Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه واشنگتن‌پُست در گزارشی فاش کرد: برخی مقامات آمریکا که نخواستند نام شان ذکر شود اعلام کردند که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا خواسته است تا به حمایت از محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در خصوص پرونده قتل «خاشقجی» بپردازد.

واشنگتن‌پُست در این گزارش می نویسد: نتانیاهو بعد از اینکه جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد عربستان سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول کشته شد، با کاخ سفید تماس گرفته و به دونالد ترامپ پیشنهاد حفظ رابطه خود با محمد بن سلمان را داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یه گزارش این روزنامه آمریکائی، عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهوری مصر نیز طی گفتگوی تلفنی با همتای آمریکایی خود رویکرد مشابه نتانیاهو را ابراز داشته و دونالد ترامپ را به حمایت از محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی فراخواند.

اگرچه انگلیس و فرانسه در ظاهر خواهان اعمال فشار بر ریاض برای روشن شدن تحقیقات درباره پرونده خاشقجی هستند؛ اما اسرائیل، مصر و امارات بر حمایت خود از ولیعهد عربستان سعودی تاکید کرده اند.

گفتنی است جمال خاشقجی روزنامه‌نگار اهل عربستان سعودی سردبیر سابق روزنامه الوطن و ستون‌نویس واشنگتن‌پست روز دوم ماه اکتبر گذشته به منظور انجام امور رسمی وارد کنسولگری این کشور در استانبول شده و از آن خارج نشد.

پلیس ترکیه ضمن تایید عدم خروج او از کنسولگری عربستان سعودی در استانبول اعلام کرد که همزمان با ورود او به این محل ۱۵ مقام امنیتی عربستان نیز با دو پرواز وارد این شهر شده و پس از مدت کوتاهی از ترکیه رفته‌اند.

عربستان سعودی روز شنبه ۲۰ اکتبر ۲۰۱۸ طی بیانیه‌ای کشته‌شدن خاشقجی در داخل کنسولگری این کشور در استانبول را تأیید کرد. دادستان کل عربستان سعودی مدعی شده که خاشقجی بعد از درگیری با چند نفر داخل ساختمان کنسولگری فوت کرده و ۱۸ شهروند این کشور در ارتباط با این حادثه بازداشت شده‌اند.

دادستانی کل استانبول چهارشنبه ۳۱ اکتبر طی بیانیه‌ای اعلام کرد که جمال خاشقجی بلافاصله پس از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول، طبق نقشه‌ای خفه و کشته شده است.

کد خبر 4447464

منبع: مهر

کلیدواژه: جمال خاشقجی محمد بن سلمان نتانیاهو اربعین ۹۷ عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا جمال خاشقجی ترکیه روسیه دونالد ترامپ سوریه رژیم صهیونیستی فلسطین عراق ایران افغانستان آلمان محمد بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۴۱۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!

شرکت بوئینگ تایید کرده که قصد دارد با فروش جنگنده‌های «اف-۱۵ ای. ایکس ۲» به عربستان سعودی، درآمد‌های خود از این نسل جنگنده را افزایش دهد.

به گزارش ایسنا، عربستان سال‌هاست از جنگنده‌های «اف-۱۵ ایگل» استفاده می‌کند و در گذشته نیز نسخه‌های پیشرفته‌ای از این جنگنده را خریداری کرده است. با این حال، بوئینگ در حالی به دنبال فروش این جنگنده‌های اف-۱۵ به عربستان است که رقبای اروپایی بوئینگ هم سعی دارند به ریاض جنگنده بفروشند، از جمله جنگنده‌های «داسو رافال» و «یوروفایتر تایفون».

در همین حال بوئینگ اخیرا جنگنده‌های «اف-۱۵ ای. ایکس» را به لهستان پیشنهاد کرده و رژیم صهیونیستی هم خواستار دریافت نسخه سفارشی خود شده است.

وزارت خارجه آمریکا همچنین با فروش این جنگنده‌ها به اندونزی هم موافقت کرده است.

هم‌زمان منابع عبری گزارش کرده‌اند عربستان سعودی نگران دو قابلیت اصلی در هواپیما‌های اف-۱۵ کنونی خود است و این دو نکته قابلیت حمل سلاح و کار مداوم برای مدت طولانی است که این دو مورد در نسخه جدید اف ۱۵ ارتقا یافته است.

نیروی هوایی عربستان در حال حاضر دارای ۸۴ جنگنده F-۱۵ SA و همچنین ۶۸ جنگنده F-۱۵ s است.

آمریکا از چند ماه گذشته درصدد پیش بردن یک توافق امنیتی با عربستان سعودی است تا از طریق آن به عادی سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو دست یابد.

دولت بایدن پیش از ۷ اکتبر به سمت توافقی برای عربستان سعودی برای سازش با تل‌آویو پیش می‌رفت که منجر به موافقت واشنگتن با یک پیمان دفاعی با ریاض و حمایت از برنامه هسته‌ای غیرنظامی آن در ازای امتیاز دادن رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها می‌شد.

با این حال عملیات فلسطینی طوفان الاقصی و حمله تلافی‌جویانه صهیونیست‌ها به غزه این روند را تغییر داد، اما ایالات متحده و عربستان سعودی به بحث در مورد توافق احتمالی به‌عنوان بخشی از برنامه‌های گسترده‌تر پس از جنگ ادامه دادند.

اما عربستان سعودی به صراحت اعلام کرده است که پس از هفتم اکتبر، رژیم صهیونیستی را ملزم به دادن امتیازات مهم‌تری به فلسطینی‌ها می‌کند و تاکید دارد که باید شاهد «گام‌های برگشت‌ناپذیر» به سوی تشکیل کشور فلسطین باشد.

دیگر خبرها

  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • رسانه‌های عبری: نتانیاهو در منگنه است و حکم‌های بازداشت خواب را از چشمانش ربوده است
  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپ
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان