Web Analytics Made Easy - Statcounter

جایزه ادبیات و دستور زبان فارسی "استاد فرض‌پور ماچیانی" به "استاد احمد سمیعی گیلانی" پدر ویراستاری نوین ایران اهدا شد. ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۸ استانها گیلان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، مراسم اهداء نخستین جایزه ادبیات و دستور زبان فارسی "استاد فرض‌پور ماچیانی" به "استاد احمد سمیعی گیلانی" پدر ویراستاری نوین ایران صبح امروز در رشت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پدر ویراستاری نوین ایران در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم انشاء نویسی را یکی از لازمه‌های درست‌نویسی زبان فارسی دانست و اظهار داشت: امروزه انشاءنویسی در مدارس انجام نمی‌شود.

استاد احمد سمیعی گیلانی با بیان اینکه معلمان انشاء فقط به نوشته‌های دانش‌آموزان نمره می‌دهند و نکات نگارشی آن را اصلاح نمی‌کنند تصریح کرد: یکی از دلایل این امر عدم آگاهی کامل معلمان در این زمینه است.

عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی با اعلام اینکه ترویج فرهنگ و ادب فارسی و همچنین ترویج درست‌نویسی نباید فقط معلم‌محور باشد افزود: دانشجویان و دانش‌آموزان باید مقالات و کتب مختلف را مطالعه کنند.

استاد سمیعی گیلانی ویراستاری را یکی از علوم نهادینه شده در ایران دانست و ابراز داشت: برخی ویراستاران در حال حاضر وزن لازم برای ویراستاری را ندارند و لازم است تا سازمانی برای افزایش اگاهی آن‌ها تشکیل شود.

عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی با تاکید بر لزوم توجه به افرادی که به ویراستاری علاقه دارند خاطرنشان کرد: برگزاری سمینارهای آموزشی در افزایش آگاهی ویراستاران موثر است.

مدیرعامل بنیاد فرزانگان گیلان نیز در حاشیه این مراسم در مقابل دوربین تسنیم حاضر شد و تصریح کرد: باید جوانان فعال در حوزه ادبیات پارسی را تشویق کرد.

استاد عباس عبادی ماسالی با تاکید بر لزوم حضور جوانان گیلانی در چنین مراسماتی اظهار داشت: حضور جوانان در این مراسمات سبب می‌شود تا با علاقه بیشتری در حوزه ادبیات فارسی فعالیت کنند.

انتهای پیام/م

R7877/P4001/S6,71/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۴۰۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفت تهران قهرمان لیگ برتر شطرنج شد

به گزارش خبرگزاری مهر، در پایان بیستمین دوره لیگ برتر شطرنج که با حضور 9 تیم برگزار شد، تیم نفت تهران با ۱۶ امتیاز تیمی قهرمان شد و تیم‌های پیکار افکار لرستان با امتیاز ۱۳ امتیاز و باشگاه قهرمان گیلان (دنیای فلز) با ۱۱ امتیاز به ترتیب مقام‌های نایب قهرمانی و سومی لیگ را به دست آوردند.

در جدول رده بندی این رقابت ها، تیم‌های نخبگان شطرنج با ۸ امتیاز، شهرداری کرمانشاه با ۷ امتیاز، فیل خوب با ۷ امتیاز، پیشگام نوین تهران با ۷ امتیاز، پیشگام نوین رایمند شهرضا با ۲ امتیاز و افلاک لرستان با ۱ امتیاز به ترتیب جایگاه‌های چهارم تا نهم جدول رده‌بندی لیگ برتر شطرنج کشور را ازآن خود کردند.

این دوره لیگ شطرنج با حضور ۴ استاد بزرگ، ۳ استاد بین‌المللی، ۴ استاد فیده و ۲ کاندیدا استاد فیده با سرداوری کاوه هنری داور بین‌المللی، جانشین سرداوری داوران بین‌المللی آرمان علیپور و شیرین مرادی برگزار شد.

۲۵۰ میلیون تومان جایزه نقدی مسابقات بود.

کد خبر 6079800

دیگر خبرها

  • رییس هیأت داوران بخش زبان‌های فارسی و گیلکی در ایران انتخاب شد
  • برگزاری راهپیمایی ضد صهیونیستی گیلانی ها در حمایت از مردم غزه
  • برگزاری تظاهرات ضد صهیونیستی گیلانی ها در حمایت از مردم غزه
  • نفت تهران قهرمان لیگ برتر شطرنج شد
  • ادمین اکانت‌های فارسی زبان صهیونیست‌ها چه کسی است؟
  • ثروتی به نام زبان فارسی + فیلم
  • راه‌ اندازی پایگاه ملی عطارشناسی در مشهد
  • دهمین‌جلسه درس‌گفتارهای «سعدی‌خوانی» برگزار می‌شود
  • بزرگداشت روز سعدی با حضور قدمعلی سَرّامی در دهمین سعدی‌خوانی
  • کشاورزان گیلانی برای دریافت سهمیه کود شیمایی خود اقدام کنند