Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@07:08:23 GMT

۵ هزار تن انار در سبزوار برداشت می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۳۶۸۴۹

۵ هزار تن انار در سبزوار برداشت می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛منصور برغمدی، مدیر جهاد کشاورزی سبزوار افزود:سرمای دو سال قبل خسارات زیادی به بیش از نیمی از باغات انار سبزوار وارد کرد. باغداران و کارشناسان جهاد کشاورزی در این مدت،اقدامات خوبی برای احیاء و بهسازی باغات انجام داده اند و بخشی از باغات دوباره به بار دهی رسیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: امسال با اجرای طرح مبارزه با کرم گلوگاه انار به صورت بیولوژیک در سطح 25 هکتار از باغات سبزوار، محصول انار بیشتری برداشت می شود.

 مدیر جهاد کشاورزی سبزوار افزود:لیلی ،می خوش از مهمترین ارقام محصول انار در سبزوار است.

انتهای پیام//م.م

آغاز فصل برداشت انار در خراسان رضوی

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۳۶۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت جو قصیل در قم

حسین کوه خضری، رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی قم  با اشاره به اینکه با توجه به منابع محدود آبی در استان نیازمند تغییر روش کشت محصولات کشاورزی هستیم، گفت: کاهش میزان آبدهی و برداشت زودتر محصول، حذف علف‌های هرز و افزایش کیفیت علوفه دامی از مزایای برداشت جو به صورت قصیل است.

وی افزود: در کشت جو به صورت قصیل، وقتی دانه جو از مرحله شیری وارد مرحله خمیری می‌شود، محصول برداشت و به ۲ صورت تازه و یا خرد و سیلو شده به مصرف دام می‌رسد.

کوه خضری با بیان اینکه امسال دو هزار تن محصول جو در استان به این صورت در استان برداشت می‌شود، افزود: پیش بینی می‌کنیم سال آینده ۱۰ درصد از زمین‌های زیر کشت محصول جو به صورت قصیل برداشت شود.

وی با بیان اینکه کشت جو قصیل که امسال به صورت آزمایشی در استان قم اجرا شد این روز‌ها به مرحله برداشت رسیده است،گفت:در حال حاضر ۲۳ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت محصول جو قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • برداشت جو قصیل در قم
  • جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد
  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان