Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@04:33:05 GMT

کردهای سوریه بار دیگر دست به دامن حکومت مرکزی شدند

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۴۲۰۷۳

کردهای سوریه بار دیگر دست به دامن حکومت مرکزی شدند

دمشق- ایرنا- کردهای سوری بار دیگر برای مقابله با تهدیدهای ترکیه دست به دامن دولت مرکزی سوریه شدند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، احزاب سیاسی در شمال و شرق سوریه در بیانیه ای از دولت این کشور درخواست کردند که در یک صف واحد برای مقابله با تجاوز ها و تهدیدهای ترکیه در این مناطق همکاری کنند.
این احزاب، تجاوز های ترکیه را نقض قوانین و قطعنامه های بین المللی دانسته و دمشق را مسئول قانونی مقابله با این تهدید ها می دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


احزاب مستقر در مناطق تحت تسلط نیروهای دموکراتیک سوریه در بیانیه خود از جامعه جهانی خواستند با قدرت در برابر تجاوز های ترکیه و سیاست های بی ثبات کننده آن ایستادگی کنند.
این احزاب از جامعه جهانی خواستند به مسئولیت های خود در حفظ امنیت منطقه و کمک به یافتن راه حل سیاسی برای بحران سوریه عمل کند.
در این بیانیه آمده است: در زمانی که تلاش‌های بین‌المللی برای یافتن راه حل سیاسی برای بحران سوریه افزایش یافته، تجاوزهای ترکیه نیز به مناطق شمال و شرق این کشور در روزهای اخیر افزایش یافته است.
تهدید های ترکیه همزمان با عملیات نیروهای دموکراتیک سوریه برای نابودی آخرین باقیمانده های گروه تروریستی داعش در استان دیرالزور شدت گرفته است.
احزاب کرد سوریه تاکید کردند که این تجاوزها با هدف سنگ اندازی در مسیر یافتن راه حل سیاسی برای بحران سوریه و کمک به گروه‌های تروریستی انجام می شود.
کردهای سوریه در حالی از حکومت مرکزی این کشور درخواست کمک کردند که بارها به پشتوانه حمایت های آمریکا از گفت و گوی جدی با دولت خودداری کردند.
ارتش ترکیه دو روز قبل با توپخانه دو روستای کورعلی و سلیم در غرب عین العرب را در شمال شرق حلب را هدف قرار دادند که در این آتشباری شماری از نیروهای حزب دمکراتیک سوریه زخمی شدند.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه سه روز گذشته اعلام کرده بود که کشورش به منظور پاکسازی شمال سوریه از حضور تروریست ها، به مناطق شرقی فرات حمله خواهد کرد.
اردوغان در حالی این اظهارات را بیان کرد که ارتش ترکیه در دو سال گذشته با انجام 2 عملیات سپر فرات و شاخه زیتون، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه و شهرهای الباب، اعزاز، جرابلس و عفرین در شمال این کشور را اشغال کرده است.
سخنان رئیس جمهوری ترکیه نشان می دهد که آنکارا از اجرای نقشه راه تدوین شده با آمریکا برای بیرون راندن نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک)، عوامل حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) و عناصر یگان های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) از شرق فرات و به خصوص منبج ناامید شده است.
دولت سوریه با اشغالگر خواندن دولت ترکیه در انجام عملیات نظامی در منطقه عفرین و سایر مناطق شمال سوریه، خواستار خروج نیروهای ارتش ترکیه از خاک سوریه شده است.
شبس**خاورم**8005 **1917

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سوريه كردها حملات تركيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۴۲۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید مقام آمریکایی بر شکست رژیم صهیونیستی در غزه

یک مقام آمریکایی در مصاحبه با روزنامه «نیویورک تایمز» درباره شکست رژیم صهیونیستی در از بین بردن جنبش حماس، رهبران و مبارزان آن صحبت کرد.

براساس گزارش المیادین، این مقام آمریکایی در سخنرانی خود به آنچه که رژیم صهیونیستی در جنوب و شمال نوار غزه انجام داد، اشاره کرد.

در ادامه این مصاحبه آمده است: اما بعد از آن چه اتفاقی افتاد؟ سوالی که از سوی این مقام مطرح شد و وی پاسخ داد که بر خلاف آنچه ارتش اسرائیل می‌خواست، اکنون بسیاری از جنگجویان حماس دوباره ظاهر شده اند، تا جایی که یک واحد حماس توانست در ۱۸ آوریل سال جاری، موشکی را از بیت لاهیا در شمال نوار غزه به سمت عسقلان پرتاب کرد.

در همین زمینه، رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که نوار غزه به قبل از ۷ اکتبر بازگشته است، به این معنی که نیروهای حماس همچنان در منطقه هستند و محل را کنترل می‌کنند و تأکید کردند که وعده‌های مقامات اسرائیلی برای از بین بردن آنها و برای دستیابی به پیروزی و حل و فصل قریب الوقوع، کاملاً از واقعیت دور است.

کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی نیز در تحلیلی از وضعیت نوار غزه، به ویژه در شمال آن، گفت که مقامات صهیونیست تعهد کردند حماس را از بین ببرند و به شهرک‌نشینان اطراف غزه قول دادند که می‌توانند به خانه‌های خود بازگردند، اما هفته گذشته ثابت کرد که واقعیت بسیار دورتر از واقعیت است.

آلموگ بوکر، روزنامه نگار صهیونیست به اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و یوآو گالانت، وزیر جنگ آن مبنی بر ادامه جنگ تا نابودی حماس اشاره کرد، در حالی که در روی زمین، نیروهای حماس یک رگبار از موشک‌ها را به سوی اراضی اشغالی شلیک کردند.

بوکر افزود که این موشک‌ها از شمال نوار غزه، یعنی از منطقه‌ای که نیروهای حماس قرار نیست در آنجا باشند. به گفته او، این امر بیانگر واقعیت دیگری است که جای گفتن دارد و آن بازگشت حماس به شمال نوار غزه و همچنین حضور رزمندگان حماس و جهاد اسلامی در منطقه است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • زلنسکی مجوز نقض حقوق بشر در جنگ اوکراین را از اروپا می‌گیرد
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • تاکید مقام آمریکایی بر شکست رژیم صهیونیستی در غزه
  • سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد