Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛  پیکارهای وزنه برداری قهرمانی سال 2018 جهان در حالی روزهای 10 تا 19 آبان در عشق آباد ترکمنستان برگزار می شود که این مسابقات برای نخستین مرتبه در اوزان جدید و در 10 وزن برگزار می شود و تیم ملی ایران مجبور است با ترکیبی ناقص و هشت نفره حضور یابد.
آنطور که مسئولان فدراسیون اعلام کرده بودند اسامی 12 وزنه بردار شامل 10 ملی پوش اصلی و دو نفر ذخیره به فدراسیون بین المللی اعلام شده بود که نام محمد زارعی، همایون تیموری و علیرضا سلیمانی حتی در لیست اولیه فدراسیون بین المللی در پیکارهای جهانی نیز وجود نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به این ترتیب حسین سلطانی (73 کیلوگرم)، عارف خاکی (89 کیلوگرم)، سهراب مرادی و رضا بیرالوند (96 کیلوگرم)، علی هاشمی و امیر حقوقی (102 کیلوگرم)، محمدرضا براری (109 کیلوگرم) و علی داودی (به اضافه 109 کیلوگرم) هشت ملی پوش ایران در رقابت های جهانی ترکمنستان خواهند بود.
در دسته 96 کیلوگرم نام رحمان اورامه به عنوان ذخیره در دسته 96 کیلوگرم مورد تایید فدراسیون بین المللی قرار گرفته بود اما با توجه به قوانین و مقررات و حضور تنها دو نماینده در هر وزن، اورامه نیز از لیست تیم ملی کنار گذاشته شد.
محسن بیرانوند امروز (پنجشنبه) در گفت و گویی در توضیح حذف سه ملی پوش که سایت فدراسیون وزنه برداری منتشر کرد، گفت: تعدادی از ملی پوشان به دلایل مختلفی مانند مصدومیت و بازنشستگی به یک باره از فهرست تیم ملی خارج شدند و ما نیز به سرعت نفراتی را جایگزین آنها کرده و به فدراسیون بین المللی اعلام کردیم.
وی با اشاره به اجباری بودن این تغییرات و الزام به جایگزینی نفرات جدید، افزود: متاسفانه 3 نفر از نفرات جدید در فهرست اعلامی به فدراسیون بین المللی، کمتر از یک هفته تا سه روز برای پر کردن دوره 3 ماهه قرار گرفتن در حوضچه آنتی دوپینگ، زمان کم داشتند و نتوانستند به حد نصاب مورد نظر برسند. البته تمامی آنها مورد آزمایش‌های دوپینگ در کشورمان قرار گرفته بودند که تمام مدارک آن نیز ارائه شد که بی تردید پاک هستند و مشکلی در این زمینه ندارند.
بیرانوند که خود برای حضور در کمیته آموزش فدراسیون بین المللی در عشق آباد ترکمنستان حضور دارد، اظهار داشت: در همین راستا رییس فدراسیون اوایل هفته به ترکمنستان آمد تا با رایزنی ها و مذاکراه با مسوولان فدراسیون بین المللی، مشکل را مرتفع کنیم اما متوجه شدیم بیش از 70 ورزشکار از 27 کشور درگیر این موضوع شده ‌اند که نارضایتی های بسیاری را نیز موجب شد. فدراسیون بین المللی به دلیل کثرت موارد، تصمیم گیری در این زمینه را به هیات رییسه واگذار کرد که در نهایت با حضور این ورزشکاران مخالفت شد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزنه برداری رقابت های جهانی ترکمنستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۳۴۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح سازمان غذا و دارو درباره روغن‌های وارداتی آلوده

به گزارش خبرآنلاین، سازمان غذا و دارو درباره اخباری مبنی بر روغن‌های وارداتی آلوده توضیح داد و تاکید کرد که مجوز ترخیص به این روغن‌ها داده نشده است.

ایسنا در خبری نوشت: دکتر یوسف صادقیان مشاور امور فنی و سیاستگذاری اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه روغن‌ها در سال ۱۴۰۰ وارد کشور شده‌اند، اظهار کرد: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان نسبت به نمونه‌برداری و آنالیز روغن‌های وارداتی اقدام کرده و براساس نتایج آزمایش‌ها، به دلیل مغایرت در باقیمانده سموم کشاورزی دفع آفات نباتی، مجوز ترخیص داده نشد.

وی افزود: پس از درخواست صاحب کالا مبنی بر نمونه‌برداری مجدد، با توجه به اینکه روغن یک کالای استراتژیک است سازمان غذا و دارو بار دیگر از محموله نمونه‌برداری کرده و آزمایش مجدد انجام شد.

به گفته مشاور امور فنی و سیاستگذاری اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، این محموله، ۳ مرحله نمونه‌برداری و ۵ مرحله آزمایش شده؛ متاسفانه در تمامی مراحل باقیمانده سموم دفع آفات نباتی در محصول محرز شده و به صاحب کالا و هم به معاونت غذا و داروی هرمزگان عدم ترخیص، لزوم توقیف محموله و مرجوع آن ابلاغ شد.

صادقیان تصریح کرد: آزمایشات انجام شده از محموله روغن‌های آفتابگردان هم در آزمایشگاه‌های معاونت غذا و داروی هرمزگان و هم در آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو به عنوان معتبرترین آزمایشگاه کشور در حوزه غذا انجام شده است؛ بنابراین محموله از نظر سازمان غذا و دارو امکان ترخیص نداشت که به مراجع ذی‌ربط اعلام و اقدامات قانونی توسط مرجع قضایی در حال انجام است تا محموله مرجوع شود.

وی با تاکید بر اینکه سازمان غذا و دارو تمامی فرآورده‌های غذایی اعم از مواد اولیه و محصول نهایی وارداتی را در آزمایشگاه‌های معاونت‌های غذا و دارو با حساسیت بالا مورد بررسی قرار می‌دهد، گفت: خط قرمز سازمان غذا و دارو سلامت مردم است و در این حوزه اقدامات تخصصی و قانونی متناظر صورت می‌گیرد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904236

دیگر خبرها

  • توضیح وزارت ورزش درباره حواشی پرسپولیس - سپاهان و قهر منصوریان
  • توضیح اسبقیان درباره حواشی پرسپولیس - سپاهان و قهر منصوریان
  • توضیح سازمان غذا و دارو درباره روغن‌های وارداتی آلوده
  • خراسان رضوی ، قهرمان مسابقات وزنه‌برداری جوانان ایران .
  • دختران کردستان نایب قهرمان رقابت‌های وزنه‌برداری جوانان ایران شدند
  • خراسان رضوی قهرمان مسابقات وزنه‌برداری جوانان ایران
  • کرمان قهرمان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان ایران
  • رکورد ایران در دسته ۷۶ کیلوگرم به بانوی مشگین شهری رسید
  • ٧ طلا، سهم دختران وزنه‌بردار کرمان در چهار وزن نخست مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور
  • دختر مازندرانی ستاره روز نخست مسابقات وزنه‌برداری کشور