Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- از مهم‌ترین رویداد‌ها و اخبار حقوقی و قضایی در یک هفته گذشته می‌توان به ابلاغ دستورالعمل اطلاع رسانی و ارتباطات رسانه ‏ای قوه قضاییه، رسیدگی به اتهامات ۵ صراف اخلالگر در نظام ارزی کشور، حضور وزیر دادگستری افغانستان و دیدار با برخی مسئولان دستگاه قضایی، ختم دادرسی پرونده سارق مسلح بانک‌های تهران و دستگیری یک فرماندار، یک عضو شورای شهر و رئیس یک سازمان دولتی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، سرویس حقوق و قضای خبرگزاری میزان در هفته‌ای که گذشت با اخبار مهمی همراه بود که می‌توان به ابلاغ دستورالعمل اطلاع رسانی و ارتباطات رسانه ‏ای قوه قضاییه از سوی رئیس دستگاه قضا، رسیدگی به اتهامات ۵ صراف اخلالگر در نظام ارزی کشور در دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی، حضور وزیر دادگستری کشور افغانستان و دیدار با برخی مسئولان دستگاه قضایی، انتشار اخباری از اعاده اراضی ملی به بیت المال در تهران و کرمانشاه، ختم دادرسی پرونده سارق مسلح بانک‌های تهران و دستگیری یک فرماندار، یک عضو شورای شهر و رئیس یک سازمان دولتی اشاره کرد.

دستورالعمل اطلاع رسانی و ارتباطات رسانه‌ای قوه قضاییه

در هفته ای که گذشت دستورالعمل اطلاع رسانی و ارتباطات رسانه ‏ای قوه قضاییه از سوی ریاست قوه قضاییه ابلاغ شد. این دستورالعمل که در چندین نوبت از جلسات مسئولان عالی قضایی به آن پرداخته شده بود دارای ۲۲ ماده و ۱۹ تبصره است.

هدف از تهیه و ابلاغ این دستورالعمل، هماهنگی و تمرکز در سیاست‌ها، انسجام در برنامه‌های کلان اطلاع‌رسانی قوه‌قضائیه و با هدف ارتقاء فرهنگ حقوقی قضایی، گسترش دسترسی جامعه به عدالت قضایی، اطلاع رسانی شفاف سیاست‏ها، برنامه‌ها و عملکرد قوه قضائیه و در اجرای برنامه‌های توسعه قضایی است.

متن کامل این دستورالعمل را اینجا بخوانید.

رسیدگی به اتهامات ۵ صراف اخلالگر در نظام ارزی کشور در دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی

برخورد قاطعانه و بدون اغماض دستگاه قضایی با مفسدان اقتصادی کشور و کسانی که در معیشت مردم اخلال ایجاد می‌کنند در این هفته نیز ادامه داشت و شعبه سوم دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی این هفته به اتهامات ۵ صراف که با اقدامات خود در بازار ارز اخلال ایجاد کرده بودند رسیدگی کرد.

نماینده دادستان تهران در دفاع از کیفرخواست صادره گفت: این افراد با همکاری تعدادی از دلالان بازار ارز و سواستفاده از کارت‌های ملی افراد مختلف، ارز‌های مداخله‌ای بازار را تصاحب کرده‌اند که این کارشان موجب افزایش قیمت ارز و کالا‌های اساسی شده و موجب افزایش نارضایتی‌ها گردیده است.

مشروح جلسه اول این دادگاه را اینجا بخوانید.

حضور وزیر دادگستری کشور افغانستان و دیدار با برخی مسئولان دستگاه قضایی

در هفته‌ای که گذشت وزیر دادگستری کشور افغانستان و هیئت همراه با برخی مدیران و مسئولان دستگاه قضایی کشورمان دیدار کرده و درباره موضوعات مشترک حقوقی و قضایی و حقوق بشری به بحث و تبادل نظر پرداختند.

عبدالبصیر انور وزیر دادگستری کشور افغانستان در این هفته با محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر ، اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها، سیدعلیرضا آوایی وزیر دادگستری ایران، محمدجواد شریعت باقری رئیس دانشگاه علوم قضایی قوه قضاییه دیدار و از مراکزی همچون کانون اصلاح و تربیت تهران و کارگاه بنیاد تعاون اصفهان بازدید کرد.

مشروح دیدار وزیر دادگستری کشور افغانستان با دبیر ستاد حقوق بشر را اینجا بخوانید.

مشروح دیدار وزیر دادگستری کشور افغانستان با رئیس سازمان زندان‌ها را اینجا بخوانید.

مشروح دیدار وزیر دادگستری کشور افغانستان با وزیر دادگستری ایران را اینجا بخوانید.

مشروح دیدار وزیر دادگستری کشور افغانستان با رئیس دانشگاه علوم قضایی را اینجا بخوانید.

گزارش بازدید وزیر دادگستری کشور افغانستان از کانون اصلاح و تربیت تهران را اینجا بخوانید.

ادامه مبارزه جدی دستگاه قضایی با زمین خواری، کوه خواری و تصرفات عدوانی

در سالیان اخیر دستگاه قضایی کشور به صورت جدی و قاطع برخورد با تصرفات و تجاوزات عدوانی اراضی ملی را در دستور کار داشته است. به طوری که اکنون این اقدامات موجب بازگشت میلیون‌ها متر مربع از اراضی ملی به بیت المال شده و دست بسیاری از متجاوزان را از اموال بیت المال کوتاه کرده است.

برخورد با تصرفات عدوانی به نحوی است که روزی نیست که خبری از قلع و قمع‌ها، مبارزه با کوه خواری، دریاخواری؛ زمین خواری، ساحل خواری و ... منتشر نشود.

مشروح خبر رفع تصرفات عدوانی 700 میلیاردی در منطقه گرانقیمت تهران را اینجا بخوانید.

اعاده ۱۳۰ هکتار از اراضی ملی در کرمانشاه را اینجا بخوانید.

ختم دادرسی پرونده سارق مسلح بانک‌های تهران

یک سارق میانسال ساعت یک بعدازظهر 18 اسفند سال گذشته در حالی که سلاحی به دست داشت، با چهره گریم شده خود را به جای یک پیرمرد جا زد و وارد بانکی در خیابان شریعتی شد و با تهدید افراد حاضر در بانک به سرقت مسلحانه اقدام کرد. البته حین فرار توسط ماموران گشت پلیس خلع سلاح و بازداشت شد.

پس از دستگیری این فردد، ماموران اطلاعاتی به‌ دست آوردند که نشان می‌داد او در طول یک سال گذشته به شیوه‌ای مشابه به سه بانک دیگر در محله‌های تهران به صورت مسلحانه دستبرد زده است.

در هفته ای که گذشت جلسه رسیدگی به اتهامات این سارق برگزار و نهایتاً وی به اعدام محکوم شد.

مشروح این خبر را اینجا بخوانید.

دستگیری یک فرماندار، رئیس سازمان و یک عضو شورای شهر

در هفته‌ای که گذشت خبر دستگیری و بازداشت فرماندار اسبق چابهار، عضو شورای شهر آبادان و رئیس سازمان صنعت و معدن خراسان شمالی در خروجی خبرگزاری‌ها و دیگر رسانه ها قرار گرفت.

اتهام این افراد اخذ رشوه، تضییع حقوق بیت المال، جعل و سند سازی بوده است.

خبر دستگیری فرماندار اسبق چابهار را اینجا بخوانید

خبر دستگیری عضو شورای شهر آبادان را اینجا بخوانید

خبر دستگیری رئیس سازمان صنعت و معدن خراسان شمالی را اینجا بخوانید.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حقوق و قضا رفع تصرف در شمیرانات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۴۱۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان آزادی مشروط بابک زنجانی با تایید رییس قوه قضاییه

به گزارش خبرنگار مهر، رسول کوهپایه زاده گفت: همانطور که سخنگوی قوه قضاییه اعلام کردند خوشبختانه مطابق دادنامه قطعی از سوی شعبه ۸ صادره دیوان عالی کشور که صراحتاً اعلام نموده است: چنان چه موکل آقای «بابک زنجانی» بتواند بدهی خود را پرداخت کند، مستحق بهره‌مندی از مقررات ذیل ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اموال مربوطه به کشور مسترد گردیده و بدهی کاملاً تسویه شده است با درخواست دادگستری کل تهران و تایید ریاست قوه قضاییه، رهبر معظم انقلاب با درخواست عفو موکل موافقت فرمودند و مجازات اعدام به «۲۰ سال حبس» تقلیل یافت.

وکیل دادگستری افزود: اینک با عنایت به اینکه بیش از ۱۰ سال از گذراندن مدت حبس می گذرد مطابق قوانین و مقررات موکل امکان «آزادی مشروط» را دارا است و دوران تحمل زندان به پایان رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه این پرونده نمونه درخشان و مصداق بارز درایت صداقت و سخاوت در تصمیمات اقدامات و قول های دستگاه قضایی است اظهار داشت: برخلاف برخی از اظهار نظرها و ادعاها نهایتاً اموال به کشور مسترد شد و هم حقوق قانونی موکل ملحوظ نظر قرار گرفته و احقاق گردید.

کوهپایه گفت: به عنوان وکیل دادگستری از بدو ورود به پرونده تمام تلاش و همت و تمرکز بر این امر استوار بود که حقوق قانونی موکل و جامعه بر اساس سوگند وکالت مورد توجه قرار گرفته شود. پس از ۱۰ سال حضور و وکالت در این پرونده تحقق وعده الهی را شاهد هستیم که «ان الله مع الصابرین».

وکیل دادگستری بیان کرد: نکته مهم اینکه این برگ ذرین در تاریخ قضایی که همزمان استرداد اموال و حقوق متهم مورد توجه قرار گرفته شده است، مرهون عدالت خواهی، تدبیر، صلابت، اهتمام و ژرف اندیشی شخص قوه قضاییه است که از بدو تشکیل پرونده تا به امروز با نظارت، ارشاد و جلوگیری از کج روی و ارائه طریق، هم مانع از تضییع خون انسان و هم اموال مربوطه به کشور مسترد شد، یقیناً اجر این ثواب عظیم نزد پرودگار محفوظ است.

کد خبر 6093267

دیگر خبرها

  • راه‌حل رفع مشکل پرونده‌های معوق در سند تحول قضایی
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی با تایید رییس قوه قضاییه
  • دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه
  • یکی از روش‌های نوین در پیشگیری، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی عمومی است
  • توصیه‌های اژه‌ای به قضات
  • رئیس قوه قضائیه : به افکار عمومی بی‌توجه نیستیم، اما تابع فضاسازی ها تصمیم قضایی نمی‌گیریم
  • دستورات محسنی‌اژه‌ای برای صدور رأی در پرونده‌های خاص
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود