Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم رودبار در مجلس گفت:‌ دولت اعتبارات ویژه‌ای برای جوان‌سازی و مبارزه با آفت مگس زیتون به باغداران شهرستان رودبار اختصاص می‌دهد. ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳ استانها گیلان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت،‌ منوچهر جمالی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ دولت و وزارت جهاد کشاورزی برای حل ریشه‌ای معضل آفت مگس زیتون آمادگی دارند اعتبارات لازم را برای مبارزه با آفت و جوان‌سازی باغات زیتون به باغداران شهرستان رودبار اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم رودبار در مجلس عنوان کرد:‌ طبق پیش‌بینی‌های انجام شده جهاد کشاورزی امسال بالغ بر 21 هزار تن زیتون از باغات شهرستان رودبار برداشت می‌شود که حدود 60 درصد این محصول در امر کنسروسازی و 40 درصد باقیمانده آن نیز برای استحصال روغن زیتون مصرف می‌شود.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود:‌ یکی از چالش‌های بسیار بزرگ و خطرناکی که باغداران شهرستان رودبار با آن مواجه بوده‌اند مسئله بروز آفت مگس زیتون در سطح وسیعی از باغات سنتی است که در طول این سال‌ها خسارت‌های مالی بسیار زیادی را به آنان تحمیل کرده است.

جمالی به میزان آسیب‌های وارده به باغات زیتون اشاره کرد و گفت:‌ حدود 15 درصد از باغات جدیدی که محصول آن‌ها در امر استحصال روغن زیتون مصرف می‌شود و 30 درصد باغات سنتی شهرستان رودبار امسال به علت تشدید آفت مگس زیتون دچار آسیب‌دیدگی و افت محصول شده‌اند.

وی مجموع و میانگین خسارت آفت مگس زیتون به باغات شهرستان رودبار را 10 درصد اعلام کرد و بیان داشت:‌ اصلی‌ترین و تنها راه حل ریشه‌کنی آفت مگس زیتون علاوه بر انجام مبارزات شیمیایی و غیره جوان‌سازی باغات زیتون و از بین بردن درخت‌های قدیمی و آلوده است.

نماینده مردم رودبار در مجلس به جلسه‌ای که با حضور وی،‌ وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد اشاره کرد و ابراز داشت:‌ در این جلسه موضوع تخصیص اعتبارات ویژه برای جوان‌سازی باغات زیتون شهرستان رودبار و مبارزه با آفت مگس زیتون مورد بررسی قرار گرفت.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از اعلام آمادگی وزارت جهاد کشاورزی برای اعطای تسهیلات به باغداران رودباری خبر داد و گفت:‌ آن دسته از باغداران شهرستان رودبار که تمایل به جوان‌سازی باغات زیتون خود دارند می‌توانند از تسهیلات در نظر گرفته شده دولت استفاده کنند.

جمالی با بیان اینکه برای مبارزه با آفت مگس زیتون نیز اعتباراتی توسط دولت در نظر گرفته شده است تصریح کرد:‌ این اعتبارات برای ریشه‌کنی آفت مگس زیتون در سطح 190 هکتار و در فاز دوم نیز در سطح حدود 200 هکتار از باغات شهرستان رودبار اختصاص داده می‌شود.

انتهای پیام/م

R7877/P1486/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۴۱۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مستقل شدن دو بخش لواسانات و رودبار قصران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان های استان تهران؛ در همایش بزرگداشت روز ملی شورا‌های اسلامی در شهرستان شمیرانات،مطالبات مردمی از جمله حریم کیفی روستاها، وضعیت راه‌های دسترَسی شهری و روستایی و مستقل شدن دو بخش لواسانات و رودبار قصران از یکدیگر پیگیری شد. 

 

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تکمیل سد «دیورش» رودبار نیازمند اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی است
  • لزوم توجه به توسعه باغات زیتون در شهرستان رودبار
  • انعقاد قرار با روس‌ها برای صادرات زیتون رودبار
  • اقدام ویژه دستگاه قضایی زرند در حمایت از طرح عفاف و حجاب
  • افزایش اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در برنامه هفتم توسعه
  • جوانه زدن ۷۵ درصد محصول باغات دیم زمین‌های شیب دار شهرستان اردل
  • ۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است
  • پیگیری مستقل شدن دو بخش لواسانات و رودبار قصران
  • پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی پل سفیدرود
  • کشف ۲۴ میلیارد پوشاک قاچاق در رودبار