Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اگر امروز موفق به رصد اخبار علمی پزشکی نشده‌اید، برترین اخبار امروز این سرویس خبری را از نگاه کاربران در ادامه دنبال کنید.

رفع استرس و اضطراب به کمک هوش مصنوعی
یکی از استارت‌آپ ها موفق به راه اندازی هوس مصنوعی برای رفع استرس و کاهش اضطراب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ممنوعیت اعزام دانش آموزان مدارس غیر دولتی به خارج از کشور/ تعیین چارچوب مهارت آموزی برای ساعات فوق برنامه مدارس

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی اعزام دانش آموزان مدارس غیر دولتی به خارج از کشور به عناوین مختلف را خلاف چارچوب این سازمان دانست.

رفع افسردگی با خوردن غذایی ساده/ استخوان‌هایتان را اینگونه محکم کنید
یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی غذای محلی را برای پیشگیری از پوکی استخوان و تقویت عمومی بدن موثر دانست.

١٣ آبان؛ بهترین زمان براى شفاف سازى خیانت دشمنان/ ۴۰ سالگی انقلاب را با قدرت جشن می‌گیریم
کریم‌شاهی گفت: دشمنان ما مایل نیستند چهل سالگی انقلاب اسلامی رقم بخورد، اما با عنایت خداوند، این بار نیز به بن بست می‌رسند.

تشدید تحریم‌ها؛ آخرین حربه استکبار جهانی/ با اقتدار کامل ۴۰ سالگی انقلاب را جشن می‌گیریم
بسیج جامعه پزشکی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: با اقتدار کامل ۴۰ سالگی انقلاب را جشن می‌گیریم و مردم با همه وجود در این چهار دهه دست نیرومند الهی را در صیانت از انقلاب، احساس می‌کنند.

زنگ خطر مثانه عصبی در کودکان/ مضرات کمبود اسیدفولیک در مادران باردار
شریفی‌اقدس گفت: کمبود مصرف اسیدفولیک در مادر باردار و دیابت بارداری، ۲ علت اصلی ابتلای کودک به ضایعات ستون فقرات است.

امکان تعطیلی مدارس در روز شنبه وجود ندارد/ مدیران می‌توانند شرایط پخش مسابقه را در مدرسه فراهم کنند
بطحائی گفت: دانش‌آموزان عزیز ما مشتاق تماشای بازی فینال جام باشگاه‌های آسیا هستند، اما تعطیلی مدارس برای این بازی ممکن نیست.

روغنی که جای جوش را فوری از بین می‌برد/ خانم‌ها از مصرف این ماده به شدت پرهیز کنند/ با کافور به کابوس سرفه‌هایتان پایان دهید/ زخم لثه را اینگونه درمان کنید

ویتامین ث در بهبود سوختگی بدن بسیار موثر است، دریافت مقادیر کافی از این ویتامین به پیشگیری و درمان سرماخوردگی کمک شایانی می‌کند.

جای خالی واکسیناسیون کشوری بالغین در کشور/ ایران در چند سال اخیر شاهد بزرگترین اپیدمی آنفولانزا منطقه بوده است

محرز گفت: تاکنون برنامه مدونی برای واکسیناسیون بالغین نداشته‌ایم، در حالی که ضرورت تزریق برخی واکسن‌ها در بزرگسالان بیشتر است.

اهمیت گسترش تعاملات دانشگاه و صنعت/حمایت اندک دولت از طرح‌های پژوهشی
ذاکری گفت: در حوزه صنایع مختلف کشور تعاملاتی خوب با دانشگاه‌ها صورت گرفته است، ولی هنوز تا شرایط آرمانی فاصله داریم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پربازدید ها اخبار سلامت دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۳۸۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!

به گفته متخصصان، پوست موز بسیار مغذی و سرشار از فواید است. در این مطلب به برخی از فواید پوست موز نگاهی انداخته‌ایم.

همشهری در خبری نوشت:هخطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد: مشخص شده که پوست موز سرشار از پلی فنول‌ها، کاروتنوئیدها و سایر آنتی اکسیدان‌ها است که از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد سرطان زا محافظت می‌کند. مصرف بیشتر پوست موز می تواند سطح آنتی اکسیدان را افزایش داده و احتمال ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

افسردگی را کاهش می‌دهد: ویتامین B۶ و محتوای بالای تریپتوفان موز می‌تواند به بهبود برخی از علائم افسردگی و سایر اختلالات خلقی کمک کند.

کلسترول را کاهش می‌دهد: پوست موز دارای فیبرهای محلول و نامحلول است که باعث کاهش کلسترول و جلوگیری از چسبیدن کلسترول به دیواره رگ ها می‌شود. این خاصیت پوست موز به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی کمک می‌کند.

برای چشمان خوب است: پوست موز برای چشم مفید است و احتمال ابتلا به آب مروارید را کاهش می‌دهد. گفته می‌شود قرار دادن آن روی چشم به کاهش پف کردگی کمک می‌کند. همچنین، لایه برداری با موز به روشن شدن حلقه‌های تیره زیر چشم و کاهش ظاهر خطوط ریز کمک می‌کند.

یبوست را برطرف می‌کند: موز سرشار از فیبر است و به حرکات منظم روده کمک می‌کند. فیبر به رشد باکتری‌های خوب در روده کمک کرده که باعث تقویت هضم می‌شود و روده را سالم نگه می دارد.

دندان‌ها را درخشان می‌کند: به گفته متخصصان، مالیدن پوست موز به دندان‌ها یک دقیقه در روز به مدت یک هفته می‌تواند به درخشندگی دندان کمک کند. موز سرشار از پتاسیم و منیزیم است و در صورت تماس با دندان مواد معدنی آن جذب مینا شده و دندان‌ها را سفید می‌کند.

جوش‌ها را درمان می‌کند: اگر از جوش‌های روی صورت‌تان خسته شده‌اید و این جوش‌ها شما را اذیت می‌کنند، به سادگی شروع به مالیدن پوست موز روی صورت خود کنید و در عرض یک هفته تفاوت را مشاهده کنید. پوست موزبه کاهش التهاب در پوست کمک می‌کنند و همچنین سرشار از فنولیک است که مملو مواد ضد میکروبی برای درمان جوش و آکنه است.

درد را کاهش می‌دهد: بر اساس نتایج مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۱ انجام شد، پوست موز سرشار از ترکیبات فعال زیستی مانند کاروتنوئیدها و پلی فنول‌ها است. پوست موز همچنین سرشار از خواص ضد التهابی است و به کاهش درد بدن کمک می‌کند.

از پوست در برابر اشعه فرا بنفش محافظت می‌کند: پوست موز سرشار از ترکیبات زیست فعال مانند فنولیک‌ها، فلاونوئیدها، تانن‌ها، کاروتنوئیدها و آلکالوئیدها است که به جلوگیری از رادیکال‌های آزاد و همچنین محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش کمک می‌کند.

دیگر خبرها

  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس گیلان
  • تصاویر شگفت‌انگیز جیمزوب از سحابی سر اسب 
  • تحویل ۱۰ هزار کلاس درس در سال ۱۴۰۳ در صورت تزریق بودجه
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!
  • ویدئویی شگفت‌انگیز از صدای جوجه تیغی که شبیه گریه نوزاد است