Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گیلان از ابلاغ 85 میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل اخیر در گیلان و تسریع در بازسازی زیرساخت‌ها خبر داد و گفت: از این میزان اعتبار تاکنون بیش از 30 میلیارد تومان وصول شده است.

به گزارش ایلنا از فومن،مصطفی سالاری در سفر به شهرستان فومن از مراحل بازسازی مناطق آسیب‌دیده سیل اخیر این شهرستان بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند اقدامات قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دولت در گیلان در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران هدف از سفر خود به این شهرستان را بازدید از میزان پیشرفت بازسازی مناطق خسارت‌دیده بویژه زیرساخت‌ها عنوان کرد و افزود: در سیل اخیر علاوه بر آسیب‌هایی که به منازل مسکونی مردم وارد شد، بسیاری از تأسیسات، جاده‌ها، پل‌ها و زیرساخت‌های آب، برق و گاز نیز خسارت دیدند.

وی به ابلاغ حدود 85 میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارت‌ها و بازسازی مناطق آسیب‌دیده سیل اخیر به استان اشاره کرد و اظهار داشت: از این میزان اعتبار حدود ۳۰ میلیارد تومان نقدینگی به استان پرداخت شده که حدود ۱۵ میلیارد تومان از آن در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته تا خسارت مردمی را جبران کند و مابقی به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ‌شده تا هرچه سریع‌تر زیرساخت‌های آسیب دیده را بازسازی کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه همکاران ما در دستگاه‌های اجرایی برای بازسازی مناطق خسارت‌دیده منتظر ابلاغ اعتبار و نقدینگی نماندند گفت: پل موقت قلعه رودخان تقریبا تکمیل شده و در مناطق دیگر نیز دسترسی‌های موقت برای مردم فراهم است.

وی با اشاره به اینکه به موازات اقدامات موقتی بازسازی دائمی مناطق آسیب‌دیده در حال انجام است افزود:  در سیل اخیر شهرستان‌های دیگری همچون املش خسارت‌های بسیاری به آن وارد شده که در تلاشیم هرچه سریع‌تر بسترهای موقتی به زیرساخت دائمی تبدیل شود که نیازمند زمان و اعتبار هستیم.

سالاری در این سفر از پل‌های تخریب شده در روستاهای قلعه‌رودخان، سیدسرا و کمال‌محله بازدید کرد.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی برق سیل گاز مسکن نقدینگی راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۴۲۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در نشست مشترک اعضای هیات دولت و استانداران گفت : مشکلات استان‌هایی که دچار بیکاری مزمن هستند و تورم بالاتری نسبت به میانگین کشور دارند، با روال عادی و برنامه‌های فعلی حل نمی‌شود و این استان‌ها نیازمند توجه و حمایت‌های ویژه هستند.

وی پیشنهاد داد، برای اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری پنج استانِ با نرخ بیکاری بالاتر، یک کارگروه چابک و اثرگذار در سطح ملی تشکیل شود.

وی اظهار کرد: حمایت‌های بانکی و اعتباری ویژه از پنج استان دچار نرخ بیکاری بالاتر، می‌تواند منجر به رونق طرح‌ها و کسب و کار و در نتیجه اشتغالزایی بیشتر در این استان‌ها شود.

 صحرایی گفت: یکی از مهمترین راهکار‌های کاهش نرخ بیکاری در این استان ها، تکمیل طرح‌ها و اقدامات نیمه تمام است.

وی با اشاره به برخی اقدامات نیمه تمام در استان، گفت: دولت گذشته در یک اقدام نادرست، جشن پایان باسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه را برگزار کرد، در حالیکه بسیاری از ساختمان و زیرساخت‌های زلزله زده این استان همچنان نیازمند بازسازی هستند و اکنون ترمیم تخریب‌های ناشی از زلزله و تکمیل عملیات بازسازی در کرمانشاه حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. همچنین جبران افتتاح زودهنگام راه آهن کرمانشاه، حدود هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد.

استاندار کرمانشاه یکی دیگر از طرح‌های زیربنایی و اشتغالزای استان را راه آهن کرمانشاه - خسروی نام برد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری
  • وارد آمدن خسارت بیش از ۲۵۳ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان
  • خسارت ۲۵۳ میلیارد تومانی بارش‌های اخیر به کشاورزی کرمانشاه
  • وارد آمدن خسارت به ۱۰۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایری استان ایلام
  • ورود تیم‌های ارزیاب به مناطق سیل زده خراسان جنوبی از امروز
  • ادامه تلاش ها برای رفع مشکل آب و برق مناطق سیل زده گچساران
  • خسارت بارش اخیر به ۹۰ درصد راه های عشایری گچساران