Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما،به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت انگلیس و اتحادیه اروپا در چارچوب مذاکرات خود در خصوص برگزیت ( خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) درباره وضع خدمات مالی دو جانبه و حفظ دسترسی انگلیس به بازار اروپا توافق کردند.
 نشریه انگلیسی تایمز گزارش داد: لندن و بروکسل با حل اختلافات خود در خصوص خدمات دوجانبه در دوره پسابرگزیت، توافق کردند دسترسی انگلیس به بازار اروپا پس از برگزیت حفظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تایمز به نقل از منابع دولتی انگلیس نوشت مذاکره کنندگان انگلیسی و اروپایی درباره اصل مشارکت دو جانبه آینده در زمینه خدمات مالی و همچنین تبادل اطلاعات در این زمینه توافق کردند.
طبق توافق حاصل شده، اتحادیه اروپا تا زمانی که قوانین و مقررات انگلیس منطبق بر قوانین اروپا باشد، دسترسی شرکتهای انگلیسی به بازار اروپا را تضمین خواهد کرد.
لحظاتی پس از انتشار این خبر ارزش پول انگلیس (پوند) اندکی افزایش یافت. پوند انگلیس ساعت هشت روز پنجشنبه به وقت گرینویچ در ازای 1/29 دلار داد و ستد شد که بالاترین رقم در یک هفته اخیر محسوب می شود.
بر پایه این گزارش، از آغاز مذاکرات انگلیس و اتحادیه اروپا در خصوص برگزیت که ژوئن سال دو هزار و هفده آغاز شد، مسئله خدمات مالی میان لندن و بروکسل پس از تحقق برگزیت از مهمترین موضوعات مطرح در این گفتگوها بود. لندن خواستار توافقی است که به شرکتهای مالی انگلیس اجازه دهد به فعالیتهای خود در اروپا ادامه دهند تا منافع انگلیس حفظ شود. مقامات اتحادیه اروپا با تاکید بر انفکاک ناپذیر بودن آزادیهای موجود در بازار واحد اروپا ( که شامل تردد آزاد افراد ، خدمات و سرمایه ها می شود) ، مدتها با این خواسته انگلیس مخالفت می کردند چرا که دولت انگلیس قصد دارد به تردد آزاد افراد پس از تحقق برگزیت پایان دهد.
اوایل اکتبر امسال بانک مرکزی انگلیس از کندی پیشرفت مذاکرات میان لندن و بروکسل ابراز نگرانی و یادآوری کرده بود اما دولت انگلیس اکنون اعلام کرده که نود و پنج درصد توافق مربوط به خروج این کشور از اتحادیه اروپا آماده شده است.انگلیس و اتحادیه اروپا در مذاکرات خود درباره برگزیت هنوز هم در برخی زمینه ها به ویژه مرزهای ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند اختلاف نظر دارند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اتحادیه برگزیت انگلیس اروپا بروکسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۳۴۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اذعان به اینکه همه کشورهای عضو این بلوک، روسیه را «تهدید» اصلی علیه قاره اروپا نمی‌دانند، گفت که حتی برخی مسکو را «کشور دوست» می‌دانند و این خطرناک است!

بورل با اشاره به اینکه در روابط و امور جهانی، شاهد تقابل بیشتر و همکاری کمتر است، گفت: وقتی پای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جنگ اوکراین به میان می‌آید، برخی کشورها تمایلی به تبعیت از بروکسل ندارند!

وی مدعی شد: امروز پوتین برای همه ما تهدیدی است که موجودیت ما را به خطر می‌اندازد. اگر پوتین در اوکراین موفق شود، آنجا متوقف نخواهد شد. پیروزی روسیه، امنیت اروپا را تضعیف خواهد کرد. با این حال، در اتحادیه اروپا همه چنین نظری ندارند!

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا اضافه کرد: برخی اعضای شورای اروپا می‌گویند که «نه، روسیه تهدیدی وجودی نیست. دست کم از نظر من اینطور نیست و شخصاً روسیه را دوست خوبی می‌دانم»! در اتحادیه‌ای که اجماع در آن حکمرانی می‌کند، سیاست‌های ما در قبال روسیه همواره با تنها یک رای مخالف «تهدید» می‌شود و همان یک رای کافی است!

اتحادیه اروپا از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، چندین دور تحریم علیه مسکو اعمال کرده است. با این حال، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان و رابرت فیکو، همتای اسلواکیایی او از ارسال سلاح به اوکراین خودداری و بر حل و فصل دیپلماتیک جنگ تاکید کرده‌اند.

بوداپست همچنین ماه‌ها مانع تصویب بسته کمک ۵۴ میلیارد دلاری اتحادیه اروپا برای اوکراین شد اما در نهایت اوربان در فوریه امسال، مجبور به موافقت شد و وتوی خود را پس گرفت!

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اوایل هفته یک بار دیگر درباره احتمال اعزام نیرو از ناتو به اوکراین صحبت کرد و مدعی شد که «بقای اروپا در معرض خطر قرار دارد.»

کد خبر 6097025

دیگر خبرها

  • فریاد «نه به نسل‌کشی در رفح» قلب لندن را لرزه درآورد
  • زاخارووا: در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد
  • روسیه در واکنش به تهدید انگلیس، حمله به تاسیسات این کشور را حق خود دانست
  • در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد
  • واکنش اتحادیه اروپا به حمله اسرائیل علیه رفح
  • توافق لوپتگی با وستهام
  • چلسی رقیب همشهری‌اش را گلباران کرد
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود