Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از راشا تودی؛ شاهزاده «ترکی بن‌فیصل» رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان سعودی هشدار داد، خشم آمریکا به دلیل حادثه قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد عربستان، روابط استراتژیک ریاض و واشنگتن را تهدید می‌کند.

جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی، که زمانی مشاور ترکی الفیصل بود، دوم اکتبر، پس از ورود به کنسولگری کشورش در استانبول به قتل رسید و مکان دفن جسد او هنوز مشخص نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، شاهزاده فیصل روز گذشته در یک سخنرانی در «شورای ملی روابط آمریکا-عربستان» گفت: «ما روابط راهبردی با ایالات متحده را ارج می‌نهیم و امیدواریم که پایدار باشد. ما امیدواریم که ایالات متحده هم در مقابل، اقدام مشابهی انجام دهد.»

او با بیان این‌که روابط آمریکا و عربستان سعودی از بحران‌های بی‌سابقه طی بیش از 70 سال گذشته عبور کرده است، گفت: «این روابط، امروز بار دیگر تهدید می‌شود.»

رئیس سابق سازمان اطلاعات سعودی افزود: «این تراژدی غیرقانونی است؛ آن(قتل خاشقجی) به عاملی برای حمله به عربستان سعودی و به دستمایه هیولا نشان دادن این کشور تبدیل شده، همان‌گونه که در بحران‌های پیشین این اتفاق افتاده بود. شدت حمله و تحقیر ناشی از این موضوع، عادلانه نیست و نسبت دادن روابط ما به این جریان، اصلا عاقبت خوبی ندارد.»

این شاهزاده سعودی، که ریاست مرکز پژوهش‌های اسلامی موسوم به «الملک الفیصل» را بر عهده دارد، در بخشی از سخنرانی خود گفته روابط ریاض و واشنگتن «گسترده‌تر از آن است که سقوط کند». به گفته او این روابط، دربرگیرنده مسائل مختلفی از تولید نفت، خرید جنگ‌افزار، همکاری‌ها در جریان صلح خاورمیانه و نیز اقدامات و تلاش‌های برای مقابله با نفوذ ایران در منطقه، است.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: جمال خاشقجی عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۳۷۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان با یکدیگر دیدار کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

آخرین دیدار امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند ۱۴۰۲ در جده و در جریان اجلاس فوق العاده Oic به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شد.

کد خبر 6096533 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • شرط آمریکا برای توافق امنیتی با عربستان ؛ پای اسرائیل در میان است
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • دیدار امیرعبداللهیان و فیصل‌ بن‌ فرحان در گامبیا
  • امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان با یکدیگر دیدار کردند
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی