Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مرتضی طهرانی معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با بیان اینکه تحصیل درآمدهای پایدار یک اصل مهم در مدیریت شهری است ، گفت : تنها راهکار سر و سامان دادن به درآمدهای شهرداری کنترل هزینه‌ها است و نباید درآمد شهرداری از محل تراکم‌فروشی تأمین شود ، اما این واقعیت وجود دارد و باید به مرور رفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اداره ارزان شهر اظهار کرد : در بخش‌هایی از شهرداری به صورت غیررسمی و خلاف ، اضافه‌کاری ، شب‌کاری و جمعه‌کاری پرداخت می‌شد که تمام آنها را تا حد امکان کاهش دادیم ؛ همچنین با توجه به اینکه شهرداری با انباشت نیرو مواجه است و این موضوع بخش عمده‌ای از هزینه‌های نگهداری گران شهر است ، از این رو به بخش‌هایی که انباشت نیرو داشتند و به تناسب آن کاری برای انجام نداشتند ، تکلیف کردیم که باید تعدیل نیرو انجام دهند ، شرکت‌های خدماتی نیز مکلف شدند ۲۰ درصد کاهش هزینه نسبت به سال ۹۶ داشته باشند و در عین حال میزان و استاندارد خدمات آنها کاهش پیدا نکند.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان تصریح کرد : اگر می‌خواهیم به درآمد پایدار دست پیدا کنیم ، باید درآمدهایی مثل عوارض پارکینگ ، خودرو ، نوسازی داشته باشیم و هزینه‌های جمع‌آوری زباله و ... را منطقی کنیم تا بتوانیم پاسخگوی هزینه‌های نگهداری شهر باشیم.

طهرانی استفاده از اوراق مشارکت را یکی از منابع مهم افزایش درآمد برای شهرداری‌ها دانست و اظهار کرد : از این رو شهرداری اصفهان از این امکان دولتی استفاده و امسال ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه مترو از بانک مرکزی دریافت کرد و به فروش رساند.

وی افزود : مزیت اوراق مشارکت این است که ۵۰ درصد اصل و سود آن را دولت پرداخت می‌کند ، بنابراین وقتی ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق دریافت می‌شود و به میزان ۲۵۰ میلیارد تومان آن به بانک پس داده می‌شود ، اوراق مشارکت برای شهرداری یک ذخیره به وجود می‌آورد.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با بیان اینکه استفاده از اوراق مشارکت برای سال ۹۸ نیز در دستور کار قرار گرفته است ، گفت : در این راستا درخواست خرید ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت را به بانک مرکزی ارائه کرده‌ایم.

طهرانی تصریح کرد : شهرداری اصفهان در صدد است برای برخی از طرح‌ها از اعتبارات صندوق توسعه ملی استفاده کند و در این ارتباط مذاکراتی انجام دهد که امیدواریم پیگیری‌ها به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان در صدد است برای برخی از طرح‌ها از سرمایه بخش خصوصی استفاده کند ، گفت : این هدف مهم از طریق سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری اصفهان در حال انجام است.

انتهای پیام/م

استفاده از اوراق مشارکت برای سال ۹۸ در دستور کار شهرداری اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۳۶۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات مخالفت مصر با پیشنهاد رئیس سیا برای اداره غزه

به گزارش قدس آنلاین، سمیر فرج، ژنرال سابق و کارشناس مسائل راهبردی مصر خاطرنشان کرد که استدلال آمریکا برای اداره نوار غزه توسط مصر این است که انتخابات شفافی جهت تشکیل یک دولت تکنوکرات برای کنترل غزه برگزار شود و سپس اداره این باریکه به همراه کرانه باختری زیر نظر تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله درآید.

براساس گزارش روسیا الیوم، سمیر فرج همچنین تصریح کرد که عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر با این امر مخالفت دارد. یکی از بهترین تصمیماتی که رئیس‌جمهور گرفت و خداوند در آن تصمیم به او الهام کرد و علی‌رغم وسوسه‌های مالی و نظامی و سایر نیازها تصمیم عاقلانه‌ای بود؛ السیسی این پیشنهاد را نپذیرفت و گفت که غزه توسط ساکنان خودش اداره می‌شود.

وی در ادامه افزود پس از مخالفت مصر با پیشنهاد آمریکا، پیشنهادات دیگری از جمله تشکیل نیروی نظامی اروپایی یا تشکیل نیروی نظامی عربی مطرح شده است.

پیشتر یک منبع مصری به العربی الجدید گفته بود: قاهره به طور قاطع با مشارکت در نیروی عربی مشترک برای اداره نوار غزه مخالفت کرده است. قاهره همچنین مخالف این است که یک طرف غیر فلسطینی مسؤولیت اداره نوار غزه را بر عهده بگیرد.

به گفته این منبع، مساله‌ای که کشورهای عربی روی آن توافق دارند این است که هیچ‌گونه آمادگی برای مشارکت در بازسازی غزه جز در چارچوب یک راه‌حل سیاسی فراگیر برای نزاع فلسطین و رژیم صهیونیستی و به رسمیت شناختن کشور فلسطین قبل از مذاکره و عقب‌نشینی کامل نیروهای صهیونیست از غزه ندارند.

یک منبع مصری پیشتر اعلام کرده بود تمام صحبتی که درباره امکان اداره نوار غزه توسط مصر مثل سال ۱۹۶۷ می‌شود سناریوها و افکار غربی است که نمی‌توان آن را اجرا کرد. موضع رسمی مصر در این راستا واضح است و به صورت قاطع با مداخله در نوار غزه مخالف است چرا که این مساله به معنای تجاوز به اراضی بیگانه است و امکان تشکیل کشور مستقل دارای حاکمیت فلسطین را تهدید می‌کند. مصر می‌تواند نقش‌های دیگری برای کمک به پایان جنگ غزه و آغاز مرحله جدید بازسازی و مشارکت در آموزش کادر فلسطینی برای اداره امنیت در غزه بعد از مشورت با گروه‌های سیاسی فلسطینی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • راهکارهای توسعه کیفی بخش تعاون در اقتصاد ایران چیست؟
  • راهکارهای کاهش هزینه‌های سلامت در ایران
  • سرمایه گذاری ۱۷۵ میلیارد تومانی در حوزه آبخیزداری و آبخوانداری ایلام هزینه
  • راهنمای خرید لوازم خانگی ارزان
  • مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد
  • جزئیات مخالفت مصر با پیشنهاد رئیس سیا برای اداره غزه
  • زیرساخت‌های شهری برای مهار تورم و جهش تولید باید تقویت شود
  • لزوم تقویت زیرساخت‌های شهری برای مهار تورم و جهش تولید
  • ناسا در پی راه سریع‌تر و ارزان‌تر برای انتقال نمونه‌های مریخ به زمین
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد