Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-02@05:01:47 GMT

واکنش عضو کمیسیون امنیت ملی به ادعاهای دانمارک

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۳۴۳۰۴

واکنش عضو کمیسیون امنیت ملی به ادعاهای دانمارک

نقوی حسینی گفت: اگر این سناریویی که دانمارک دارد بازی می‌کند، با هماهنگی آمریکا و صهیونیست‌ها باشد که قطعا هم همینطور است، به نحوی می‌خواهند تلاش ایران و اتحادیه اروپا را برای بحث رابطه مالی قطع کنند.

به گزارش مشرق، سیدحسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در مورد اتهام‌زنی دانمارک به جمهوری اسلامی ایران گفت: با تلاش‌های دیپلماتیکی که جمهوری اسلامی ایران در ماه‌های اخیر داشت و همچنین خروج آمریکا از برجام و مذاکرات ایران با کشورهای اروپایی، بالاخره منتهی به یک کانال ارتباطی بین ایران و اروپا شد و به یک نحوی باعث شد کشورهای اروپایی به آمریکا و تحریم‌های او نه بگویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بیشتر بخوانید:

نقشه اروپا برای فرار از اجرای تعهدات ظریف: ادعای دانمارک عملیات طراحی‌شده از سوی موساد است

وی ادامه داد: مقامات اروپایی نوید این را داده بودند که یک کانال ارتباطی بین ایران و اروپا شکل خواهد گرفت، البته هیچ‌کدام اقدام عملی نکردند و بارها هم مقامات کشورمان این موضوع را اذعان داشتند و در صحنه عمل هم مشاهده کرده‌ایم که اقدام خاصی صورت نگرفت، اما حداقل در بیان، توافقات و مذاکرات چنین صحبت‌هایی می‌شد و تأکید می‌کردند این کانال ارتباطی برقرار خواهد شد تا جمهوری اسلامی ایران بتواند با اتحادیه اروپا مراوده داشته باشد. 

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در چنین شرایطی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها فعال شدند تا بالاخره سناریویی درست کنند و مناسبات بین ایران و اروپا را به هم بزنند، به همین جهت دنبال یک بهانه و مستمسکی بودند تا مناسبات ایران و اروپا را به حالت خصمانه برگردانند و نهایتا هم بحث دانمارک موضوعی شد که روی آن مانور دادند.

وی ادامه داد: با سناریوی دانمارک می‌توانند موضوع حمایت این کشور از گروه تروریستی الاحوازیه، قتل خاشقچی توسط رژیم سفاک آل‌سعود و بن‌سلمان و همچنین رابطه ایران و اروپا را تحت‌الشعاع قرار دهند و فرار رو به جلو کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا موضوع اتهام زنی دانمارک به ایران می‌تواند بر روی SPV یا همان رابطه مالی ایران و اروپا نیز تأثیر بگذارد یا خیر، گفت: تحلیل من این است که اگر واقعا این سناریویی که دانمارک دارد بازی می‌کند، با هماهنگی آمریکا و صهیونیست‌ها انجام شده باشد که قطعا هم همینطور است، به نحوی می‌خواهند تلاش ایران و اتحادیه اروپا را برای بحث رابطه مالی قطع کنند و نگذارند این کانال ارتباطی به نتیجه برسد.

نقوی حسینی تاکید کرد: اگر اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی هم در این ماجرا بر طبل اتهام‌زنی به ایران بکوبند، نشان می‌دهد اتحادیه اروپا عزمی برای برقراری کانال ارتباطی نداشته است و دنبال بهانه‌ای است که موضوع را منتفی کند بدون اینکه مورد اتهام واقع شود، چون اروپایی‌ها نمی‌توانند به طور مستقیم بگویند ما این کانال را نمی‌توانیم برقرار کنیم زیرا قبلا به این امر وعده داده و در این رابطه صحبت کرده و قول داده بودند. قطعا دستگاه دیپلماسی متوجه چنین سناریوهایی است و مناسبات خود را طوری برنامه ریزی می‌کند که این اتفاقات نتواند بروی وعده اروپا تاثیر بگذارد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی بازار سکه و ارز اربعین پرسپولیس اروپا خروج آمریکا از برجام دانمارک نقوی حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۳۴۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به نخبگان دانشگاه‌های ایالات متحده

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در نامه‌ای خطاب به نخبگان دانشگاه‌های ایالات متحده، از آنان خواستند تا از امکانات موجود برای رساندن صدای اعتراض خود نسبت به این هلوکاست فلسطینی استفاده کنند و و با ایجاد هم‌افزایی بین‌المللی میان نخبگان دانشگاهی دنیا این بیداری را گسترده‌تر سازند.

بیشتر بخوانید: آزادی زیر دست و پای مأموران بایدن

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: جنایات رژیم اسرائیل در غزه و کشتار بیش از ۳۴ هزار انسان بی‌گناه طی دویست روز باعث شد ما دانشجویان ایرانی شما را خطاب نامه خود قرار دهیم. این روزها، یک نسل‌کشی هولناک در فلسطین رخ می‌دهد که در آن حدود ۲۵۰۰۰ کودک و زن به وسیله سلاح‌های اهدایی دولت شما به اسرائیل (رژیم صهیونیستی) جان خود را از دست داده‌اند. ۲۵۰۰۰ نفر یک عدد ساده نیست؛ در واقع اسرائیل ۲۵۰۰۰ زندگی، ۲۵ هزار آرزو و ۲۵ هزار امید و لبخند را از بین برده است.

در این نامه مطرح شده است: شاید سوال برایتان پیش بیاید که چرا این نامه را خطاب به دولت‌مردان غربی نزدیم؟ پاسخ واضح است؛ ما سال‌ها است که از دولت‌مردان کشورهای غربی ناامید شده‌ایم زیرا اعتقاد داریم آنان آگاهانه، راه صداقت و انسانیت مبتنی بر حقوق برابر بشر را از سیاست جدا کرده‌اند. اما ما هنوز به انسانیت شما و سایر آزادی‌خواهانی که این روزها محیط دانشگاه را به رغم مرگ آزادی و عدالت در سایه نقض فاحش متمم اول قانون اساسی توسط کاخ سفید، صحنه اعتراض به نسل‌کشی اسرائیل (رژیم صهیونیستی) کرده‌اید، امیدواریم.

در این نامه بیان شده است: سخن ما با شما به طور خاص در مورد مظلومیت تاریخی فلسطین و جنایات هشت دهه‌ای رژیم صهیونسیتی است‌؛ در این نامه نمی‌خواهیم به صورت تاریخی و حقوقی به بررسی ریشه‌های تشکیل دولت اسرائیل (رژیم صهیونیستی) و نامشروع بودن آن بپردازیم، اگرچه کسانی که اهل اندیشه‌اند، می‌توانند با بررسی بی‌طرفانه متون تاریخی به حقایق مهمی در رابطه با تشکیل دولت اسرائیل (رژیم صهیونیستی) دست یابند؛ حقایقی که هیچگاه دولت‌های غربی پیرامون آن صحبت نمی‌کنند و اجازه گفتگو و بحث آزادانه در این رابطه را به شهروندان خود نمی‌دهند.

در بخشی از این نامه مطرح شده است: ما به جای بررسی متون حقوقی و تاریخی در این نامه از شما به عنوان نماینده‌ای از جامعه نخبگانی آمریکا فقط یک سوال می‌پرسیم: رژیمی که برای بقا خود در هفت ماه به راحتی ۲۵ هزار زن و کودک بی‌گناه را می‌کشد، برای ایجاد سانسور رسانه‌ای دست به ترور ۱۰۰ خبرنگار می‌زند، مدارس و بیمارستان‌ها را بمباران می‌کند و در نهایت مانع از ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه می‌شود و در این رابطه حتی با راکت، ماشین نمایندگان سازمان ملل را هدف قرار می‌دهد، آیا می‌تواند رژیمی مشروع در دنیا باشد؟ ما منتظر پاسخ شما به این سوال هستیم و خوشحال می‌شویم نظر شما را در این رابطه بدانیم.

در بخش پایانی این نامه آمده است: جنایات گسترده صهیونیست‌ها و اتفاقات تلخی که این روزها در باریکه غزه می‌گذرد، امروز باعث اعتراضات وجدان‌های بیدار در اقصی نقاط جهان از جمله دانشگاهی که شما در آن فعالیت می‌کنید، شده است. ما دانشجویان مسلمان از شما نخبگان گرامی می‌خواهیم مانند سایر آزادی‌خواهان جهان، از هر امکانی که در اختیار دارید برای رساندن صدای اعتراض خود نسبت به این هلوکاست فلسطینی استفاده کنید و با ایجاد هم‌افزایی بین‌المللی میان نخبگان دانشگاهی دنیا نیز می‌توانید، تصاویر و مستندات اعتراضی خود در دانشگاه را برای ما ارسال کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228980 برچسب‌ها آمریکا

دیگر خبرها

  • واکنش مقام اتحادیه اروپا به حوادث گرجستان
  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • بورل در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا خواهان تنش با ایران نیست
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • امیرعبداللهیان به بورل: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد/ از سفر گروسی مدیر کل آژانس اتمی به ایران استقبال می‌کنیم
  • اقدام کمیسیون اروپا علیه فیس بوک و اینستاگرام
  • پاسخ سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک/ به نسل‌کشی واکنش نشان دهید
  • اروپا از تخلفات فیس‌بوک و اینستاگرام تحقیق می‌کند
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی به نخبگان دانشگاه‌های آمریکا
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به نخبگان دانشگاه‌های ایالات متحده