Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@03:48:56 GMT

17هزار پرس غذا در موکب گتوند در مرز چذابه توزیع شد

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۳۶۴۴۳

17هزار پرس غذا در موکب گتوند در مرز چذابه توزیع شد

دزفول - ایرنا - مسئول موکب شهدای شهرستان گتوند گفت: در چهارمین سال برپایی موکب شهرستان در مرز چذابه 17 هزار پرس غذای سرد و گرم بین زائرین توزیع شد.

یعقوب علیدادی عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فعالیت 12 روزه موکب شهدای شهرستان گتوند در مرز چذابه افزود: این موکب که به صورت مردمی و با کمک خیرین شهرستان اداره می شد، روزانه با سه وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام از زائران پذیرایی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: علاوه بر توزیع غذا در این ایام، جمعی از بانوان شهرستان گتوند روزانه یکهزار قرص نان محلی تازه در موکب پخت طبخ و بین زائران توزیع کردند.
مسئول موکب شهدای گتوند افزود: توزیع میان وعده غذایی شامل چای، خرما، میوه، کیک، حلوا، آب معدنی و همچنین اقلام بهداشتی، کتابچه راهنما، ادعیه، چفیه و جوراب از دیگر خدمات به زائران اربعین حسینی بود.
وی گفت: در این ایام بیش از یکهزار و 200 نفر زائر خانم و آقا برای استراحت در موکب اسکان داده شدند.
به گزارش ایرنا جمعی از خیران روستای دشت بزرگ بخش عقیلی گتوند نیز در عمود 235 بین نجف و کربلا موکبی با نام ثارالله جهت پذیرایی از زائران اربعین حسینی سراسر کشورهای جهان برپا کرده بودند.
پخت و توزیع غذای گرم، برگزاری آیین های عزاداری، برپایی غرفه پاسخگویی به سوالات شرعی و برپایی نماز جماعت از جمله اقدامات این موکب در طول 2 هفته خدمت رسانی به زائرین بود.
چذابه و شلمچه 2 کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی در استان خوزستان بوده اند.
7467/3022

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي چذابه اربعين حسيني گتوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۳۶۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۱۹ شهرستان درگیر با آبگرفتگی در فارس

ایسنا/فارس مدیرکل جمعیت هلال احمر استان فارس از امدادرسانی به ۱۹ شهرستان درگیر استان با آبگرفتگی در بازه زمانی ۱۲ تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه جاری خبر داد.

حسین درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اعلام این مطلب گفت: در بازه زمانی مذکور شهرستان‌های استهبان، بختگان، خرامه، خنج، داراب، سپیدان، فراشبند، فسا، قیروکارزین، مهر، نی‌ریز، کوه‌چنار، ارسنجان، بیضا، رستم، شیراز، مرودشت، ممسنی و گراش درگیر آبگرفتگی بودند که امدادگران هلال احمر خدمت‌رسانی کردند.

وی با بیان اینکه در این بازه زمانی به ۱۳۲ خانوار کمک‌رسانی شد، شمار امدادرسانی را ۴۶۹ مورد اعلام کرد و گفت: ۱۰ مورد تخلیه آب منزل در این مدت داشتیم، اما نکته حائز اهمیت این است که این‌ها آمار کمک به آبگرفتگی بوده است نه سیل و سیلی در استان نداشتیم.

درویشی از فعالیت ۲۸ تیم عملیاتی در این اقدامات خبر داد و گفت: ۳۲ نفر کادر و ۶۴ نفر کادر با ۱۹ خودرو به امدادرسانی در سطح استان پرداختند.

مدیرکل جمعیت هلال احمر فارس همچنین برخی اقلام توزیع شده را طی بازه زمانی مذکور اعلام کرد و گفت: نایلون ۴۶۲ کیلو، پتو ۳۲ عدد، بسته غذایی ۷۲ ساعته ۱۰۲ عدد، کنسرویجات ۱۱۴ قوطی و... از جمله اقلام توزیع شده هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۳۰۰ پرس غذای گرم در پارس‌آباد بین نیازمندان توزیع شد
  • تصادف مرگبار در شهرستان گتوند
  • توزیع اعتبارات در شهرستان بروجن عادلانه باشد
  • بیش از ۱۷هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • همایش توجیهی آموزشی زائران حج تمتع شهرستان بیرجند
  • آغاز اجرای خط انتقال ۱۰ اینچی گاز در هشترود
  • امدادرسانی به ۱۹ شهرستان درگیر با آبگرفتگی در فارس
  • موکب عزاداری شب شهادت امام جعفر صادق(ع) در بجنورد
  • برپایی مراسم دسته‌روی عزاداری امام جعفر صادق(ع) در بجنورد
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین