Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-09@02:26:07 GMT

آزمایشگاه مولکولی ایزو ۱۷ در قم راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۳۸۳۷۹

آزمایشگاه مولکولی ایزو ۱۷ در قم راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل دامپزشکی استان قم با اشاره به مهم‌ترین نیازهای پدافندی قم گفت: استان تلاش می‌کند استانداردهای ایزو ۱۷ را در آزمایشگاه مولکولی در قم دایر کند، آزمایشگاه فراورده‌های لبنی با روند قابل قبولی وارد مدار و فعالیت شده است. ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۹ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مهدی رفیعی در جلسه پدافند غیرعامل که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بخش قابل‌توجهی از واحدهای دامی استان پرواری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده درزمینهٔ تب برفی افزود: پدافند رزمایش زیستی در سال 95 انجام‌شده و آسیب شناسایی‌های واحدهای دام شهر مانند تب برفی در آن بررسی‌شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان قم گفت:مواردی که امکان خطرپذیری داشته و می‌توانست به‌عنوان عامل بیماری در دام شهر شود مورد پایش و رصد قرارگرفته و اقدامات پیشگیرانه در برابر آن انجام‌شده است.

وی ادامه داد: تاکنون 14 مصوبه برای دام شهر و 10 مصوبه نیز برای واحدهای دیگر در راستای اقدامات پدافندی به تصویب رسیده است.

مدیرکل دامپزشکی استان قم با اشاره به‌ضرورت ساماندهی واحدهای منطقه دام شهر قم گفت: برای ساماندهی هزار و 200 واحد مستقر در منطقه دام شهر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا از بروز برخی چالش‌های احتمالی جلوگیری شود.

رفیعی خاطرنشان کرد: مبحث جداسازی میدان علوفه دام با منطقه دام شهر یکی از مهم‌ترین نیازهایی بوده که درزمینهٔ پدافند غیرعامل در منطقه دام شهر احساس می‌شود، در طرح رزمایش پدافند غیرعامل زیستی استان کتاب ویژه‌ای می‌توان تدوین و برای استفاده بیشتر در اختیار استان‌های دیگر قرار داد.

وی ادامه داد: آزمایشگاه مرکز دامپزشکی و آزمایشات مولکولی دو مبحث مهمی بوده درزمینهٔ پدافند غیرعامل در دامپزشکی استان در دستور کار قرار دارد، راه‌اندازی آزمایشگاه‌های مولکولی و دامپزشکی از اولویت‌های اصلی تا پایان سال است.

مدیرکل دامپزشکی استان قم تصریح کرد: استان تلاش می‌کند استانداردهای ایزو 17 را در آزمایشگاه مولکولی در قم دایر کند، آزمایشگاه فراورده‌های لبنی با روند قابل قبولی وارد مدار و فعالیت شده است.

رفیعی ادامه داد: پروانه ساخت و بسته‌بندی از ممیزهای مهمی بوده که درزمینهٔ فعالیت‌های پدافندی در دامپزشکی استان در دست‌کار قرار دارد.

انتهای پیام/ش

R7854/P1377/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۳۸۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی رئیس ستادکل نیروهای مسلح از مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران

سرلشگر محمدحسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اهدای لوحی به مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، از اقدام‌های جهادی و تلاش‌های ارزشمند وی در پیشبرد اهداف پدافند غیرعامل در برابر تهدیدهای دشمن قدردانی کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، امروز (سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت) در حاشیه نخستین گردهمایی تعمیرات ایمن و تعالی سازمانی شرکت‌های پالایش گاز، به نمایندگی از سرلشگر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، با اهدای لوح از تلاش‌های مجدانه و جهادی مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در پیشبرد اهداف پدافند غیرعامل در برابر تهدیدهای دشمن به‌ویژه اقدام‌های انجام‌شده در مصون‌سازی زیرساخت‌ها و تداوم کارکرد ضروری و ارائه خدمات در حوزه  گاز به هموطنان قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • همه طرح‌های توسعه بنادر کشور پیوست پدافند غیرعامل دارند
  • هشدار برای شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گاو شیری
  • دفاع منسجم سامانه یکپارچه پدافند هوایی از آسمان ایران
  • درمان ضد انگلی بیش از ۹ هزار راس دام سبک در اندیمشک
  • مشارکت بسیج در واکسیانسیون دام
  • قدردانی رئیس ستادکل نیروهای مسلح از مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران
  • دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند
  • چاپ کتاب عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی
  • چاپ کتاب عضو هیئت علمی واحد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی
  • واکسیناسیون رایگان بیش از ۱۰ هزار راس دام در بافق