Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@19:28:41 GMT

علائم نشان‌ دهنده کمبود آهن چيست؟

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۳۸۷۸۷

علائم نشان‌ دهنده کمبود آهن چيست؟

خبرگزاري آريا - گاهي اوقات افراد با کمبود آهن مواجه مي‌شوند و ممکن است برخي علائم در آنها بروز کند که دانستن اين علائم به تسريع بهبودي آنها کمک مي‌کند.
به گزارش خبرگزاري آريا از فارس، با توجه به از دست رفتن خون در الگوهاي رژيم غذايي ضعيف، برخي از ما ممکن است کمبود آهن را تجربه کرده باشيم.
براساس گزارش «مديکال ديلي»، يکي از علائم رايج کمبود آهن خستگي دائم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اينجا با برخي علائم ديگر آشنا خواهيد شد.
عفونت‌هاي مکرر
گلبول‌هاي قرمز به انتقال اکسيژن به طحال که يکي از اعضاي مبارز با عفونت است، کمک مي‌کنند.
از طرفي به هنگام کمبود آهن، گلبول‌هاي سفيد خون قوي نبوده و به خوبي توليد نمي‌شوند زيرا به اندازه کافي اکسيژن ندارند و همين امر موجب مي‌شود فرد بيشتر به عفونت‌ها حساس شود.
گرايش‌هاي غيرمعمول
«پيکا» يا هرزه‌ خواري وضعيتي است که شخص به گرايش‌هاي غيرمعمول مانند خوردن خاک رس، گچ، خاک و کاغذ رو مي‌‌آورد.
همچنين تحقيقات نشان داده، افرادي که تمايل به قورت دادن قطعات يخ دارند ممکن است با کمبود آهن مواجه باشند.
تعدادي از بيماراني که سطح آهن بدنشان به حالت طبيعي برگشته بود ميل به اين گرايش‌ها در آنها محدود شد.
طي سال‌ها اين علائم در ميان زنان باردار کاملا رايج بود.
سندرم پاي بي‌قرار
سندرم پاي بي‌قرار نوعي اختلال خواب است که در آن، فرد مبتلا دچار احساس ناخوشايند در پاها مي‌شود و آن را به صورت احساس گزگز، مورمور، سوزش، درد و کشش يا حرکت حشرات روي پوست توصيف مي‌کند و بيمار براي کاهش حس ناچار است پاي خود را تکان دهد يا بکشد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۳۸۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم

حیدریان فر گفت:دنیای مجازی به دنبال یکسان سازی فرهنگ هاست که متاسفانه باعث از بین رفتن بخشی زیادی از بافت فرهنگی و قومیتی میشود.

حیدریان فر مشاور و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو _ زهره عرب زاده در رابطه با چالش‌های نوجوانان در شهر‌های جنوبی کشور اظهار داشت: متاسفانه در جنوب کشور به دلیل بدی آب و هوا والدین بیشتر ساعت‌های روز را با فرزندان خود در خانه سپری میکنند و فضای مناسب برای بازی را ندارند و همین مسئله باعث میشود که کودکان و نوجوانان بیشتر زمان خود را با فضای مجازی پر کنند.

متاسفانه دنیای مجازی هم نمایانگر دنیای پر زرق و برقیست که با دنیای واقعی تفاوت زیادی دارد و کودکان و نوجوانان هم به انداره بزرگسالان توانایی درک این موضوع را ندارند.

وی افزود: دنیای مجازی به دنبال یکسان سازی فرهنگ هاست که متاسفانه باعث از بین رفتن بخشی زیادی از بافت فرهنگی و قومیتی میشود.

حیدریان فر ادامه داد: بهترین راه حل ایجاد فضای بیشتر برای بازی و فعالیت کودکان و نوجوانان است. فضا‌های سرپوشیده‌ای که به دور از گرما و آلودگی باشند که بچه‌ها بتوانند مقداری از زمان خود را به فعالیت در مکان‌های مناسب بپردازند.

حیدریان فر با اشاره به دوزبانه بودن کودکان در شهر‌های جنوبی کشور هم گفت که این امر میتواند بر کیفیت یادگیری و تعامل کودکان تاثیر بگذارد که بهترین راه حل همگام و هماهنگ بودن محتوای آموزشی با فرهنگ آن قومیت باشد.

دیگر خبرها

  • ۶ علامت کمبود ویتامین که از چهره مشخص می‌شود
  • افزایش ۶ رشته محل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد زاهدان
  • عفونت چشم بلای جان قهرمان کشتی شد
  • افزایش گرایش مردم به لیست‌ها در دور دوم انتخابات مجلس
  • تپه‌های باستانی قم میراث‌دار گنجینه تاریخ هزاران ساله
  • (اینفوگرافیک) درمان عفونت سینوس بدون دارو
  • غلبه بر عفونت سینوس بدون نیاز به دارو
  • غلبه بر عفونت سینوس : ترفندهای ساده و موثر بدون نیاز به دارو (اینفوگرافی)
  • این علائم نشان دهنده کمبود ویتامین B۱ است
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم