Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهناز اسکینی، قاری روشندل لرستانی در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با بیان این‌که از سال ۷۳ فعالیت قرآنی خود شروع کردم و این در حالی بود که در دوران ابتدایی قرآن خوانی را بلد نبودم، اظهارکرد: معلم من در کلاس درس می‌گفت چرا همه درس‌ها را نمره عالی کسب می‌کنی اما قرآن خواندن را بلد نیستی.

وی به برگزاری مسابقات قرآن آموزش و پرورش کشور در دوران ابتدایی تحصیلش اشاره کرد با بیان این‌که در همان سال‌های ابتدایی با وجود این که قرآن را بلد نبودم به‌عنوان نماینده مدرسه به مسابقات رفتم، تصریح کرد: ۱۴ روز فرصت تا زمان برگزاری مسابقات بود و در آن سال رتبه نیاوردم این در حالی بود که قرآن بریل در اختیار نبود و توسط یکی‌از آشنایان با یک ضبط ابتدایی شروع به خواندن قرآن کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این قاری روشندل لرستانی در ادامه به دومین بار حضورش در مسابقات قرآن اموزش و پرورش استثنایی اشاره کرد و با بیان این‌که در سال ۷۴ نیز رتبه نیاوردم، افزود: این مسابقات فتح‌بابی برای حضور فعال من در فعالیت‌های قرآنی بود و در دوران راهنمایی به آرزویی که داشتم رسیدم چرا که قرآن را با نوای آقای پرهیزکار گوش می‌دادم و تمام آموزش و کلاس ما همین نوار قرآن بود.

قرائت قرآن در هنگام پخش اذان را دوست داشتم/کسب 18 رتبه کشوری

وی با بیان این‌که همیشه ادای اساتید قرآن را در می‌آوردم و قرائت قرآن در هنگام پخش اذان را دوست داشتم، عنوان کرد: همیشه ادای قاریان قرآن را داشتم و آرزویم این بود که تلاوت قرآن داشته باشم.
اسکینی به کسب اولین رتبه قرآنی خود در مسابقات مقطع راهنمایی اشاره کرد و عنوان کرد: تاکنون ۱۸ رتبه کشوری در مسابقات مختلف قرآنی کسب کرده‌ام این در حالی‌است که انتخاب به‌عنوان زن نمونه غرب کشور از دیگر موفقیت‌های من بود که در آن زمان از وزیر وقت کشور، علی کردان تقدیرنامه گرفتم.
این قاری روشندل لرستانی انتخاب به‌عنوان جوان نمونه سال را طی دو سال متوالی از دیگر افتخارات خود دانست و عنوان کرد: از طرف مقام معظم رهبری در جشنواره حضرت علی‌اکبر به ۹۹۰ جوان هدیه دادند که این افتخار نیز به‌عنوان یکی از جوانان نصیب من شد این در حالی‌است که در سال بعد به‌طور متوالی نیز این رتبه را کسب کردم.

تشکیل کانون قرآنی یوسف زهرا(س)

وی به سرپرستی گروه‌های تواشیح و همخوانی قرآن اشاره کرد و با بیان این‌که سرپرستی گروه تواشیح همدلان بیداردل بر عهده من بود، خاطرنشان کرد: در زمینه مؤسسات قرآنی با سازمان بهزیستی و جلسات بهزیستی همچنین با سازمان تبلیغات همکاری کردم که نتیجه آن تشکیل کانون قرآنی یوسف زهرا(س) بود.
اسکینی به فعالیت خود در انجمن کانون راه زینب، بسیج و مؤسس مؤسسه «نابینایان امروز کیمیای فردا» اشاره کرد و افزود: چند دوره به‌عنوان داور مسابقات بهزیستی و مدرس مؤسسه نابینایان امروز کیمیای فردا هستم.
وی در خصوص مشکلات قرآنی استان لرستان با بیان اینکه در زمینه آموزش قرآن مدرس قرآنی کم داریم بر لزوم امکانات آموزشی و فرصت‌های آموزش قران برای معلولین تاکید کرد و عنوان کرد: عدم بودجه و اعتبار قرآنی فعالیت‌های قرآنی نابینایان از مشکلات استان لرستان است این در حالی است که استان لرستان در حوزه نابینایان دارای پتانسیل‌های قرآنی فراوانی است که نمونه آن محمد بهرامی نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن است.

قرآن درمانی و کاهش آسیب‌های اجتماعی

وی با بیان این‌که بهزیستی با اقشار آسیب‌پذیر جامعه در ارتباط است و ۱۴۸ وظیفه را برعهده دارد، گفت: قرآن درمانی می‌تواند ریشه بسیاری از مشکلات را از بین ببرد چرا که بهزیستی با معتادین، معلولین و اقشار آسیب‌پذیر در ارتباط است و اگر زمینه قرآن درمانی فراهم شود ما این پتانسیل را برای تاثیرگذاری فرهنگی و قرآنی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی بر جامعه داریم.
اسکینی به فعالیت ۱۰ ساله خود به‌عنوان اپراتور تلفن‌خانه بهزیستی لرستان اشاره کرد و افزود: قبل از ورود به بهزیستی به‌عنوان مدرس قرآن در بهزیستی فعالیت می‌کردم.

قرآن و عترت در کنار همدیگرند/فرهنگ مهدویت در کنار فرهنگ قرآنی وارد جامعه شود

این قاری روشندل لرستانی در خصوص دغدغه‌های و انتظارات قرآنی خود با تأکید بر افزایش اعتبارات قرآنی گفت: قرآن و عترت در کنار همدیگر هستند لذا فرهنگ مهدویت باید در کنار فرهنگ قرآنی وارد جامعه مدرسه و خانواده شود.
وی با اشاره به این‌که عدم اعتبارات قرآنی دست و پای ما را بسته است، عنوان کرد: مسئولین در جذب اعتبارات قرآنی باید نهایت تلاش خود را انجام دهند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فعالیت های قرآنی قاری روشندل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۴۱۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر طرح ملی قرآنی حفظ نور کشور گفت:"اعظم السادات برغمدی" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که دبیرخانه طرح ملی تلاوت قرآن کریم در مشهد دایر است افزود: همه دختران ۱۴ تا ۲۴ سال می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از آموزش‌های ویژه بهره‌مند شوند.   وی ادامه داد: کار ثبت نام از دختران تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام به تارنمای طرح ملی قرآن حفظ نور https://beitnarjes.ir/Article/Single/۴۸ مراجعه کنند.   مدیرطرح ملی قرآنی حفظ نور کشور گفت: تربیت نسل جوان، تربیت نسل قرآنی مهدوی، کمک به خواسته رهبری در خصوص تربیت حافظ قرآنی و انتقال فرهنگ قرآنی به خانواده ها از جمله اهداف این طرح است.   برغمدی افزود: این طرح فرصت بی‌نظیری پیش‌ روی دختران علاقه مند به قرآن در استانها قرار می‌دهد.      

 

دیگر خبرها

  • (ویدئو) علاقه قاری قرآن به شجریان و علیرضا قربانی
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • قرائت قرآن و حمایت از فلسطین در برنامه تلویزیونی تونس+فیلم
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • ببینید | ماجرای اذان عجیب در جعبه سیاه
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی