Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس- ایرنا- رییس کل دادگستری هرمزگان با تاکید بر اهمیت تشکیل و راه اندازی کانون وکلا در استان، گفت: هم اکنون یک هزار وکیل در حوزه های قضایی استان مشغول به فعالیت هستند و از همین رو وجود کانون وکلا در این استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدصادق اکبری عصر پنجشنبه در نشست با رییس و اعضای هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز اظهار داشت: باید خلأهای موجود در روند تشکیل کانون وکلای هرمزگان رفع شود و دستگاه قضایی استان آماده ارایه هرگونه مساعدت قانونی در این زمینه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر نظارت کانون وکلا بر رعایت شئون حرفه ای از سوی وکلا، افزود: همانگونه که قضات باید شأن و جایگاه قضاوت را همواره مد نظر قرار دهند، وکلا نیز باید شئون حرفه‌ ای و اسلامی را به هنگام حضور در محاکم رعایت کنند.
رییس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: با ارتقاء سطح دانش وکلای دادگستری بر پایه آموزش و کسب مهارت های علمی ‌، بی تردید روند خدمت رسانی به مردم به شکلی مطلوب تر انجام خواهد شد.
کانون وکلای دادگستری مرکز چهار استان تهران ، هرمزگان ، سمنان و سیستان بلوچستان را در بر می گیرد.
کانون وکلای دادگستری، قدیمی ترین سازمان مردم نهاد ایرانی است که به موجب لایحه استقلال کانون وکلا در سال 1331 به عنوان نهادی با شخصیت حقوقی و مستقل به وجود آمده است.
برگزاری آزمون وکالت، صدور پروانه وکالت برای افراد واجد شرایط، اداره امور راجع به وکالت دادگستری و نظارت بر اعمال وکلا، رسیدگی به تخلفات و تعقیب انتظامی وکلا توسط داد سرا و دادگاه انتظامی وکلا، معاضدت قضایی و فراهم آوردن شرایط پیشرفت علمی و عملی وکلا از جمله وظایف کانون های وکلای دادگستری است.
7198/6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي قضايي كانون وكلا هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۳۷۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری فامیل قلابی یکی از مسئولان قضایی استان

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان محمود اسپانلو گفت: این فرد  با این ادعا که نسبت خانوادگی نزدیکی با یکی از مسئولان قضایی استان دارد ، سعی داشت  مانع از توقیف قانونی خودروی خود توسط پلیس شود.
اسپانلو افزود: معرفی به عنوان مشاور ارشد نیروهای مسلح استان و نماینده ستاد کل نیروهای مسلح از دیگر عناوینی بود که این فرد برای پیشبُرد کارهای خود، جعل کرده بود .
وی گفت: متهم پس از رصد های اطلاعاتی صورت گرفته توسط کارشناسان حفاظت و اطلاعات ارشد دادگستری استان دستگیر و پس از تفهیم اتهام و به منظور تکمیل تحقیقات امروز روانه زندان شد .
دادستان مرکز استان  گفت: افراد  و به ویژه  مدیران در صورت مواجهه با افرادی که با انتساب خود به مسئولان قضایی،  سعی در پیشبُرد اقدامات خود دارند، موضوع را از طریق تماس با تلفن 1580  و یا مراجعه حضوری به ستاد خبری حفاظت و اطلاعات ارشد  دادگستری استان واقع در اداره کل دادگستری گزارش دهند .

دیگر خبرها

  • اجرای سند تحول قضایی در مازندران
  • بررسی مشکلات و توانمندی‌های حوزه قضایی ساوه
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • امضای ۲ سند حقوقی و قضایی بین ایران و پاکستان
  • ۸۰ هزار عضو داریم/با انبوهی از شکایت‌ها مواجهیم
  • با ۸۰ هزار عضو ۷۰۰ شکایت در ماه داریم
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب
  • دستگیری فامیل قلابی یکی از مسئولان قضایی استان
  • برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود آوای مسجد ویژه کانون های شرق هرمزگان در میناب
  • چگونه وکیل حقوقی در تهران را انتخاب کنیم؟