Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-02@05:30:42 GMT

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، وارد کیف شد

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۳۶۵۷۴

 به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما، به نقل از خبرگزاری فرانسه، انگلا مرکل،صدر اعظم آلمان، برای گفتگو درباره روند صلح شرق اوکراین و طرح خط لوله گازی آلمان و روسیه موسوم به «نورث استریم 2» که به شدت مورد انتقاد اوکراینی ها است، روز پنج شنبه وارد کیف شد.
این اولین سفر مرکل به اوکراین از زمان امضای توافقنامه های صلح مینسک در اوایل سال 2015 است، توافقنامه هایی که به اجرا درنیامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرکل که کشورش در کنار فرانسه از روند صلح در اوکراین حمایت می کند قرار است امروز با پترو پوروشنکو، رئیس جمهور اوکراین، دیدار و پس از آن در ساعت 12 به وقت گرینویچ در کنفرانسی مطبوعاتی شرکت کند.
یک منبع دیپلماتیک اوکراینی گفت این گفتگوها بیشتر درباره روابط دوجانبه ، روند صلح در چارچوب توافقنامه های مینسک و طرح نورث استریم2 خواهد بود. وی جزئیات بیشتری درباره این مذاکرات ارائه نکرد.
پوروشنکو که طرفدار غرب است، می خواهد برای دومین دور به ریاست جمهوری اوکراین انتخاب شود اما پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری بعید به نظر می رسد. انتخابات پارلمانی اوکراین هم احتمال دارد به بازگشت نیروهای سیاسی طرفدار روسیه به قدرت منجر شود و این شرایط می تواند در جهت گیری سیاسی کیف که هم اکنون طرفدار غرب است ، تغییری آشکار ایجاد کند.
مرکل امشب پیش از ترک کیف با ولادیمیر گرویسمن Volodymyr Groïsmanنخست وزیر اوکراین ، نمایندگان پارلمان و دانشجویان یکی از دانشگاههای این کشور هم دیدار خواهد کرد.
اوکراین از سال 2014 درگیر جنگ با جدایی طلبان طرفدار روسیه در شرق این کشور است که تاکنون بیش از 10 هزار کشته برجا گذاشته است. کیف و غرب مسکو را به حمایت از شبه نظامیان جدایی خواه متهم می کنند اما به رغم شواهد متعدد، روسیه این اتهام را رد می کند.
خط لوله گازی نورث استریم2 با عبور از لهستان و اوکراین، گاز روسیه را از طریق دریای بالتیک به آلمان می رساند.
این طرح که توسط واشنگتن محکوم شده است، کشمکشهایی را در اتحادیه اروپا به وجود آورده است. لهستان و دیگر کشورهای اروپای شرقی بیم آن دارند روسیه از این خط لوله به عنوان ابزار فشار سیاسی و اقتصادی استفاده کند.
اما مرکل بدون چشم پوشی از این خط لوله گازی بارها اطمینان داده است که اوکراین پس از احداث این خط لوله همچنان یک کشور انتقال دهنده گاز خواهد بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مرکل آلمان گاز روسیه استریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۳۶۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد جدید می‌خرد

نخست‌وزیر اوکراین اعلام کرد، با توجه به اینکه پهپادهای شناسایی و تهاجمی برای کی‌یف در نبرد با روسیه بسیار مهم هستند، دولت در حال افزایش اختصاص مبلغ ۳۹۲ میلیون دلار دیگر برای خرید ۳۰۰ هزار پهپاد است.

به گزارش ایسنا، «دنیس شمیهال» نخست وزیر اوکراین در نشست کابینه گفت: «با توجه به هزینه‌ای که اختصاص یافته، ۳۰۰ هزار پهپاد قرار است به نیروهای امنیتی و دفاعی اوکراین تحویل داده شود.»

به نقل از شبکه خبری آلمان، وی افزود، اوکراین پیشتر بودجه‌ای را برای خرید پهپاد در سال جاری میلادی اختصاص داده بود.

اوکراین به دلیل فشارهای روسیه به سرعت در حال ساخت و تولید انواع مختلفی از پهپادهاست. در هفته‌های اخیر، کی‌یف همچنین حملاتش را علیه مناطقی از روسیه تشدید کرده است.

پیشتر وزارت دفاع روسیه اعلام کرد سه پهپاد اوکراینی را بر فراز مناطق بلگورود و کرسک رصد کرده است.

در این میان، این وزارتخانه همچنین گزارش کرد اوکراین پایگاه‌های نظامی روسیه را در کریمه با موشک‌هایی که از آمریکا دریافت کرده، هدف قرار داده است. همچنین سیستم‌های دفاع هوایی روسیه شش موشک دوربرد ATACMS را در ۲۴ ساعت گذشته خنثی کرده‌اند.

لتونی نیز اعلام کرده که بسته جدید کمک نظامی به اوکراین را تهیه می‌کند که شامل تسلیحات ضد هواپیما و پهپادهاست.

نخست وزیر لتونی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «ما باید به خاطر امنیت اروپا و اوکراین و همچنین نظم جهانی مطمئن شویم که کی‌یف در این جنگ پیروز می‌شود.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شاید ما در حال حاضر در یک جنگ جهانی هستیم!
  • تسلیحات اهدایی ناتو به اوکراین، سر از نمایشگاه مسکو درآورد+ عکس
  • اقامتگاه مدیرعامل کارخانه مشهور اسلحه‌سازی آلمان به آتش کشیده شد!
  • وزارت دفاع آلمان دستور بازسازی گسترده ارتش را صادر کرد
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد جدید می‌خرد
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح