Web Analytics Made Easy - Statcounter

برچسب قیمت که به گونه ای از گران فروشی جلوگیری می کند موضوع مهمی است که برای مغازه داران یاسوجی بی ارزش تلقی می شود و سوء استفاده از قیمت ها را نیز افزایش می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایل بانو، همه ما وقتی کالایی را می خریم قبل از بردن به صندوق برای حساب کردن برچسب قیمت آن را نگاه می کنیم و بعد تصمیم می گیریم که آیا این کالا را بخریم یا خیر بنابراین برچسب قیمت یک موضوع بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت های تولید کننده نیز باید این برچسب قیمت را بر روی کالای خود درج کنند که برای فروشنده و خریدار ابهامی ایجاد نشود.

با توجه به اینکه در چند ماه اخیر برخی از اجناس افزایش قیمتی چند برابری داشتند این پرچسب قیمت ارزش بیشتری پیدا می کند و خریدار نیز اطمینان حاصل می کند که قیمتی که کالا را می خرد توسط کارخانه دار  درج شده است و فروشنده تنها 12 تا 15 درصد سودش را بر روی  قیمت کالا می کشد.

برچسب قیمت که برای خریداران یک موضوع مهم است اما گویا در شهر یاسوج برای فروشنده ها خیلی مهم و با ارزش تلقی نمی شود به گونه ای دیگر می توان گفت برچسب قیمت برای مغازه داران یاسوجی بدون مفهوم است  و هر فروشنده ای کالای مغازه اش را به هر قیمتی که می خواهد عرضه می کند.

برخی از مغازه داران شهرستان بویراحمد  گویا انصاف در معامله و حلال بودن را فراموش کر ده اند وقتی نیز اعتراض می کنیم که فلان کالا قیمتش مثلا 19 هزار تومان درج شده چرا شما 23 هزار تومان می فروشید در جواب می گویند این قیمت برای من است که از کارخانه می خرم و وقت فروش باید سود خودم را نیز در نظر بگیرم.

بیشتر کسبه بازار درشهرستان بویراحمد چندان بر چسب قیمت را نیز جدی نمی گیرند و به 12 درصد سودی که بر روی هر کالا می کشند رضایت ندارد و کالاهای دیگر را با سود بیشتر می فروشند این درحالی است که این کار آنها غیر قانونی است و هر کالا باید با قیمتی که درج شده است به فروش برسد.

شهروندان شهرستان بویراحمد دیگر نمی دانند کدام یک راست می گویند آیا واقعا برچسب قیمت برای خود مغازه دار است یا خیر برای خریداران است، این سوالی است که همیشه در میان مردم مطرح است و به یک ابهام تبدیل شده است و اکنون خبرنگار این پایگاه خبری در گفت و گو با چند نفر از کارکنان صنعت معدن این موضوع را بررسی کرده است.

طبق بررسی های انجام شده هر فروشنده تنها می تواند 12 تا 15 درصد بر روی هر کالای خود سود بکشد بالاتر از این مقدار غیر قانونی است و مردم باید شاکی چنین مغازه دارانی شود که برای شکایت کردن از فروشنده های متخلف مردم شهرستان بویراحمد می توانند با شماره 124 تماس بگیرند.

شماره 124 در طول روز پاسخگوی مردم است و در سریع ترین زمان ممکن موضوع را بررسی می کند از طرف دیگر طبق این بررسی ها برچسب قیمتی که بر روی کالا درج است برای خریداران است و اگر فروشنده ادعا می کند برای خودشان است صحت ندارد و این نیز غیر قانونی است.

دزدی کردن تنها از دیوار خانه مردم بالا رفتن و اختلاس های چند میلیاردی نیست بلکه 3 هزار تومان سود بیشتر از حق قانونی نوعی دزدی محسوب می شود البته گاهی فروشنده های با انصاف نیز در میان مغازه داران پیدا می شود هر چند کم اما انتظار می رود در این میان مردم نیز فروشنده های با انصاف را بشناسند و به بقیه معرفی کند.

مردم گاهی می توانند در تعیین شرایط و وضعیت  کمک کنند اگر مغازه داری بی انصاف است خرید خود را جای دیگر انجام دهیم اگر مغازه داری بیشتر از حقش نمی خواهد و سود حرام بر نمی دارد به بقیه نیز معرفی کنیم شاید اینگونه بتوانیم دیگران را نیز تشویق کرد که در معامله انصاف را رعایت کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۳۸۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، محسن منصوری تاکید کرد: مسئولان و عوامل اجرایی این طرح باید تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم این منطقه بکار گیرند و بهره برداری از این طرح باید در اولویت قرار گیرد.
استاندارکهگیلویه و بویراحمد هم گفت: تا پایان آبان ماه ۱۴۰۳ این طرح به بهره برداری می‌رسد.
احمدزاده ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی و تکمیل این طرح صنایع مختلف هم از این نعمت برخوردار شوند و این خدمت و آبرسانی به شهر ۲۷ هزار نفری لیکک و حومه باعث شکوفایی و توسعه شهرستان شود.
وی با اشاره به گرمسیری بودن شهرستان بهمئی و شرایط اقلیمی از مسئولان و دست اندرکاران طرح خواست تا پایان اجرای این طرح به صورت شبانه روزی و بی وقفه تلاش کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هم با اشاره به اینکه، با بهره برداری از این طرح آبرسانی، بالغ بر ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب آب به شهرستان بهمئی انتقال داده می‌شود گفت: این طرح دارای ۲ ایستگاه پمپاژ و ۴ مخزن ذخیره آب است که با توجه به افزایش جمعیت شهرستان بهمئی، از سال ۱۳۹۰ عملیات اجرایی آن آغاز شد.
آرش مصلح با بهره برداری کامل از این طرح بیش از ۹۰ درصد جمعیت شهرستان از آب آشامیدنی پایدار و سالم برخوردار می‌شوند و با توجه به رشد شهرستان نزدیک به ۳ میلیون متر مکعب برای تامین آب صنایع و خدمات شهرستان در نظر گرفته شد.
علی محمدی فرماندار بهمئی هم در این بازدید با اشاره به اینکه، پیشرفت کاری طرح انتقال آب از سد کوثر به شهرستان بهمئی بیش از ۸۰ درصد است گفت: علت تاخیرطولانی طرح، معارضات اجتماعی بوده است ولی با این وجود دولت ظرف یکسال اخیر بیش از ۳۰۰ میلیاردتومان اعتبار به این طرح تزریق کرد.

دیگر خبرها

  • زنگ خطر کمبود «آب» در شاهرود/ اهمیت بیش از پیش حفظ «شاهوار»
  • نصب برچسب و چراغ زنون : ممنوع
  • تغییر ارکان خودرو، نصب برچسب و استفاده از چراغ زنون ممنوع است/ خودرو‌های آف‌رود تابع قوانین باشند
  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • آتش‌سوزی یک باب مغازه در تالش
  • نوشتن و برچسب زدن روی خودرو ممنوع است | بیشترین شکایت مردم به پلیس راهور از ۳ مورد
  • گزارش تسنیم از اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید کهگیلویه
  • اتصال استان به راه آهن از مطالبات مردم است/ لب تشنه در کنار آب
  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد