Web Analytics Made Easy - Statcounter

بخشداران مرکزی و گیلخواران شهرستان جویبار بر جذب سرمایگذار در بخش پسماند و برنامه‌ریزی بلندمدت، آموزش و توانمندسازی مردم برای جلوگیری از این بحران تأکید داشتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، محمد مدانلو در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اهمیت مدیریت پسماند در روستاها گفت: با توجه به سیاست‌ها و دستورالعمل‌های خوبی که در مسئله مدیریت پسماند ابلاغ شد اما باید به دنبال جذب سرمایه‌گذار در این حوزه باشیم تا از این مواد بازیافتی که به طلای کثیف معروف است بهره‌برداری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه جویبار به عنوان پایتخت صنعت بازیافت در کشور مطرح است اظهار کرد: شهرستان جویبار با بیش از 200 واحد خرید ضایعات در سطح شهر و روستا به جمع‌آوری زباله‌های بازیافتی مشغول هستند و رونق این صنعت در این شهرستان باعث شد تا سایر استان‌ها و شهرستان‌ها وارد این صنعت شوند.

بخشدار مرکزی جویبار تصریح کرد: با وجود این واحدها، اما آن ها نتوانستند استانداردهای محیط زیستی را رعایت کنند که نیازمند ساماندهی هستند.

مدانلو تصریح کرد: 34 دهیاری در بخش مرکزی در حوزه مدیریت پسماند فعال هستند و از سال 94 بیست و پنج روستای بخش مرکزی که در محور مواصلاتی قرار داشتند با شهرداری جویبار برای مدیریت پسماند قراردادی منعقد شد.

وی بیان کرد: از اواخر سال 95 اداره کل امور روستایی قراردادی با مؤسسه مدیریت پسماند بست که 5 روستای سروکلا، دیوکلا الیمون، واسوکلا، پهناب‌محله و شورکا در بخش مرکزی برای تفکیک زباله از مبدأ به صورت پایلوت شرکت کردند.

بخشدار مرکزی به مشکلات پسماند در حوزه روستایی اشاره و عنوان کرد: کمبود اعتبار و هزینه‌ای که شهرداری جویبار برای دپوی زباله و آهک‌پاشی از روستاها دریافت می‌کند بسیار بالا است که مشکلاتی در مدیریت پسماند برای روستاها به وجود آورده است.

مدانلو میزان تولید زباله در بخش مرکزی را روزانه 20 تن اعلام کرد.

محمدحسین فقیه بخشدار گیلخواران در این جلسه یکی از مهم‌ترین اولویت استان مازندران را مسئله پسماند دانست و گفت: علی‌رغم کارهای خوبی که در این حوزه انجام شده است با پدیده بحران پسماند مواجه هستیم.

وی بابیان اینکه بر اساس قانون، دهیاران متولی امر پسماند در حوزه محدوده روستایی هستند اظهار کرد: انصافاً دهیاران در پاک‌سازی حریم جاده‌های روستایی و انجام اقدامات نمادین در حوزه مدیریت پسماند و جمع‌آورزی زباله خوب عمل کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.

بخشدار گیلخواران تأکید کرد: 13 روستای بخش گیلخواران تفکیک زباله از مبدأ را انجام می‌دهند و با وجود واحدهای خرید ضایعات و بازیافتی در این شهرستان علاوه بر مزیت رقابتی می‌تواند جنبه اقتصادی خوبی داشته باشد.

فقیه با اشاره به اینکه اگر در این شهرستان مدیریت پسماند آگاهانه صورت نگیرد در آینده با انباشت زباله در مراکز غیررسمی مانند جاده ها و مراتع مواجه خواهیم شد.

وی گفت: باید با تدبیر، برنامه‌ریزی بلندمدت، آموزش و توانمندسازی مردم جلوی این بحران گرفته شود.

گفتنی است در بخش گیلخواران روزانه 15 تن زباله تولید می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۴۳۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای تولید سوخت حاصل از زباله در شهر تبریز

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: حبیبه هراتی با اشاره به سرانه ۶۳۰ کیلوگرمی تولید زباله در تبریز، اظهار کرد: روزانه به صورت متوسط یکهزار تن زباله از سطح شهر تبریز جمع‌آوری می‌شود .

وی افزود: در طرح جدید سازمان مدیریت پسماند، به صورت آزمونه در ۲ منطقه زعفرانیه و رشدیه، جمع اوری پسماند خانگی به صورت شبانه از ساعت ۲۱ آغاز شده است و در ادامه به سایر مناطق شهر تسری می‌یابد.

هراتی با اشاره به خلع ید پیمانکار کارخانه تولید کمپوست در سال گذشته افزود: پس از خلع ید پیمانکار کارخانه تولید کمپوست، تفکیک پسماند و تولیدات این کارخانه افزایش یافته است.

وی با اشاره به فعالیت ۲ خط ۲۵۰ تنی تولید کمپوست در این کارخانه اعلام کرد: خط سوم تولید کمپوست با ظرفیت ۳۰۰ تن در روز در سال جاری راه‌اندازی می‌شود که در مجموع ظرفیت تولید کمپوست در سازمان مدیریت پسماند به ۸۰۰ تن در روز می‌رسد.

دیگر خبرها

  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • بررسی روند امحا و دفن زباله در ۴ شهر فارس
  • برنامه ریزی برای تولید سوخت حاصل از زباله در شهر تبریز
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد/ حقوق پاکبانان افزایش یافته است
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند
  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  • ۷۰ درصد پسماند‌ها در کشور به صورت غیر اصولی دفن می‌شود