Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری معا؛ این تظاهرات با شعار «مردم ما طرح شوم را ساقط می‌کنند» و در راستای سلسله تظاهرت‌های حق بازگشت در مرزهای نوار غزه با سرزمین‌های اشغالی فلسطین برگزار می‌شود.
در همین راستا، هیئت ملی تظاهرات بازگشت و شکست محاصره با صدور بیانیه‌ای از ساکنان نوار غزه، کرانه باختری و فلسطینیان ساکن در اراضی اشغالی سال 48 خواست با هدف حمایت از حقوق ملی و وحدت سرنوشت در این تظاهرات مشارکت گسترده‌ای داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هیئت در بیانیه خود ضمن تأکید بر ادامه تظاهرات بازگشت و شکست محاصره تا زمان تحقق کامل اهداف، مردم فلسطین را به درک اهمیت حفظ ماهیت مسالمت‌آمیز و مردمی‌بودن تظاهرات و ابزارهای آن به عنوان نماد خیزش ملی فرا خواند.

در این بیانیه همچنین بر ضرورت اجرای تدابیر لازم برای حفظ جان شرکت‌کنندگان در این تظاهرات در مقابل تک‌تیراندازان اسرائیلی تأکید شده است. انتظار می‌رود که یک هیئت امنیتی از مصر برای پیگیری مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات در مرزهای نوار غزه حضور یابد.

فلسطینی‌ها از 30 مارس گذشته به طور منظم در تظاهرات مسالمت‌آمیز که نزدیک دیوار حائل بین غزه و اراضی اشغال شده فلسطین در سال 1948 تجمع کرده و خواستار بازگشت آوارگان به خانه و کاشانه خود و شکست محاصره غزه هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی این تظاهرات را با توسل به خشونت و با تیراندازی مستقیم و استفاده از گازهای سمی و اشک‌آور سرکوب می‌کند؛ در این سلسله تظاهرات 228 شهروند به شهادت رسیدند که از آن میان جنازه 10 شهید بازداشت شده و در دفاتر وزارت بهداشت فلسطین به ثبت نرسیده است. 22 هزار نفر نیز مجروح شدند که حال 460 نفر از آنها وخیم است.   یادآوری می‌شود، اعلامیه بالفور، نامه‌ای تاریخی بود که در تاریخ ۲ نوامبر ۱۹۱۷ میلادی، توسط آرتور جیمز بالفور، وزیر خارجه وقت بریتانیا، خطاب به والتر روتشیلد، سیاست‌مدار یهودی‌تبار و عضو مجلس عوام بریتانیا نوشته شد و در آن از «موضع مثبت» دولت بریتانیا برای «ایجاد خانه ملی برای یهودیان در سرزمین فلسطین» خبر داده‌شد. بیانیه بالفور سرآغاز تلاش در عرصه بین‌المللی برای تاسیس کشور جعلی اسرائیل به شمار می‌رود.
  انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن بین الملل ایکنا بالفور تظاهرات قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۴۱۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ۱۷ کشور به سرکردگی آمریکا علیه ملت فلسطین در غزه

۱۷ کشور در بیانیه‌ای درباره نوار غزه بدون اشاره به جنایات‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و بدون درخواست از این رژیم برای توقف جنگ خود، تلاش کردند که مقاومت فلسطین را به عقب نشینی وادارند.

به گزارش مشرق و به نقل از از خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید امروز پنجشنبه اعلام کرد که سران این ۱۸ کشور در بیانیه‌ مشترکی از جنبش حماس خواستند تا اسیران صهیونیست را که در نزد مقاومت فلسطین در نوار غزه نگهداری می شوند، فوری آزاد کند.

این بیانیه بدون هرگونه اشاره ای به شهادت بیش از ۳۴ هزار شهروند فلسطینی و مجروح و مفقود شدن بیش از ۸۵ هزار فلسطینی بر اثر حمله ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و ربودن و اسیر کردن بیش از ۱۰ هزار فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری رود اردن توسط نظامیان این رژیم، از آنچه "نگرانی بین المللی" درباره سرنوشت اسیران صهیونیست در نوار غزه خواند، سخن گفت.

این بیانیه همچنین تلاش کرد تا با حمایت ضمنی از رژیم صهیونیستی، هرگونه آتش بس و توقف جنگ این رژیم علیه نوار غزه را منوط به آزادی اسیران صهیونیست کند و خواست های مشروع مقاومت فلسطین مبنی بر خروج کامل اشغالگران از نوار غزه، رفح کامل محاصره و تضمین بازسازی نوار غزه را به عنوان پیش شرط مبادله اسیران، نادیده بگیرد.

این کشورها در همین راستا در بیانیه خود توافق مبادله اسیران را به عنوان پیش شرط مطرح کرده و آوردند: توافق روی میز برای آزادی اسرا، آتش‌بس فوری و طولانی‌مدت در غزه را (در مرحله بعدی) به همراه خواهد داشت که افزایش کمک‌های بشردوستانه ضروری اضافی را در سراسر غزه تسهیل می‌کند و منجر به پایان خصومت‌ها می‌شود.

کشورهای فرانسه، انگلیس، آرژانتین، اتریش، برزیل، بلغارستان، کانادا، کلمبیا، دانمارک، آلمان، مجارستان، لهستان، پرتغال، رومانی، صربستان، اسپانیا و تایلند به سرکردگی آمریکا این بیانیه را امضا کرده اند.

درخواست یکجانبه این کشورها از حماس برای آزادی فوری اسیران صهیونیست درحالی مطرح شده است که پیش از این مقامات مختلف سیاسی و نظامی مقاومت فلسطین و جنبش حماس هرگونه آزادی این اسیران را در گرو آتش بس دائمی در نوار غزه، خروج کامل ارتش رژیم صهیونیستی از این منطقه و رفح محاصره و تضمین بازسازی آن دانسته اند.

دیگر خبرها

  • جنبش انصارالله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی
  • انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • جنبش انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • عفو بین‌الملل: دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • تظاهرات طرفداران فلسطین در آمریکا را پوتین سازماندهی می کند!
  • بیانیه ۱۷ کشور به سرکردگی آمریکا علیه ملت فلسطین در غزه
  • شهادت بیش از ۳۴ هزار و ۳۰۰ فلسطینی در نوار غزه از ۷ اکتبر
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس