Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: بخش تعزیه جشنواره قرآن و عترت با موضوع شبیه خوانی از نسخه های داستانی برگرفته از سیره پیامبران الهی ذکر شده در قرآن کریم از  بخش های این جشنواره است.
سیما رجبی تاثیرگذاری، خلاقیت و بدیع بودن در اجرا، اجرای تعزیه در بازه زمانی ١٠٠ دقیقه و داشتن شرایط اجرای صحنه ای را از شرایط شرکت در این جشنواره عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی گروه های شبیه خوانی با رویکرد داستان های قرآنی، ایجاد فرهنگ دینی در بین جوانان با الگو گرفتن از سیره قرآن و عترت و ترویج فرهنگ قرآن و عترت است.
دبیر جشنواره قرآن و عترت سمنان گفت: هر گروه باید دو نسخه از متن و یک نسخه فیلم اجرای مجلس تعزیه را برای دبیرخانه ارسال کند و دبیرخانه پس از بررسی آثاردر صورت تایید اثر به سرپرست گروه اعلام خواهد کرد.
دبیرخانه این جشنواره در دامغان میدان کتاب، مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهچراغی واقع است و مهلت ارسال متن تعزیه به این دبیرخانه تا پایان وقت اداری سی ام آبان تعیین شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: سمنان تعزیه جشنواره قرآن و عترت شبیه خوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۳۷۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرنگار مهر اصفهان رتبه برتر دومین جشنواره قاصد آب را کسب کرد

به گزارش خبرنگار مهر، برگزیدگان دومین دوره جشنواره مطبوعاتی «قاصد آب» ظهر چهارشنبه ۲۹ فروردین تجلیل شدند.

در این دوره جشنواره قاصد آب ۲۰۱ اثر در قالب هفت سرمقاله و یادداشت، خبر، گزارش، مصاحبه، تیتر، کاریکاتور و هفت اینفوگرافی به دبیرخانه ارسال و داوری شد که ۲۱ اثر حائز رتبه شدند.

ندا سپاهی خبرنگار خبرگزاری مهر اصفهان نیز در این دوره از جشنواره برای دومین سال پیاپی عنوان برتر بخش گزارش را کسب کرد.

این جشنواره به همت شرکت آب و فاضلاب و شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان از ۱۵ دی ماه تا ۳۰ بهمن ماه سال ۱۴۰۲ برگزار شده بود.

کمک به افزایش کمی و کیفی آثار منتشر شده در رسانه‌ها به ویژه آب و آشنایی هرچه بیشتر روزنامه نگاران با صنعت آب و آبفا و نیز شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های کشور و به خصوص استان اصفهان در عرصه رسانه از اهداف جشنواره مطبوعاتی قاصد آب است.

محورهای بخش اصلی دومین جشنواره «قاصد آب»، احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، تغییر اقلیم، فرونشست، مدیریت یکپارچه حوضه زاینده رود، مدیریت مصرف آب در کشاورزی، صنعت و نقش آب و پساب در محیط زیست، طرح ملی جهاد آبرسانی در روستاهای استان اصفهان، فرهنگ سازی رفتار در مدیریت مصرف آب شرب، تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب استان اصفهان، توزیع عادلانه آب، آب خاکستری، بازچرخانی آب، سازگاری با کم آبی، ارزش آب، سواد آبی و مسئولیت اجتماعی رسانه‌ها در مساله آب بود.

همچنین در «پویش شهروند مروج» شهروندان، در بخش جانبی این دوره از جشنواره آثاری با موضوع رفتارهای نادرست دیگران در مصرف نظیر شستشوی معابر، نشت کولر، آبیاری فضای سبز، شستشوی خودرو، شستشوی فرش با آب شهری و از همه مهم‌تر انشعاب غیر مجاز و نصب پمپ مستقیم بر روی شبکه، فیلم‌های ۶۰ ثانیه‌ای خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

«پویش حافظ آب» نیز از دیگر بخش‌های جانبی این دوره از جشنواره بود که آثار با موضوعات حفاظت منابع آب سطحی، آب زیرزمینی و کیفیت منابع آب در قالب فیلم‌های ۶۰ ثانیه‌ای به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

کد خبر 6080899

دیگر خبرها

  • ایستگاه پایانی مسابقات قرآن و عترت در لرستان
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در پلدشت
  • بازگشت به تعالیم قرآن و نهج البلاغه تکلیف حوزه و دانشگاه است
  • فرمانده سپاه قدس گیلان: ۷۵ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره مردمی مدرسه عشق ارسال شد
  • اندیشکده تعزیه راه اندازی می‌شود/ اساسنامه منتظر تایید وزیر فرهنگ است
  • اندیشکده تعزیه راه اندازی می‌شود/اساسنامه منتظر تایید وزیر فرهنگ است
  • فراخوان جایزه مهرگان علم (علم برای همه) دوره‌های هجدهم و نوزدهم منتشر شد
  • انتشار فراخوان دوره‌های ۲۳ و ۲۴ جایزه مهرگان ادب
  • جایزه «مهرگان» فراخوان داد
  • خبرنگار مهر اصفهان رتبه برتر دومین جشنواره قاصد آب را کسب کرد