Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه وحدت مسلمین در کشورهای جهان اسلام تقویت شده است، گفت: باشکوه ترین اجتماع جهانی شیعیان در اربعین امسال متجلی شد. ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶ استانها مازندران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیماز نجف اشرف، غلام‌علی حداد عادل عصر امروز پس از زیارت مضجع شریف امام نخست شیعیان در نجف اشرف در گفت‌وگو با تعدادی از فعالان رسانه ای مازندران اظهار داشت: علی‌رغم توطئه‌ها و ترفندهای استکباری، امسال باشکوه ترین اربعین جهان اسلام در کشور مسلمان عراق متجلی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه امنیت کشور عراق هر روز رو به افزایش بوده و این اتحاد و همدلی کشورهای جهان اسلام ستودنی است.

حداد عادل با اشاره به اینکه از مولای متقیان علی (ع) طلب داریم از اربعین امسال تا اربعین سال آینده بتوانیم بر وحدت، یکدلی و همدلی بین مسلمان کشورهای اسلامی بیفزاییم، تصریح کرد: پیروزی از آن ملت‌های انقلابی و دوستدار جهاد و شهادت است.

وی با قدردانی از مسئولان کشور عراق برای تامین امنیت و پذیرای از زائران ایرانی و کشورهای اسلامی، افزود: خدمت به زائران حسینی افتخاری بسیار بزرگ بوده که در سالهای اخیر نصیب مردمان خونگرم، مهربان و نجیب شهرهای عراق خصوصا نجف، کربلا، سامرا، کاظمین و ... شده است.

رئیس فرهنگستان فرهنگ و ادب فارسی در ادامه سخنانش با گریزی به فعالیت خدمات شهری شهرداری‌های کشور در کمک رسانی به شهرداری‌های شهرهای زیارتی عراق، گفت: امیدواریم زیرساخت‌های توسعه شهری در اماکن مقدسه کشور عراق در سالهای آینده تقویت شود.

حداد عادل در عین حال به شنیدن اخباری ناخوشایند از عملکرد برخی شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهرهای کشور اشاره و تصریح کرد: باید انضباط مالی و خدمت‌رسانی خالصانه در بین کارکنان شهری تقویت شود.

محمد حسن محمدی کیادهی، عضو ادوار شورای اسلامی شهر ساری، مشاور عالی شهردار مرکز استان در این دیدار با اشاره به سفر هیئت رسانه ای به کشور عراق در ایام اربعین، این اجتماع پرشور اربعین را نماد اتحاد، همبستگی، وحدت و یکدلی کشورهای مسلمان جهان قلمداد کرد.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی نقشه‌های متعددی را برای براندازی همایش عظیم اربعین حسینی امسال تدارک دیده بود، افزود: با تکیه بر منش عاشورایی و تاسی از ولی فقیه زمان، تمام توطئه‌های استکبار جهانی نقش بر آب شده است.

انتهای پیام/

R41358/P4001/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۳۷۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرجعیت ایران برای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی

بنا به این گزارش، دکتر حسین فرشیدی در اجلاس معاونان بهداشت دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی کشور که در بیمارستان قلب تهران برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه برنامه های کلان حوزه بهداشت اعم از جوانی جمعیت و سلامت خانواده در کشور نهادینه شده و با اجرای موفق پویش ملی سلامت و مشارکت گسترده مردمی در این پویش، برنامه غربالگری بیماری های پرفشاری خون و دیابت نیز اجرا شد و از این پس باید کنترل این بیماری ها در جمعیت هدف، مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با اشاره به حضور دکتر حنان بلخی رییس منطقه ای سازمان بهداشت جهانی (امرو) در ایران و بازدید وی از مراکز بهداشتی در سفر به استان اصفهان، بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران برای بهداشت منطقه یک کشور مرجع است و سازمان بهداشت جهانی از ایران توقع دارد برای انتقال بیشتر تجارب و تکنولوژی خود به کشورهای منطقه، برنامه داشته باشد.‌

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: در بازدید دکتر حنان بلخی از مراکز بهداشتی در استان اصفهان، آمارهای این استان با بیش از پنج میلیون جمعیت تحت پوشش، مورد توجه وی قرار گرفت زیرا از حد و نُرم منطقه امرو بالاتر بود.

فرشیدی یادآور شد: ۱۶ مرکز تحقیقاتی حوزه بهداشت مراکز همکار سازمان بهداشت جهانی هستند که با توجه به حضور رییس منطقه ای سازمان بهداشت جهانی در ایران، زمینه همکاری این مراکز و سایر مراکز تحقیقاتی با امرو بیشتر فراهم شده است و مراکز شبکه بهداشت باید به تقویت مراکز تحقیق و توسعه خود بپردازند زیرا بهترین فیلد برای پژوهش در حوزه سلامت، حوزه بهداشت است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی در بخش دیگری از سخنانش عملیات موفقیت آمیز نیروهای مسلح پرافتخار کشور علیه رژیم صهیونیستی را مورد تقدیر قرار داد و تاثیرات مثبت ابعاد مختلف عملیات وعده صادق بر معادلات منطقه و جهان را مثبت و نویدبخش ارزیابی کرد و خواستار توجه جهانی به مظلومیت مردم غزه و لزوم رسیدگی به بهداشت و سلامت آنان شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • وعده صادقی که اتحاد کشورهای اسلامی را مستحکم‌تر کرد
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • آلوده‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۳
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق
  • دیدار رئیسی با نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان
  • ایران جزء ۱۵ کشور برتر جهانی در جذب دانشجویان بین المللی
  • مرجعیت ایران برای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق 
  • همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی در کربلا برگزار می‌شود