Web Analytics Made Easy - Statcounter

چابهار- ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان چابهار گفت: ارتقا بخش دور افتاده و مرزی دشتیاری به شهرستان بسیاری از عقب ماندگی ها، مشکلات توسعه نیافتگی زیرساخت ها و محرومیت های این منطقه را کاهش می دهد.

به گزارش ایرنا، عادل عفتی روز پنجشنبه در جمع مردم بخش دشتیاری چابهار اظهار داشت: دشتیاری از نظر شاخص های بهره مندی از آب سالم و بهداشتی شبانه روزی، امکانات آموزشی، بهداشت، برق، طرح هادی روستایی و راه محروم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: روستاهای بالای 6 تا هفت هزار نفر نظیر بریس در نوار ساحلی چابهار- گواتر فاقد آب لوله کشی هستند و با تانکر آبرسانی می شوند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی فرمانداری چابهار گفت: ارتقا روستای بریس به شهر از ضرورت هاست و زیرا از نظر شاخص ها، استانداردهای تبدیل به شهر را دارد.
وی بیان کرد: آموزش یکی از مهمترین مشکلات در حوزه دشتیاری است که دانش آموزان دختر و پسر علاوه بر تحصیل در فضای نامناسب، با وانت جابجا می شوند و اعتباری در این خصوص وجود ندارد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان چابهار ادامه داد: بیش از 100 روستای حوزه بخش دشتیاری با تانکر آبرسانی سیار می شوند، در هیچ کجای کشور سابقه ندارد که این تعداد روستا در یک بخش آب سالم و بهداشتی نداشته باشند.
عفتی گفت: مرز ریمدان یکی از فرصت های این منطقه مرزی برای اشتغال، توسعه و آبادانی است ولی متاسفانه بعد از گذشت 9 سال هنوز فاقد زیرساخت ها و امکانات نظیر اینترنت، آب، برق، راه دسترسی مناسب و پایانه مسافری و بار است.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از صیادان سالها در انتظار مجوز صید هستند خاطرنشان کرد: دریا یک فرصت برای اشتغال است و نباید صیاد لب دریا فاقد شغل و 20 سال در انتظار یک مجوز بماند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان چابهار گفت: همه این مشکلات پس از ارتقای این بخش به شهرستان بهتر و بیشتر پیگیری و مرتفع خواهد شد و می توان گفت دسترسی مردم به مسئولان آسانتر می شود.
عفتی احداث آب شیرین کن برای کاهش مشکلات بی آبی، تخصیص اعتبار برای حدود 100 کیلومتر راه، ساخت مدارس استاندارد، ایجاد راه ترانزیتی به مرز ریمدان و ارتقای زیرساخت های تلفن و اینترنت بخش دشتیاری را خواستار شد.
به گزارش ایرنا، دشتیاری با مرکزیت نگور از توابع شهرستان چابهار از شهرهای مرزی و در همسایگی کشور پاکستان قرار دارد.
3043 **6081

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد ارتقا بخش به شهرستان معاون فرماندار چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۳۶۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان

به گزارش همشهری آنلاین، سرپرست شیلات شهرستان چابهار گفت: انفجار گاز اکسیژن جوشکاری باعث آتش سوزی لنج صیادی در اسکله هفت تیر شهرستان چابهار شد.

سعیدی، در تشریح جزئیات این حادثه افزود: ظهر امروز حوالی ساعت ۱۵ بر اثر تعمیرات و جوشکاری لنج صیادی و انفجار گاز اکسیژن در شهرستان چابهار یک لنج صیادی کاملا طعمه حریق شد.

کد خبر 848180 منبع: ایرنا برچسب‌ها آتش‌ سوزی خبر مهم بندر چابهار

دیگر خبرها

  • پرونده ٢ شهرستان استان یزد در حال پیگیری برای تبدیل به فرمانداری ویژه
  • تفاوت فرمانداری ویژه با فرمانداری عادی چیست؟
  • اردکان فرمانداری ویژه شد
  • شهرستان اردکان یزد فرمانداری ویژه شد
  • فرمانداری نایین به فرمانداری ویژه ارتقا یافت
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • آتش‌سوزی در لنج صیادی چابهار
  • تصاویر | سیلاب در منطقه دشتیاری
  • کسب رتبه برتر فرمانداری درمیان بر اساس ارزیابی وزارت کشور