Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-28@23:07:44 GMT

تأسیس یگان حفاظت حرم مطهر رضوی برای نخستین بار

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۳۵۸۱۳

به گزارش ایلنا، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی و سردار سرتیپ حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سردار علی اکبر افراسیابی با حکم فرمانده ناجا به‌عنوان فرمانده یگان حفاظت آستان قدس رضوی منصوب و معارفه شد.

تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم با تأکید بر اینکه حرم مطهر رضوی همواره مورد هدف دشمنان قرار داشته است، گفت: بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) دستگاه انسان‌سازی و مقاوم‌سازی و محلی برای تربیت انسان‌هایی با اراده پولادین است، از کنار این مضجع نورانی شهید حججی‌ها و دیگر شهیدان و جانبازان گرانقدر به مقام والای شهادت نائل آمده‌اند و به همین دلیل همواره این بارگاه نورانی مورد خشم دشمنان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برای نخستین بار یگان حفاظت حرم مطهر رضوی تأسیس می‌شود، گفت: دلیل تشکیل این مجموعه، پیگیری قانونمند فعالیت‌هایی است که صبغه انتظامی دارند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مأموریت‌های ما حفظ اماکن متبرکه از هرگونه آسیب است زیرا همیشه این اماکن مورد طمع افراد شرور و و شیاد قرار دارد.

تولیت آستان قدس رضوی در پایان گفت: آرامش زائر نکته‌ای بسیار کلیدی است و این آرامش با سخنرانی و بخشنامه به دست نمی‌آید بلکه برای ایجاد آن باید فرآیندی طی شود تا زائران با خاطر آسوده زیارت دلنشینی را تجربه کنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۳۵۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استمرار فعالیت اکیپ‌های گشت تغییر کاربری اراضی در لرستان

ایسنا/لرستان فرمانده یگان حفاظت امور اراضی لرستان گفت: از ابتدای فروردین بیش از ۷۵ مورد گشت توسط کارشناسان امور اراضی در استان صورت گرفته است.

سرهنگ مسلم مؤیدی امروز نهم فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران، از گشت مداوم و مستمر اکیپ‌های تغییر کاربری اراضی توسط کارشناسان یگان حفاظت امور اراضی خبر داد.

وی اظهار کرد: از ابتدای فروردین‌ماه بیش از ۷۵ مورد گشت توسط کارشناسان یگان حفاظت امور اراضی صورت گرفته و این بازدیدها به‌صورت مستمر ادامه دارد.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی لرستان خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین وظایف امور اراضی پیشگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی است که توسط اکیپ‌های گشت ۱۳۱، کارشناسان پهنه و اداره امور اراضی به‌طور مستمر مورد پایش و نظارت قرار می‌گیرد و اگر موردی مشاهده شود علاوه بر توقف عملیات و ابلاغ اخطاریه به متخلفان ضمن تشکیل پرونده تخلف به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.

مؤیدی اضافه کرد: مهمترین رکن استقرار و فعالیت سامانه ۱۳۱ تأمین بستر لازم و تسهیل شرایط برای افزایش نظارت و مشارکت مردم پیرامون حفاظت از عرصه‌های کشاورزی است و از کلیه آحاد جامعه خواستار مشارکت و همکاری در حفظ عرصه‌های کشاورزی با اعلام هرگونه گزارش تخلف در این زمینه از طریق سامانه ۱۳۱ و یا ثبت از طریق سامانه cms.laoi.ir شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تخریب ۵۸ ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • استمرار فعالیت اکیپ‌های گشت تغییر کاربری اراضی در لرستان
  • رفع تصرف ۱۸ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • پیکر شهید مرزبانی در گلستان به خاک سپرده شد
  • نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی سخنران نخستین شب از لیالی قدر در حرم مطهر رضوی
  • حضور تولیت آستان قدس رضوی در جمع روزه‌ اولی‌ها 
  • صدور ۳۱ حکم سبز در مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • رهاسازی یک بهله پیغو در محیط زیست
  • اعزام ۶۳ اکیپ گشت نوروزی برای حفاظت از اراضی کشاورزی قزوین
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل شکار دستگیر شد