Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از آغاز فصل جدید مرمت و نوسازی کاروانسرای تاریخی ینگی امام شهرستان ساوجبلاغ، با همکاری یونسکو در آینده نزدیک خبر داد.

محمدحسن طالبیان در حاشیه بازدید از کاروانسرای تاریخی ینگی امام ساوجبلاغ گفت: در مجموعه کاروانسرای ینگی امام، یک بقعه متبرکه و تپه باستانی وجود دارد که به عنوان پایلوت از سوی سازمان جهانی یونسکو برای مرمت انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طالبیان افزود: این  کاروانسرا در مسیر جاده تاریخی ابریشم قرار دارد و کار مطالعاتی آن برای مرمت به پایان رسیده و مسائل حقوقی این مجموعه حل شده است.

وی در خصوص دلیل اهمیت جهانی کاروانسرای ینگی امام گفت: این مجموعه تاریخی ،زمانی مقر دیپلمات‌ها بوده است.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: حفظ، احیاء و آسیب شناسی بناها از مهمترین اقداماتی است که این سازمان در بخش مرمت و ساماندهی انجام می دهد.

فرماندار ساوجبلاغ در حاشیه این بازید گفت: شهرستان ساوجبلاغ با برخورداری از جاذبه‌های گردشگری و آثار فرهنگی‌تاریخی در حوزه گردشگری اهمیت بالایی دارد.

ابوالقاسم پالیزگیر افزود: با مرمت کاروانسرای ینگی امام می توان  به منظور حمایت از مشاغل روستایی، بازارچه صنایع دستی نیز در این مجموعه اندازی کرد.

کاروانسرای ینگی امام از آثار مربوط به دوره صفویه است که در محله ینگی امام شهر هشتگرد مرکز شهرستان ساوجبلاغ واقع شده است

این اثر تاریخی در تاریخ 17 آذر 1377 با شمارهٔ 2175 به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: البرز ینگی امام کاروانسرا ساوجبلاغ میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۳۴۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم

به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان،مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم اظهار کرد: در چند سال اخیر مدیریت شهری و سازمان سیما، منظر در راستای استفاده از ظرفیت‌های موجود علاوه بر اینکه کاشت درختان مثمر مانند زیتون و پسته در عرصه‌های جنگلی را آغاز کرده، گونه‌های سودمند مانند گل محمدی را نیز در عرصه‌های مناسب مدنظر قرار داده است.

به گفته وی، از روز گذشته برداشت گل محمدی از چهار هکتار از عرصه ۱۱ هکتاری بوستان گل محمدی واقع در کمربندی امام علی (ع) آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود که در هر هکتار دو تن گل محمدی برداشت شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم ابراز کرد: سیاست ما استفاده از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه و استفاده از گونه‌های مثمر است که امیدواریم این روند در سال‌های آتی ادامه داشته باشد.

وی عنوان کرد: دو عرصه بزرگ کاشت گل محمدی در شهر قم در بوستان غدیر و بزرگراه امام علی (ع) واقع‌شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • مرمت کاروانسرای ینگی‌امام ۲۰۰ میلیارد تومان می‌خواهد
  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • کاروانسرای ینگی امام نیازمند مرمت هر چه سریعتر است
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • واگذاری کاروانسرای ینگی امام به بخش خصوصی در اولویت است
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • مرمت پل خاتون کرج تا آخر امسال تمام می‌شود