Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-04@13:47:34 GMT

شب های سرد؛ پیش روی خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۳۵۵۵۲

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر این اساس کمینه دمای هوای مشهد امشب سه درجه سلسیوس پیش بینی شده که با تداوم روند کاهشی، شنبه و یکشنبه شب آتی به ترتیب به یک و سه درجه زیر صفر کاهش می یابد.

یحیی قاینی پور افزود: بیشینه دمای هوای این شهر نیز بین شش تا 10 درجه سلسیوس طی این مدت در نوسان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین اعلام کرد: احتمال بارش های پراکنده در نیمه شمالی استان برای امشب پیش بینی شده و در مناطق کوهستانی و مرتفع شاهد بارش برف خواهیم بود.

قاینی پور افزود: بارش های باران که از روزهای ابتدایی هفته جاری در خراسان رضوی جریان دارد، طی 24 ساعت گذشته نیز در سطح 20 شهرستان رضوی گزارش شده است.

رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین برای روزهای پیش رو در جاده های کوهستانی خراسان رضوی پدیده مه آلودگی و بدنبال آن کاهش میزان دید افقی پیش بینی شده است.

به گفته وی، از روز دوشنبه هفته آتی دمای شبانه و روزانه هوا در خراسان رضوی روند افزایشی خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: شب های سرد بارش برف مناطق کوهستانی روند افزایشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۳۵۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود توده هوای ناپایدار در خراسان جنوبی 

ایسنا/خراسان جنوبی کارشناس هواشناسی در خزاسان‌ جنوبی گفت: از امروز ظهر توده هوای ناپایدار وارد خراسان جنوبی شده و هشدار سطح نارنجی نیز اعلام شده است.

فاطمه زارعی، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: براساس الگوی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، از بعدازظهر امروز با نفوذ تدریجی توده هوای ناپایدار به جو استان علاوه بر وزش باد شدید، گردو خاک، وقوع رگبار، رعدو برق، بارش تگرگ، برخورد صاعقه و در ارتفاع تشکیل مه تا روز شنبه پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد:  با توجه به بارش گسترده در اکثر نقاط استان وقوع رواناب، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی قابل پیش بینی است و احتمال خسارت به بخش کشاورزی، قنوات و تاسیسات زیربنایی وجود دارد.

زارعی گفت: با توجه به هشدار سطح نارنجی که از طرف هواشناسی صادر شده  باید از سفرهای غیر ضرور، عدم استقرار و صعود به مناطق مرتفع، خودداری از اتراق، چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و...  خودداری شود. 

کارشناس هواشناسی اظهار کرد: در شبانه روز گذشته سربیشه و خضری دشت بیاض با کمینه دمای ۱۱ درجه بالای صفر و نهبندان با بیشینه دمای ۳۵ درجه بالای صفر هستند و تغییرات دمای بیرجند نیز بین ۱۶ و ۲۸ درجه بالای صفر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آبگرفتگی و سیلاب در ۴ شهرستان خراسان رضوی
  • پیش بینی آبگرفتگی و ایجاد سیلاب در خراسان رضوی
  • سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در خراسان جنوبی
  • بارش باران تا روز یکشنبه در خراسان رضوی ادامه دارد
  • پیش بینی شدت بارش باران در خراسان رضوی
  • باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد
  • بارش شدید باران در راه مشهد
  • فعالیت سامانه بارشی در خراسان رضوی
  • ورود توده هوای ناپایدار در خراسان جنوبی 
  • پیش بینی بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی