گفت: تکیه معاون الملک یک مجموعه بی نظیر از کاشی های گران بهاست.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری توضیح داد: مستندنگاری کاشی های تکیه معاون به منظور آسیب شناسی، نگهداری و مقاوم سازی آنها انجام می شود.
بالایی پیشتر در گفت و گو با ایرنا، اعلام کرده بود که باستان شناسان به تازگی یک حمام تاریخی را در دل مجموعه تکیه معاون الملک کشف کرده اند.
به گفته وی ، درب این حمام پیش از این بسته بود اما با خاک برداری های انجام شده محوطه ای در این مجموعه کشف شد که در زیر کوچه مجاور مجموعه قرار دارد.
تکیه معاون الملک 114 سال پیش در شهر کرمانشاه، توسط حسین خان معین‌الرعایا بنا و سپس به همت حسن خان معین الملک تکمیل شد. این مجموعه از سه بخش اصلی حسینیه، زینبیه و عباسیه تشکیل شده و کاشی ‌کاری های زیبای آن در جهان بی‌همتا است.
در قسمت عباسیه 2 موزه فرهنگی با نام‌های گنجینه مردم ‌شناسی کرمانشاه و موزه پوشاک و زیورآلات استان کرمانشاه وجود دارد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده است که بیش از 2 هزار و 200 اثر آن ثبت ملی شده است.
کتیبه و سنگ نگاره های داریوش هخامنشی در بیستون تنها اثر ثبت شده جهانی استان کرمانشاه است.
7445/8066
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی جهان صنایع دستی و گردشگری موزه یونسکو تکیه راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۳۳۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری چهار شرور در زابل

  سرهنگ حمید نوری  اظهار داشت: در پی گزارشات مردمی مبنی بر شرارت چهار نفر در یکی از محلات شهرستان زابل، بلافاصله ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این فرماندهی جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

 وی افزود:با توجه به حساسیت موضوع، ماموران اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی به منظور دستگیری متهمان را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند و در نهایت موفق شدند محل اختفای متهمان را شناسایی و هر چهار نفر آنها را در یک عملیات غافلگیرانه به همراه یک قبضه سلاح کلت کمری دستگیر کنند.

 فرمانده انتظامی شهرستان زابل با بیان اینکه متهمین به منظور سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند؛ بیان داشت: از تمامی ظرفیت خود استفاده خواهیم کرد تا فضا را برای هنجارشکنان ناامن کنیم. 

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مولدسازی دارایی‌های دولت فرصتی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام دستگاه‌ها است
  • برگزاری دادگاه‌های علنی بر خط در دادگستری استان کرمانشاه
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • دستگیری چهار شرور در زابل
  • تردد در معابر منتهی به میدان کتاب ساماندهی و کانالیزه شد
  • استقرار گروه‌ پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم
  • تمرکز بر توسعه سبد سوختی کشور با تکیه بر افزایش مصرف CNG و LPG ضروری است
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • استقرار گروه های پایش، مرمت و باستان شناسی در مجموعه باستانی نقش رستم
  • سیل بند کرخه شهرستان اندیمشک مرمت شد