Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، وزارت خارجه این کشور امروز دو نامه به دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره گورهای دسته جمعی کشف شده در استان الرقه که نشانگر کشتار خونین و جنایت های ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا علیه مردم سوریه بوده، ارسال کرده است.
در این نامه ها آمده است: این گورها نشان از کشتار خونینی دارد که ائتلاف آمریکایی، علیه ملت سوریه به ویژه ساکنان رقه انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزارت خارجه سوریه اضافه کرد: این جنایت به دلیل حمایت از سلامت تروریست های داعشی و آماده کردن این گروه برای مقابله با ارتش سوریه در دیرالزور، پس از انتقال تروریست ها از این منطقه انجام شده است.
سوریه بار دیگر از شورای امنیت سازمان ملل متحد می خواهد مسئولیت های خود را در حراست از صلح و امنیت جهانی بشناسد و در اقدامی فوری برای توقف جنایات علیه مردم سوریه و پیشگیری از تکرار آن اقدام کند.
این نامه ها همچنین از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته است تا درباره جنایات و کشتار جمعی که با کشف این گورها در رقه افشا شده است، تحقیق بین المللی را در دستور کار خود قرار دهد.
رئیس اتحادیه پزشکان رقه سوریه روز گذشته از کشف یک گور دسته جمعی با یک هزار و 500 جنازه باقی مانده از بمباران ائتلاف آمریکایی در این شهر خبر داد.
جمال العیسی افزود: این گور دسته جمعی در منطقه پانوراما در رقه کشف شد.
وی اضافه کرد: هر روز جنایت های بیشتری از گروه تروریستی داعش و ائتلاف غیرقانونی غرب به سرکردگی آمریکا در شهر رقه کشف می‌شود.
العیسی اظهار داشت: پس از این که ائتلاف آمریکایی گروه تروریستی داعش را از رقه منتقل کرد این شهر را به صورت کور و بی هدف بمباران قرار داد که براثر آن 85 درصد این شهر به طور کلی ویران شده است.
وی بیان کرد: تاکنون جنازه چهار هزار شهید در گورهای دسته جمعی کشف شده است که جنازه هایی دفن شده در حیاط خانه ها توسط ساکنان شهر نیز باید به این تعداد اضافه شود.
رئیس اتحادیه پزشکان رقه گفت: صدها جنازه دیگر نیز زیر آوارها قرار دارد و تاکنون فقط کمتر از 2 درصد از آنها برداشته شده است.
وی افزود: آنچه رنج های ساکنان شرق و تعداد شهدا را بیشتر می کند بمب هایی است که گروه تروریستی داعش کار گذاشته است.
شهر رقه، مرکز استان رقه که از سال 2013 در اشغال داعش بود، سه‌شنبه 17 اکتبر 2017 (25مهر 96) به طور کامل از تصرف داعش خارج و تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه قرار گرفت.
نیروهای دموکراتیک سوریه با حمایت آمریکا و همپیمانانش با انجام عملیات نظامی توسعه طلبانه در شمال و شمال شرق سوریه قلمرو مناطق تحت اشغال خود را در دو استان رقه و دیرالزور گسترش داده اند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۳۹۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه

یک منبع میدانی در سوریه گزارش کرد پایگاه ارتش آمریکا در میدان نفتی «العمر» واقع در حومه شرقی استان دیرالزور سوریه با ۷ موشک هدف حمله قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، این منبع امروز جمعه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت پایگاه آمریکا با هفت موشک هدف قرار گرفت که سه فروند داخل پایگاه در ضلع جنوب شرقی فرود آمد و باقی موشک‌ها نیز به اطراف پایگاه اصابت کردند و بر اثر ستون‌های دود مشاهده شد.

وی افزود پس از این حمله بالگردهای آمریکایی بر فراز منطقه به پرواز درآمدند.

هنوز گروهی مسئولیت حمله را برعهده نگرفته است.

گروه‌های مقاومت عراق هفته گذشته حملات خود به پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق را از سر گرفتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • لیست «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • لیست «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران اعلام شد
  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است
  • سندرز خواستار تمرکز بر جنایات در غزه به جای اعتراضات دانشگاهی شد
  • روسیه تحقیقات درباره گور‌های جمعی غزه را خواستار شد
  • روسیه تحقیقات درباره گورهای جمعی غزه را خواستار شد
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • نبنزیا: شورای امنیت به گروگان آمریکا تبدیل شده است
  • کارگران ستون فقرات تولید در کشور هستند