Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمیرا ارم معتقد است که بعد از کسب عنوان قهرمانی در بازی‌های بین‌المللی مسئولیت‌اش در قبال جامعه سنگین‌تر شده و علاقه‌مند است که تجربیاتش در رشته تیراندازی را به افراد معلول و سالم آموزش دهد. ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۰ استانها فارس نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، کاروان استان فارس در بازی‌های پارا آسیایی جاکارتا توانست 12 مدال برای کشورمان به دست بی‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرچمدار مراسم اختتامیه و افتتاحیه مسابقات نیز از فارس انتخاب شده بود تا دو بانوی فارسی نماد ورزشکاران کشورمان باشند.

به سراغ «سمیرا ارم» پرچمدار کشورمان در اختتامیه بازی‌ها ی پارا آسیایی جاکارتا 2018 رفتیم که در ادامه، گفت‌وگو با این ورزشکار آورده می‌شود.

تسنیم: خودتان را معرفی کنید؟

سمیرا ارم، متولد سال 1364 با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد شیمی و سه سال است که در تیم ملی تیراندازی عضو هستم.

تسنیم: از چه زمانی ورزش را شروع کردید؟

از سال 1392 ورزش را با والیبال نشسته آغاز کردم، اما چون دوست داشتم در ورزش‌های انفرادی فعالیت داشته باشم این رشته را تغییر دادم و با تاسیس سالن تیراندازی در هیئت جانبازان و معلولین اتفاقی افتاد که من به این رشته رفتم و ان را ادامه دادم.

تسنیم: لطفا برایمان توضیح دهید چگونه تیرانداز شدید؟

آقای زندی در آن زمان در رشته تیراندازی فارس فعال بود که به مجرد آنکه سلاح در دست گرفتم به من گفت می‌توانی در این رشته موفق شوی، در آن زمان حدود 4 ماه با سلاح کار کردم و مسابقه دادم که در مسابقات کشوری مقام سوم تیم را به دست آوردیم.

تسنیم: مگر  رشته شما تپانچه نیست؟

بله درست می‌گویید، در همان زمان تیم تپانچه یک ورزشکار کم داشت که به من گفتند یک بار در این رشته رکوردگیری کنم که رکوردگیری من برای همه جالب بود و یک امتیاز فوق‌العاده به دست آوردم.

تسنیم: چه امتیازی گرفتید؟

من در آن زمان از 400 امتیاز توانستم 327 امتیاز بگیریم که برای یک فرد تازه کار در این رشته یک امتیاز عالی به شما می‌رود. حتی رئیس انجمن تیراندازی گفت شما یک پدیده هستی و باید رشته تپانچه را ادامه بدهی و دیگر با  تفنگ کار نکنی.

تسنیم: پس از آن چه اتفاقی افتاد؟

در لیگ کشوری دو طلای رسمی و انفرادی به دست آوردم و توانستم در مسابقات آزاد کشوری سال 1393 نقره بگیرم. همه این قضایا در سال 1393 افتاد و من در فروردین سال 1394 توسط اقای امیری به تیم ملی راه یافتم.

تسنیم: پس با این تفاسیر شما از 28 سالگی ورزش را شروع کردید؟

بله درست است

تسنیم: چرا قبل از آن ورزش نمی‌کردید؟

قبل از آن دوست داشتم تحصیلاتم را ادامه دهم من در آن زمان تاره دوره کارشناسی را تمام کرده بودم و آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد را پشت سر گذاشته بودم و هیچ ورزشی انجام نمی‌دادم.

تسنیم: ورزش چه چیزی به شما داد که در آن ماندگار شدید یا بهتر بگوبم موفق شدید؟

اعتماد به نفس و اراده‌ای که به وسیله آن فرد زندگی خوبی خواهد داشت به وسیله ورزش به من رسید. ورزش حرفه‌ای این گزینه‌ها را بیشتر دارد و شرایط بهتری از هر دو را در اختیار انسان قرار می‌دهد. من اعتقاد دارم اراده و اعتماد به نفس هر دو مکمل هم هستند و من آنها را از ورزش قهرمانی هدیه گرفته‌ام.

تسنیم: از چه زمانی فهمیدید معلول هستید؟

در دو سالگی بعد از یک سرما خوردگی و تب شدید معلول شدم، بعد از اینکه به پزشک مراجعه کرده بودند به من یک آمپول اشتباهی زدند که معلول شدم و هر دو پایم توانش را از دست داد، بعد از آن 5 سال فیزیوتراپی انجام دادم، جراحی کردم  تا اینکه توانستم راه بروم، معلولیت برای من هدیه‌ای از طرف خداوند بود. باور کنید معلولیت را نعمتی می‌دانم که خداوند به من داد تا به هر چه می‌خواهم برسم من اگر معلول نبودم نمیتو‌اسنتم قهرمان شوم و مثل افراد معمولی جامعه بودم.

تسنیم: چطور با معلولیت به موفقیت رسیدی؟

چون معلول شدم موفق شدم، من نمی‌خواستم اتفاقات روزانه مرا اسیر خود کند، از اینکه تاکسی برا ی من نگه نمی‌داشت ناراحت نمی‌شدم و آن را ترمزی برای حرکت خود نمی‌دانستم از اینکه مجبور بودم به سختی سوار اتوبوس شوم انگیزه می‌ساختم، از اینکه اجازه نمی‌دادند در شیراز درس بخوانم دلزده نمی‌شدم و مسیر رفت و برگشت اصفهان را با اتوبوس می‌رفتم تا تحصیلاتم را به پایان برسانم. این سختی‌ها من را بزرگ کرد تا این انسانی که اکنون هستم بشوم.

تسنیم: چه صحبتی با کسانی که راه موفقیت را نمی‌شناسند یا آن را گم کرده‌اند دارید؟

قطعا افرادی هستند که از نظر جسمی سالم هستند و گلایه می‌کنند و شرایط را مطلوب خود نمی‌دانند. من خیلی کوچک‌تر از آن هستم که بخواهم نصیحت کنم اما فقط این را می‌گویم که از تمام اتفاقات روزانه‌شان بهره بگیرند و نهایت استفاده را ببرند شاید یک اتفاق کوچک تلنگری باشد تا استعداد برتر آنها پیدا شود، هر کسی استعدادی دارد که باید بگردد و آن را پیدا کند.

تسنیم: دیدگاه مردم پس از قهرمانی نسبت به شما تغییر کرد؟

بله دیدگاه‌ها تغییر کرده است؛ اما در کنار آن ممکن است غرور نیز به سراغم بیاید که نگداشتم هرگز این اتفاق برایم بیفتد. من قبل از اینکه اولین مدال بین‌المللی خودم را بگیرم با خدا قرارداد بستم که اگر می‌خواهد به من مدال بدهد اول جنبه گرفتن و داشتن آن را بدهد.

تسنیم: بعد از قهرمانی چه مسئولیتی در قبال جامعه احساس می‌کنید؟

حس می کنم مسئولیتم سنگین‌ تر شده است من دوست دارم در کنار کسانی باشم که مشکل دارند یا از معلولیت‌ها رنج می‌برند یا حتی سالم هستند و می‌خواهند رشته تیر اندازی را یاد بگیرند و به آنها اموزش دهم.

تسنیم: تاکنون چه مقام‌های بین‌المللی گرفته‌اید؟

در مسابقات قهرمانی جهان کرواسی در سال 2015 دو مدال طلا، در مسابقات جهانی استرالیا یک نقره، در مسابقات جهانی آلمان 2016 یک طلا، در مسابقات جهانی 2017 امارات دو مدال طلا، در کرواسی یک طلا و یک نقره و در قهرمانی کره جنوبی نیز یک طلا و یک نقره گرفتم که با رکورد شکنی در رشته خفیف 50 متر همراه شد و به عنوان اولین بانوی ایرانی سهمیه مسابقات 2020 پاراالمپیک را به دست آوردم. در بازی‌های آسیایی جاکارتا نیز که برای اولین‌بار حاضر شده بودم نقره گرفتم و رکورد تپانچه بادی را زدم.

انتهای پیام/ ت

R41382/P4001/S6,61/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۴۰۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین اخبار ورزشی ۶ اردیبهشت


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مهمترین اخبار و رویداد‌های ورزشی پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ را در بسته زیر بخوانید.

ووشو انتخابی جام جهانی؛ ایران مقتدرانه قهرمان شد

کاروان ووشو ایران موفق به کسب ۲۰ نشان رنگارنگ در رقابت‌های انتخابی جام جهانی در چین شد و به مقام قهرمانی و نخست تیمی و مجموع دست یافت.

هلند هم حریف دانش‌آموزان والیبالیست ایران نشد

تیم‌ والیبال دانش‌آموزی ایران امروز با پیروزی برابر هلند به جمع هشت تیم برتر جهان راه یافت.

وزیر ورزش و جوانان: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم

کیومرث هاشمی در دیدار با روسای کمیسیون‌های ورزشکاران گفت: با اصلاح قانون جدید ورزشکاران بیشتری شامل معافیت و قانون استخدامی می‌شوند.

کیومرث هاشمی: نظارت بر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خواهیم داشت

وزیر ورزش و جوانان گفت: نظارت جزو وظایف ذاتی ما است و دخالتی در امور اجرایی سرخابی‌ها نداریم و این وظیفه سهام‌داران و صاحبان باشگاه است.

سریعترین شناگر ایران رکورد ماده ۱۰۰ متر آزاد را شکست

سامیار عبدلی سریعترین شناگر ایران در جریان مسابقات قهرمانی شنا آلمان رکورد ماده ۱۰۰ متر آزاد مسافت بلند را جابجا کرد.

فوتسال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ در تایلند؛ فردا : ایران - ازبکستان ، در یک قدمی فینال

دور نیمه نهایی هفدهمین دوره جام ملت‌های فوتسال آسیا فردا در بانکوک تایلند برگزار می شود و تیم ایران در مسیر سیزدهمین قهرمانی خود قرار گرفته است.

رکورد میکس ریکرو ایران شکسته شد

تیم میکس ریکرو کشورمان در مسابقات کاپ جهانی تیراندازی با کمان شانگهای چین رکورد ایران را شکست.

دیگر خبرها

  • پایان رقابت‌های فوتبال روستایی شهرستان مریوان
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۶ اردیبهشت
  • میزبانی انتخابی تیم‌ملی برای مسابقات آسیایی پرس‌سینه به مهاباد رسید
  • مروری بر چند خبر کوتاه از ورزش قزوین
  • رسولی: به اندازه فوتسالیست‌ها به ورزش‌های دیگر که پرچم ایران را بالا می‌برند توجه شود +فیلم
  • انتخابی جام جهانی ووشو/ جلیلی نخستین مدال‌آور کاروان ایران شد
  • آخرین وضعیت ایران برای میزبانی از بازی‌های آسیایی ناشنوایان
  • بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی
  • زهرا جلیلی نخستین مدال‌آور کاروان ایران
  • تخریب کلامی ستاره جهانی ورزش ایران | اول چند مسابقه قهرمان شو بعد اینطور حرف بزن!