Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@05:29:30 GMT

روستایی کوچک در خراسان جنوبی در آستانه جهانی شدن + فیلم

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۳۵۶۰۵

روستایی کوچک در خراسان جنوبی در آستانه جهانی شدن + فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ روستایی از توابع بیرجند در استان خراسان جنوبی به نام روستای خراشاد توانسته نام خود را تا یک قدمی جهانی شدن پیش ببرد و آهنگ تولید در جای جای این روستا به گوش می رسد. یکی از با ارزش ترین فعالیت های روستاییان این منطقه اختصاص دارد به تولید حوله هایی منحصربه فرد که نظیر آن در هیچ جای دنیا پیدا نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

بیشتر بخوانید: صادرات قالی از کرج به قلب اروپا

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی انتهای پیام/   جهانی شدن هنر دست ایرانی + فیلم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرش قالیبافی صنایع دستی دانلود فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۳۵۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت دمای ۳۷ میلیون درجه سانتیگراد با یک دستگاه کوچک 

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، در نزدیک به یک قرنی که بشر با واکنش‌های همجوشی کار کرده است، تنها چند فناوری به دمای همجوشی پلاسما بالاتر از ۲۷ میلیون درجه فارنهایت (۱۵ میلیون درجه سانتی گراد) رسیده‌اند؛ این میزان، دمای هسته خورشید است.

با توجه به اینکه اکنون جهان به دنبال راه‌های پاک‌تر برای تامین نیاز‌های انرژی خود است، همجوشی هسته‌ای روشی پاسخگو برای تولید مقادیر زیادی انرژی شناخته می‌شود.

پلاسما و همجوشی هسته‌ای

اولین مرحله از این فرآیند، تولید پلاسما است. حالت چهارم ماده که در آن هسته‌ها و الکترون‌ها حالت اتمی خود را حفظ نمی‌کنند بلکه آزادانه شناور می‌شوند.

این همجوشی اتم‌ها ۱۰ میلیون برابر بیشتر از سوزاندن همان مقدار زغال سنگ در هر اونس، انرژی تولید می‌کند. با این حال، از آنجایی که پلاسمای همجوشی از دو جزء (هسته و الکترون) تشکیل شده است که به طور قابل توجهی جرم متفاوتی دارند پس با سرعت‌های مختلفی گرم و سرد می‌شوند.

الکترون‌هایی که به سرعت سرد می‌شوند می‌توانند گرم شدن پلاسما را محدود کنند، که مانعی در توسعه راکتور‌های همجوشی است.

اکنون شرکت دانش‌بنیان همجوشی «Zap Energy» «زَپ انرژی» از یک طرح محصورسازی پلاسما به نام آزمایش فیوژن (FuZe) استفاده می‌کند تا اطمینان حاصل شود الکترون‌ها به سرعت سرد نمی‌شوند.

در این روش، جریان‌های الکتریکی بزرگ از طریق رشته‌های نازک پلاسما هدایت می‌شوند و میدان‌های الکترومغناطیسی پلاسما را ایجاد می‌کنند که در حین فشرده سازی آن، آن را گرم می‌کنند. اما مشکل این شیوه درکوتاهی عمر پلاسما‌های به دست آمده بود. زپ انرژی با اعمال یک جریان دینامیکی در پلاسما، فرآیندی به نام تثبیت جریان برشی، این مشکل را حل کرده است.

تنظیم آزمایشی FuZe بدون استفاده از آهنربا‌ها یا لیزر‌های ابررسانا به دمای ۳۰ میلیون درجه و بالاتر رسیده است.

برخلاف سایر فناوری‌های همجوشی که با آنها آزمایش می‌شوند، FuZe برای تولید پلاسمای خود به آهن ربا‌های ابررسانا یا لیزر‌های قدرتمند نیاز ندارد و روشی بسیار مقرون به صرفه است.

نتایج FuZe در جدیدترین شماره نشریه Physical Review Letters منتشر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت
  • فارن افرز: چرا قدرت بزرگ‌تر همیشه در ژئوپلیتیک بهتر عمل نمی‌کند؟
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد
  • ثبت دمای ۳۷ میلیون درجه سانتیگراد با یک دستگاه کوچک 
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود
  • فیلم | ایستگاه راه آهن بیشه استان لرستان در آستانه ثبت جهانی
  • اصفهک، روستایی کویری که در مسیر جهانی شدن است