Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب، فردین فرمند با بیان اینکه عرضه نفت در بورس بهترین فرصت برای ورود بخش خصوصی به عرصه نفت است، اظهار داشت: ورود بخش خصوصی به عرصه فروش نفت در شرایط تحریم ها اقدام خوبی است که می تواند تحریم های آمریکا علیه ایران را بی اثر کند.

وی تصریح کرد: فروش نفت توسط بخش خصوصی به پالایشگاه ها و پتروشیمی های خارجی فرصت خوبی است که دست دلال ها و واسطه گرها  از تجارت نفت ایران کوتاه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عضو کمیسیون انرژی این اقدام را کاملاً مطابق با سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی دانست و گفت: در گذشته به دلیل عدم ورود بخش خصوصی به فروش نفت، بخشی از نفت کشور به بازار سیاه وارد می شد اما با ایجاد بورس نفت، دیگر نیازی به ورود نفت به بازار سیاه و دلالی ها نیست.

فرمند اظهارداشت: پیش از این در شرایط تحریم دولت ناچار بود اقدام به اجاره کشتی و بیمه نامه برای صادرات نفت کند اما با فروش نفت به بخش خصوصی، افراد برای تامین منافعشان از بهترین راه ها نفت را به مقصد می رسانند.

وی با تاکید بر اینکه بورس نفت باید در دسترس شرکت های خارجی نیز قرار داشته باشد، گفت: دولت باید مکانیزم دقیق برای دور زدن تحریم های بانکی و فروش نفت به شرکت های خارجی و بازگرداندن ارز حاصل از فروش نفت به کشور طراحی کند.

فرمند اظهارداشت: پیش از این نیز این طرح آزمایش شده بود اما موفق نبود. دولت باید با استفاده از تجربیات گذشته در راستای تقویت بورس نفت اقدام کند. شکستن انحصار دولت در فروش نفت موجب رقابت و پیشرفت این بازار خواهد شد.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۳۳۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند

کیم سونگ، سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد، ایالات متحده، ژاپن و ۴۷ کشور دیگر را متهم کرد که به دنبال اجتناب از مقررات این سازمان در مورد کشورش هستند که مصمم به ارائه قوانین آنها هستند.

به گزارش خبرگزاری مرکزی کره (KCNA)، در بیانیه سفیر کره شمالی آمده است: «نیرو‌های متخاصم ممکن است در آینده دومین و سومین پنل کارشناسی را علیه ما راه اندازی کنند، اما همه آنها با گذشت زمان با خود ویرانگری مواجه خواهند شد». 

کیم در پایان گفت: اگر ایالات متحده و پیروانش به‌جای عبرت گرفتن از پرونده اخیر، سیاست خصمانه نابهنگام را در قبال کره شمالی (جمهوری دموکراتیک خلق کره) پیگیرانه دنبال کنند، با شکست استراتژیک بدتری مواجه خواهند شد.

پیش از این، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفته بود پیونگ یانگ در واکنش به استفاده واشنگتن از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه علیه کره شمالی، گزینه‌های سختگیرانه و قاطعی برای حفاظت از حاکمیت و امنیت خود خواهد داشت. واشنگتن همواره از حقوق بشر برای اقدامات تحریک‌آمیز سیاسی و توطئه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند. او گفت: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توان و قدرت بالایی برای ایستادن در مقابل هر گونه تحریم شدیدی داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • پولیتیکو: آمریکا ارسال محموله‌های بمب به اسرائیل را معلق کرد
  • فعالیت در نشریات دانشجویی تمرینی برای ورود به عرصه ملی و بین‌المللی رسانه است
  • فعالیت در نشریات دانشجویی تمرینی برای ورود به عرصه بین‌الملل رسانه است
  • لزوم ورود حوزه علمیه به عرصه درختکاری و حفظ منابع طبیعی
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • نگاه نوآورانه واحدهای تولیدی برای ورود به عرصه رقابت خارجی
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند