Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@14:53:05 GMT

این ربات دریایی، زباله‌ها را می‌بلعد!

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۴۲۹۸۴

این ربات دریایی، زباله‌ها را می‌بلعد!

یک شرکت هلندی، نوعی ربات خودکار ابداع کرده که می‌تواند با بلعیدن زباله‌ها، دریا را پاکسازی کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، شاید تنها راه حل پاکسازی دریاها، استفاده از یک ربات باشد. یک شرکت هلندی فعال در حوزه فناوری محیط زیست موسوم به "ران‌مارین" (RanMarine)، نوعی ربات خودکار ابداع کرده که می‌توان از آن برای جمع‌آوری زباله‌های دریا استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ربات موسوم به "ویست‌شارک" (WasteShark) که ظاهری شبیه به ربات انیمیشن "وال- ای" (Wall-E) دارد، می‌تواند با یک بار شارژ شدن، 16 ساعت شنا کند و حدود 1100 پوند زباله را ببلعد.

شرکت ران‌مارین امیدوار است که این ربات، ابزار کارآمدی برای جمع‌آوری زباله باشد و پیش از این که باد یا جریان آب، زباله‌ها را به اقیانوس ببرد، آن‌ها را جمع کند. این ربات می‌تواند زباله‌هایی مانند پلاستیک، زباله‌های شناور و حتی گیاهان بیگانه را از عمق یک پا جمع‌آوری کند.

کاربران می‌توانند ویست‌شارک را با یک کنترل از راه دور و یک آی‌پد هدایت کنند و ردیابی حرکات آن را با یک سیگنال GPS انجام دهند. ویست‌شارک، به یک سیستم پیشگیری از برخورد مجهز است که برای شناسایی اشیا و تشخیص موقعیت آن، از تصویربرداری لیزری استفاده می‌کند. اگرچه این ربات برای آغاز کار به کمک انسان نیاز دارد اما می‌تواند برخی از مراحل را به تنهایی انجام دهد.

ویست‌شارک طوری طراحی شده که می‌تواند در آب شنا کند و با کمترین تلاش، بیشترین کارآیی را ارائه دهد. این ربات، به حسگرهای قابل تنظیم مجهز است که می‌توانند کیفیت آب را بررسی کنند.

"الیور کانینگهام" (Oliver Cunningham)، از بنیان‌گذاران شرکت ران‌مارین گفت: ربات ما طوری طراحی شده که می‌تواند در آب‌های پیرامون خود حرکت کند. ربات‌ها، آخرین ابزار دفاعی برای پاکسازی اقیانوس هستند.

به گفته کانینگهام، ویست‌شارک، تهدیدی برای محیط زیست به همراه ندارد و ماهی‌ها یا پرندگان را از بین نمی‌برد.

 ویست‌شارک پس از گذراندن آزمایش‌های محلی سال گذشته، در حال حاضر در محله " دبی مارینا" به کار گرفته شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دريا ربات زباله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۴۲۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی دراقتصاد دریامحور برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریا، فرصت‌ها، چالش‌ها و راهکارها بر اساس مطالعات انجام شده در زمینه استفاده پایدار از منابع و گستره‌های آبی برای رشد اقتصادی، بهبود وضعیت معیشت و ایجاد اشتغال و با تمرکز بر سیاست‌های کلی توسعه دریا محور و نقش آفرینان این حوزه اعم از نهادهای تنظیم گر و دستگاه‌های عمومی، دولتی و غیر دولتی، شرکت‌های خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان و با رویکردی متفاوت و به عنوان پلتفرم همتایابی (Business Matchmaking) طراحی گردیده است و فرصتی مناسب برای توسعه همکاری‌های دو جانبه و تعامل B۲B و B۲G بین فعالین حوزه اقتصاد دریا تلقی می‌شود.

در قالب این رویداد که مشترکا توسط شورای‌عالی صنایع دریایی کشور و منطقه آزاد قشم طراحی شده و اجرا خواهد شد، نشست‌ها و پنل‌های تخصصی مختلفی برگزار شده و شرکت‌های ایرانی این فرصت را خواهند داشت تا با همتایان خود جهت همکاری در حوزه‌های حمل‌ونقل ترکیبی، لجستیک دریایی، کشتیرانی، کشتی‌سازی، سازه‌های دریایی، اکتشاف، استخراج و انتقال نفت و میعانات، بانکرینگ و خدمات تأمین سوخت شناورها، خدمات بندرگاهی، گمرک، شیلات و صیادی، گردشگری و تفریحات دریایی آشنا گردیده و همکاری‌های چندجانبه را از طریق تعامل بین فعالان حوزه اقتصاد دریامحور توسعه دهند.

گفتنی است؛ نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران ( ISBE ۲۰۲۴) از تاریخ ۲۵ تا ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

کد خبر 6085495

دیگر خبرها

  • سیاه‌چاله چیست و چگونه نور را می‌بلعد؟!
  • ربات انسان‌نمای تسلا سال آینده آماده فروش می‌شود
  • تسلا سال آینده به جای ماشین ربات می‌فروشد
  • عملکرد وحشتناک ربات شعله افکن
  • رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور برگزار می‌شود
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی ها در حوزه شمال کشور​
  • رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران برگزار می شود
  • نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی دراقتصاد دریامحور برگزار می‌شود
  • چین: با هر تحریکی در دریا مقابله خواهیم کرد