Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته پدافند غیرعامل و شورای پدافند زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: شناسایی تهدیدات زیستی و برنامه‌ریزی برای پیشگیری از وقوع چنین تهدیداتی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹ استانها خراسان جنوبی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حسن اکبری صبح امروز در نشست کارگروه پدافند غیر عامل اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اظهار داشت: همایش پدافند غیرعامل از هشتم تا چهاردهم آبان امسال با شعار پدافند غیرعامل، افزایش بازدارندگی در سایه حماسه حسینی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان با توجه به ماهیت کاری خود و عهده دار بودن مسئولیت کمیته پدافند غیرعامل و شورای پدافند زیستی اقدامات خاصی برای گرامیداشت این هفته برنامه‌ریزی کرده که با همکاری پرسنل اجرایی و عملیاتی می‌شود.

رئیس کمیته پدافند غیرعامل و زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: آمادگی و برنامه‌ریزی برای حوادث و اتفاقات تهدید کننده زیستی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و حوزه‌های تهدیدات زیستی شامل انسان، دام و طیور، محیط زیست و منابع طبیعی، گیاهان، آب آشامیدنی و غذا و دارو می‌شود که معمولاً سه منشأ دارد.

اکبری افزود: منشأ اول طبیعت است و موجودات زنده‌ای که بدون دخالت انسان شکل می‌گیرند مانند جهش‌های مولکولی که باعث به وجود آمدن بیماری می‌شود و برای مقابله با آن باید درمان پزشکی صورت گیرد. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: دومین منشا تهدیدات تروریستی است که از آن به عنوان بیوتروریسم نام می‌برند و بحث سوم به کارگیری عوامل زنده است که علیه انسان به کار برده می‌شود برای نمونه یک کشور علیه ما تهدیدات زیستی انجام می‌دهد و ممکن است عناصر به کار رفته تحت عنوان سلاح زیستی به کار برده شود. 

وی بیان کرد: باید در فضای زیستی، قوانین بازدارنده برای منع عوامل زیستی به کار گیریم و از آنجایی که قدرت آسیب‌رسانی عوامل زیستی نسبت به سایر تهدیدات بالاتر است باید تا آنجایی که می‌توانیم در برابر این تهدیدات خود را آماده کنیم.

رئیس کمیته پدافند غیرعامل و زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی افزود: قابلیت انتقال سریع، گمنام بودن حمله کننده، امکان تولید ساده سلاح و ناتوانی در اثبات منشأ حمله از ویژگی‌های جنگ زیستی است.

اکبری اظهار داشت: اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی ضمن تشکیل کمیته پدافند غیرعامل و شورای پدافند زیستی در اداره کل نسبت به شناسایی تهدیدات حوزه محیط زیست اقدام و آمادگی در حد توان جهت مقابله با تهدیدات احتمالی را کسب کرده است.

وی با اشاره به برنامه‌های این هفته گفت: دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان، برپایی کارگاه آموزشی پدافند سایبری، تشکیل اتاق فکر با حضور متخصصین حوزه محیط زیست و دانشگاهیان، برگزاری رزمایش تخصصی مقابله با بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، انجام معاینه فنی موتورخانه شوفاژ اداره کل، شرکت در برنامه‌ها و رزمایش‌های تدارک دیده شده در این هفته، اطلاع رسانی و نصب بنر و استند و توزیع بروشور و برپایی نمایشگاه در محل اداره کل، شرکت در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و برگزاری مسابقه با موضوع پدافند غیرعامل و پدافند زیستی از جمله برنامه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در طول هفته پدافند غیرعامل است.

انتهای پیام/ح

R41348/P1357/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۳۳۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، حسین معصوم‌زاده افزود: برابر پیگیری‌های مکرر قضایی که از سوی این اداره اراضی ملی مورد نظر که در بخش شاهرود از توابع شهرستان خلخال قرار دارد، رفع تصرف شد.
وی بیان کرد: اراضی تصرف شده درون محدوده منطقه حفاظت شده آق داغ قرار داشت و با ایجاد فنس مورد تصرف قرار گرفته بود، اما با پیگیری‌های صورت گرفته، با حکم مقام قضایی آزادسازی شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال در ادامه از حامیان محیط زیست خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی، موضوع را از طریق شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ گزارش دهند.
منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال که ۹۳ هزار هکتار مساحت دارد، به دلیل برخورداری از تنوع زیستی و گونه‌های نادر گیاهی و جانوری از جمله انواع پرندگان شکاری، کبک، تیهو، کل و بز، پلنگ، سیاه گوش و سایر گونه‌ها تحت مدیریت اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل قرار دارد.

دیگر خبرها

  • استقرار ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده کرمانشاه
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی/یک تجربه موفق
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت
  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود