Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، همایش بین‌المللی «سینما در عصر دیجیتال» از تاریخ ۲۱ تا ۲۳ آبان ماه توسط مدرسه ملی سینمای ایران برپا می شود که در این همایش به مساله ورود دیجیتال به سینما پرداخته می شود. در همین زمینه محمود اربابی معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی معتقد است که مفهوم دیجیتال را باید از ۲ منظر فن آوری و دیگری کمک به نوآوری و خلاقیت در سینما مورد بررسی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در توضیح صحبت های خود گفت: فن آوری در جهان امروز در حال پدید آمدن است و کسانی می توانند به این فن آوری کمک کنند که مفهوم دیجیتال را کشف کرده باشند در این صورت است که دانش و فن آوری در عرصه سینما ایجاد می شود.

اربابی با طرح این پرسش که فهم دیجیتال چیست؟ بیان کرد: زمانی که بتوانیم همه اجزای هستی را از هم باز و دوباره ترکیب کنیم به دنیای دیجیتال ورود کرده ایم و از نظر من رسیدن به این ترکیب جدید، دیجیتال محسوب می شود.

معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی تاکید کرد: مقوله دیجیتال از ۲ بعد اهمیت دارد؛ نخست وجود امکانات نرم افزاری، ابزارها و ادواتی که روز به روز تولید می شود و دوم خلاقیتی است که با این ابزار به دست می آید.

اربابی با اشاره به کارآمدی پیشرفت تکنولوژی و ورود دیجیتال به بخش های فنی سینمای ایران در ۲ دهه گذشته گفت: دیجیتال و فن آوری های نوین در بخش فنی به ویژه در حوزه جلوه های ویژه و عرصه فیلمبرداری تحول ایجاد کرد و توانست فضاسازی مناسبی برای ذهنیت خلاق و مولف اهالی سینما در حرفه های مختلف فراهم کند.

وی ادامه داد: با گذشت ۲ دهه از ورود این مهم هنوز هم با مقاومت افراد مواجه هستیم و متاسفانه در اغلب موارد نسبت انفعالی وجود دارد در حالی که همزمان با پیشرفت تکنولوژی و ورود دیجیتال به سینمای ایران باید با یک تحول ذهنی رو به رو می شدیم که این تحول می پذیرفت که با درک مفهوم دیجیتال در سینما، جهان تازه ای پیش روی مخاطب قرار گرفت.

اربابی در پایان صحبت های خود با اشاره به جایگاه نظام کنترل و نظارت با ورود دیجیتال به سینما گفت: آموزش چگونگی بهره برداری از دنیای دیجیتال باید به سمت آموزش در نظام خودانضباظی پیش رود تا جایی که افراد بدون دخالت نیروی نظارتی از بیرون به شکل خودکار نظام خودانضباطی را رعایت کنند.

کد خبر 4447509 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: محمود اربابی مدرسه ملی سینما هنر دیجیتال اربعین ۹۷ تئاتر ایران اربعین 97 فیلم سینمایی هالیوود سریال ایرانی اربعین حسینی سینمای مستند شبکه سه سیما موسیقی ایرانی برنامه تلویزیونی کارگردان تئاتر پوستر ایتالیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۴۲۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزعلی: تصمیم ورود بانوان به ورزشگاه‌ها با نظام بود | ممنوعیت جدید در راه؟

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ورود بانوان به ورزشگاه با شرط وجود زیرساخت‌های لازم و اجرای دستورالعمل‌های مصوب، تصمیم نظام بوده است.

مهر در خبری نوشت: انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در صفحه شخصی خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق) نوشت: ورود زنان به ورزشگاه کار هیچ شخص یا گروهی نبود بلکه تصمیم دولت و نظام بود.

وی افزود: البته با شرط وجود زیرساخت‌های لازم و اجرای دستورالعمل‌های مصوب، بنابراین در صورت هرگونه تخلف و عدول از دو شرط مذکور، این دولت است که مطالبه می‌کند و بر موازین ارزشی خود در حفظ حریم بانوان تاکید می‌کند.

دیگر خبرها

  • واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند
  • اشک‌های بازیگر مطرح برای پرونده سنگین اتهامات اخلاقی + ویدئو | برای کاری که نکرده‌ام عذرخواهی نمی‌کنم!
  • جزئیاتی تازه درباره آخرین عاشقانه زنده‌یاد حسام محمودی
  • خزعلی: حضور زنان در ورزشگاه تصمیم نظام بود
  • خزعلی: تصمیم ورود بانوان به ورزشگاه‌ها با نظام بود | ممنوعیت جدید در راه؟
  • ورود بانوان به ورزشگاه تصمیم نظام بوده است
  • وقتی «محرمانه لس‌آنجلس» بالاتر از «پدرخوانده» قرار می ‌گیرد
  • رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد فاضلاب درپی بارندگی‌های اخیر ایلام
  • پدر شهید جاویدالاثر علی اربابی آسمانی شد
  • رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد و پس زدگی فاضلاب در شهر ایلام