Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-19@08:04:11 GMT

اجرایی شدن طرح جامع مقابله با بیابانزایی در کشور

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۳۴۳۱۰

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز اصفهان؛ معاون سازمان جنگلها مراتع و آبخیزداری کشور در بازدید از منطقه کانون فرسایش بادی سجزی اصفهان گفت: اصفهان تجربه خوب و قابل گسترشی را برای استفاده از پساب در اجرای طرح های بیابانزدایی دارد و در دشت سجزی نیز عملکرد موثری در مهار کانون های فرسایش بادی داشته است.
ناصر حیدری پوری با اشاره به اینکه تمرکز بودجه امسال طرح های بیابانزدایی در خوزستان بود افزود: برای سال آینده این بودجه از محل صندوق توسعه ملی به استان ها اختصاص خواهد یافت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی با اشاره به 75 هزار هکتار جنگلکاری سنواتی در کشور برای کنترل کانون های فرسایشی گفت: امسال با اعتبار 670 میلیارد ريال ، تلاش ها در جهت حفظ و مراقبت این جنگلها و پرداخت دیون بود اما با تامین اعتبار در سال آینده توسعه جنگلها و اجرای طرح های بیابان زدایی و آبخیزداری رونق می گیرد.
معاون سازمان جنگلها مراتع و آبخیزداری افزود: سال آینده 5 هزارو100 هکتار طرح بیابان زدایی و جنگلکاری اجرا می شود و با برنامه ریزی صورت گرفته از روان آب بالا دست دشت سجزی استفاده می شود .
حیدری پوری گفت: برای 19 طرح آبخیزداری استان اصفهان هم که بیش از 40 درصد پیشرفت داشته ،340 میلیارد ريال اعتبار در نظر گرفته شده که امسال تخصیص یافته و در اختیار منابع طبیعی استان قرار می گیرد.
با اجرای طرح های بیابانزدایی در شرق اصفهان تاکنون 10هزار هکتار از کانون های فرسایش بادی منشا ریزگردها در اصفهان مهار شده است .  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اصفهان معاون جنگلها مراتع آبخیزداری مقابله بیابان زایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۳۴۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان در امنیت کامل است/ مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی/ صدایی که بامداد امروز در تبریز شنیده شد به دلیل فعال شدن سامانه پدافند هوایی بود/ پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد

برخلاف آنچه که برخی از منابع خبری خارجی اعلام کردند تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان در امنیت کامل است.

به گزارش جماران، ایسنا نوشت: گزارش برخی رسانه‌های خارجی درباره حادثه در این تأسیسات نادرست است.

بامداد روز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور خبر دادند.

 شنیده شدن صدای شلیک مربوط به پدافند هوایی برای مقابله با ریزپرنده‌ها بوده است و اخبار مربوط به انفجار در برخی نقاط کشور نادرست است.

 تا این لحظه هیچگونه انفجار و آتش‌سوزی در تاسیسات اصفهان گزارش نشده و شرایط آرام و عادی است.

وضعیت تبریز عادی است

صدای شنیده شده در بامداد امروز جمعه 31 فروردین در تبریز به دلیل فعال شدن سامانه پدافند هوایی بوده است.

به گزارش جماران به نقل از ایسنا، وضعیت تبریز عادی است و صدایی که بامداد امروز در این شهر شنیده شد به دلیل فعال شدن سامانه پدافند هوایی بوده است.

در حال حاضر هیچ مشکلی در تبریز وجود ندارد.

بامداد امروز چندین ریزپرنده در اصفهان توسط پدافند هوایی مورد اصابت قرار گرفته و نابود شدند.
 

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد/باطل شدن پروازها تا ۱۰ صبح

پروازهای مهرآباد و برخی از فرودگاه‌های غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشور امروز جمعه ۳۱ فروردین ماه به دلیل حفظ ایمنی حالت تعلیق درآمدند.

شرکت فرودگاه و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد: فرودگاه‌های مهرآباد، اصفهان، شیراز و فرودگاه‌های غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشور امروز جمعه به حالت تعلیق درآمده‌اند و فعلا پروازها در این فرودگاه‌ها به دلیل حفظ ایمنی با تاخیر مواجه هستند.

همچنین تمامی پروازهای فرودگاه مهرآباد تا ساعت ۱۰ و نیم صبح امروز جمعه ۳۱ فروردین باطل اعلام شد.

این شرکت اعلام کرد مسافران منتظر اطلاعیه‌های بعدی باشند.

سازمان هواپیمایی، پروازها در برخی فرودگاه‌های کشور را به طور موقت لغو کرد، این سازمان همچنین اعلام کرد، متعاقبا بصورت پیامک ساعات پرواز به مسافران اعلام خواهد شد.

 

 

 

دیگر خبرها

  • جلسه اضطراری شورای‌ عالی امنیت کشور تکذیب شد
  • دستگاه‌های اجرایی در تدوین سند جامع تحقق شعار سال تعجیل کنند
  • (ویدئو) مقابله با ریزپرنده‌ها در آسمان اصفهان؛ حادثه اصفهان هیچ خسارتی نداشته است
  • تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان در امنیت کامل است/ مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی/ صدایی که بامداد امروز در تبریز شنیده شد به دلیل فعال شدن سامانه پدافند هوایی بود/ پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد
  • خبر خوش وزیر بهداشت برای سمنانی‌ها؛ افتتاح مرکز درمان سرطان در هفته دولت امسال
  • تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار در ۱۱ استان
  • ۹۲۷ سازه آبخیزداری در اردبیل اجرایی شد
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • آمادگی دستگاه های اجرایی کرمان برای مقابله با سیل
  • آغاز عملیاتی اجرایی فیبر نوری در بیرجند تا ۱۰ روز آینده