Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-07@02:57:46 GMT

سوئیس هم ارسال سلاح به عربستان را متوقف کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۳۶۹۲۳

به گزارش پارس نیوز، 

سوئیس ارسال هرگونه قطعات سلاح به عربستان سعودی را ممنوع کرد.

"آندره سیمونازی" سخنگوی دولت سوئیس روز چهارشنبه در برن سوئیس این خبر را اعلام و تأکید کرد که سوئیس دیگر هیچ گونه قطعه تسلیحاتی را به عربستان صادر نکرده و مجوز صادرات تسلیحات تابه‌حال تصویب‌شده به این کشور هم اجرایی نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس به گمرکات دستور داده شده است که هرگونه اعلام صادرات تسلیحات به عربستان را رد کنند.

هفته گذشته دولت سوئیس تأکید کرده بود که از سال 2009 هیچ گونه صادرات ادوات جنگی به عربستان سعودی با برخی استثنائات تأیید نشده است.

بحث‌ها در ارتباط با توقف صادرات تسلیحات به عربستان سعودی در سوئیس به پرونده قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان مرتبط است. هفته گذشته سوئیس در این باره ابراز نگرانی و اعلام کرد که انتظار دارد مسئولین این پرونده مورد حسابرسی قرار گیرند.

به‌نوشته رسانه‌های سوئیسی، بعد از مباحث درباره صادرات سلاح سوئیس و اعتراض‌های احزاب، کلیساها و مردم سرانجام دولت این کشور ارسال سلاح به‌ارزش 85 میلیون فرانک به عربستان را متوقف کرد.

به‌نوشته روزنامه سوئیسی "تاگس آنسایگر"، اقدامات کنونی دولت سوئیس را می‌توان تحریم‌های تسلیحاتی سوئیس ضد عربستان نامید.

دولت سوئیس همچنین تحت فشارهای فراوان از طرف احزاب، کلیساها و انجمن‌های غیردولتی از تسهیل قوانین مربوط به صادرات تسلیحات به کشورهایی که درگیر جنگ هستند چشم‌پوشی کرد.

بعد از به جریان افتادن پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در ترکیه درخواست‌های زیادی از طرف بسیاری کشورهای اروپایی برای لزوم بازنگری در مناسبات با عربستان مطرح شده و بسیاری مقامات و کشورها از جمله آلمان و اتریش خواستار توقف ارسال تسلیحات به این کشور شدند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: سخنگوی دولت جنگ ترکیه کشورهای اروپایی آلمان اتریش جنگ دولت عربستان عربستان سعودی قتل پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۳۶۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان

آفتاب‌‌نیوز :

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار‌های خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

آخرین دیدار امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند ۱۴۰۲ در جده و در جریان اجلاس فوق العاده OIC به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در اولین دیدار خود صبح امروز به وقت بانجول با سامح شکری وزیر امور خارجه مصر دیدار و گفتگو کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • ماجرای یک مناسبت جدید و مهم در تقویم عربستان
  • آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد
  • آکسیوس: آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد!
  • ویولا آمهرد: سوئیس به اوکراین تسلیحات نخواهد داد
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی