Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: آمریکا همه جای دنیا بخشی از سیاست خود را با خلق تروریسم ایجاد می‌کند. آنها در جامعه اسلامی در منطقه بین عراق و سوریه داعش و تکفیری‌ها را خلق و حمایت تسلیحاتی و مالی کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سردار جلیلی ظهر امروز جمعه(۱۱آبان ماه) در پیش خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد پدافند غیرعامل اظهارداشت: امسال ایام آبان ماه با توجه به فرمان رهبر معظم  انقلاب سازمان پدافند غیرعامل در 8 آبان ماه سال 82 تاسیس شد که مقارن با سه واقعه جدی اربعین، 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی و 8 آبان سالروز تشکیل پدافند غیرعامل کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: آمریکا همه جای دنیا بخشی از سیاست خود را با خلق تروریسم ایجاد می‌کند. آنها در جامعه اسلامی در منطقه بین عراق و سوریه داعش و تکفیری‌ها را خلق، تجهیز و حمایت تسلیحاتی و مالی کردند و به عنوان پشیبان اصلی و بهره‌بردار در این حوزه هستند.

 

 

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور یادآور شد: اینکه امروز به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی با محوریت آمریکا متمرکز و تعیین شده در چنین روزی باید به موضوعات این مسئله پرداخته شود کهآمریکا به عنوان مظهر تروریسم است، همواره هرجا تروریسم هست اسم آمریکا مطرح می‌شود و در جهان امروز از مثلثی برخورداریم که سیاست گذار، هدایت کننده، خلق کننده وتروریست از یک طرف وبهره بردار از تروریسم از طرف دیگر و پشتیبان مالی از طرف دیگر قرار دارند. این مثلث یعنی عربستان، رژیم صهیونیستی و آمریکا. آمریکا مظهر تروریسم است. 

 

سردار سرتیپ جلالی تاکید کرد: بوش پسر تروریست را خوب تعریف کرد که هرکه علیه ماست تروریسم است یعنی خود را شاخص تروریسم معرفی می‌کنند و ما می‌بینیم هرجا داعش گیر می کند تسلیحاتبا بالگردها جابه‌جا می شوند. 

 

وی افزود: روز 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی روزی است که باید پرده از  سیاست‌های پنهان و آشکار دشمن برداشت. عربستان همواره تروریسم پرور و خالق و پشتیبان تروریسم است. ما تروردانشمندان هسته‌ای خود را هنوز فراموش نکردیم. این روز روز مبارزه با این مثلث است. در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با مبارزه آشکار آمریکا روبرو شدیم. امروز رهبری معظم وقتی آهنگ مبارزه واستراژی دفاع را تنظیم و عنوان می‌کنند تکلیفی ایجاد می‌کنند که این ایفای نقش را دنبال کنیم.

 

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان کرد: امروز تهدیدات علیه ما ترکیبی است. ترکیبی از تهدید عملیات روانی برای به کارگیری رسانه، ترکیبی از عملیات شناختی برای اثرگذاری از جنس محتواروی ذهن مخاطب و مردم در راستای استراتژی جنگ اقتصادی برای بسیج، حرکت دادن تحریک بازار و هدایت مردم به این حوزه از یک جهت است و جنگ اقتصادی و اعمال تحریم ها در حوزه کالاها وحوزه بانکی از جهت دیگر و حوزه امنیت به عنوان ارزشمندترین دارایی تولید شده جمهوری اسلامی در منطقه محور این تحریم ترکیبی را شکل می‌دهد. در این تهدید مردم بستر این تهدید هستند و رسانه وشبکه اجتماعی چسب این استراتژی است. در این استراتژی چارچوب هایی تعیین شده و مقام معظم رهبری چارچوب دفاع را تعیین کردند.

 

سردار سرتیپ جلالی خاطرنشان کرد: استراتژی اول بستن راه مذاکره بود. نکته دیگر این استراتژی حمایت از دولت قانونی و منتخب مردم به عنوان کسی که باید محور اداره مردم و دستگاه ها باشد و امکان تامین نیازهای مردم را داشته باشد و به تعبیری عنوان محور اصلی تلقی می‌شود. در برابر نگاه‌ها و رویکردهای سیاسی مبنی بر حذف دولت یا ایجاد سازوکارهایی در کنار دولت، مقام معظم رهبری بخشیاز مولفه های تاب آوری ملی را بیان کردند. رویکرد اساسی این است که حمایت همراه با انتقاد و اصلاح در رویکرد مربوط به دولت برای مقابله با دشمن شکل می‌گیرد.

 

وی تصریح کرد: در بعد حاکمیت ملی باید بر وحدت ملی برای همه عناصر اصلی این راهبرد تکیه شود. این راهبرد ناشی از تفکر اسلام ناب و برگرفته از تفکر امام(ره) و قاعده نفی سبیل است که تسلط بیگانگان در کشور را نمی پسندد. دولت مسئولیت های اجرایی جدی در این حوزه دارد. رهبر می فرماید مردم باید از این دولت تصویر یک دولت مقتدر، توانا، دردآشنا و توانمند در دفاع از دشمن و همچنینمستحکم در برابر تهدیدات دشمن را ببینند. ما امروز در حال عبور از تحریم های ظالمانه هستیم و این باید در عمل توسط مردم حس شود.

 

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور، گفت: مردم باید امروز شرایط و تهدیدات را درک کنند و بفهمند. کما اینکه می دانند. باید دشمن را با بصیرت انقلابی بشناسند. زمانی که منافقین ایفای نقش می کنند جبهه دشمن شفاف و صریح مشخص است نباید به هر دلیلی به زاویه ای غیر از این زاویه بپردازیم و همه جریانات داخلی وفادار با انقلاب باید موضع گیری خود با دشمن را صراحتا اعلام کنند. 

 

سردار سرتیپ جلالی ابراز داشت: مردم، کشورهای اطراف را می بینند که چقدر ضعف و مشکلات امنیتی در آنجاها وجود دارد. امنیت مستحکم ما ثمره خون شهداست و مردم باید قدر بدانند. سوریه سازییکی از راهبردهای دشمن است. مردم باید قدر رهبری معظم را به عنوان ستون این خیمه، منسجم کننده کشور و ملت، فرماندهی کل که این جبهه را هدایت می کند خوب بشناسند و نگاهشان به ایشان باشد.باید همزمان با صبر الهی مقاومت را شکل دهند و انسجام بین ولایت و رهبری و مردم و دولت باید اتفاق بیافتد.

 

وی در پایان گفت: رهبر معظم انقلاب در دیداری که داشتیم تاکید داشتند باید رویکرد پدافند غیرعامل علمی، هوشمندانه و دقیق باشد یعنی در هر حوزه نیازمند رویکرد تخصصی و دقیق هستیم که در شرایط امروز ضرورت آن بیشتر احساس می شود. اگر همکاری در این حوزه شکل نگیرد ممکن است تهدیدات مخاطره آمیزی را به همراه داشته باشد. ما در حوزه سایبری و سایر حوزه ها با تهدیداتی روبروهستیم امیدواریم کما اینکه تابستان داغ دشمن را به تابستان مایوسانه تبدیل کردیم ان شاءالله ادامه مشکلات را تحت رهبری مقام معظم رهبری و حمایت سایر قوا پشت سر بگذاریم.

 

پایان پیام/523

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین مجلس زائران اربعین حسینی شیراز مرز مهران رای اعتماد مجلس شورای اسلامی موکب پدافندغیرعامل خطبه نماز جمعه سردار جلالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۴۳۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد خشن با دانشجویان بیانگر رویکرد دوگانه مدعیان حقوق بشر است

ایسنا/خراسان رضوی مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه تربت‌حیدریه برخورد خشن با دانشجویان در آمریکا را بیانگر رویکرد دوگانه مدعیان حقوق بشر دانست.

حجت‌الاسلام علیرضا چهکندی نژاد در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه دانشگاه‌های آمریکا امروز صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است، افزود: مدعیان آزادی بیان بر دستان دانشجویان، فرهیختگان، نخبگان و اساتید دانشگاه‌هایشان به دلیل حمایت از مردم مظلوم غزه دستبند زدند و به بدترین نحو ممکن با آنها برخورد کردند.

وی با بیان اینکه آزادی بیان باید هدف داشته باشد و موجب رشد و تکامل انسان‌ها و پویایی و زنده شدن امید در جامعه شود، اذعان کرد: آزادی بیان نباید موجب انحراف و سقوط جوامع شود.

چهکندی نژاد خاطرنشان کرد: مدعیان امروزی نه تنها به دنبال آزادی بیان نیستند بلکه برای آزادی فساد تلاش می‌کنند، اظهار کرد: کسانی که خودشان را مهد دموکراسی می‌دانند، سایر ملت‌ها از جمله عراق و افغانستان را چون آزادی ندارند مستعمره خودشان کردند، اما در کشور خودشان آن‌ هم در محیطی کاملاً علمی این‌گونه در برابر آزادی بیان ایستادند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه تربت‌حیدریه گفت: خون‌های به ناحق ریخته مردم غزه بود که چهره کریه و زشت آن‌ها را برملا کرد، شعارهایی که آن‌ها در حمایت از حقوق بشر، بانوان و آزادی بیان می‌دهند چهره واقعی‌شان را برای مردم برملا کرد.

وی خاطرنشان کرد: مدعیان حقوق بشر چهره کریه و متجاوز خود را در نوع برخورد با دانشگاه‌هایی که این روزها صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است نشان دادند.

چهکندی نژاد برخورد خشن با دانشجویان را بیانگر رویکرد دوگانه مدعیان حقوق بشر دانست و گفت: آن‌ها نمی‌تواند جلوی روشنگری و آزادی مردم را بگیرند و آنچه دارد در کشورشان در حمایت از مردم مظلوم غزه اتفاق می‌افتد را سانسور کنند.

وی با بیان اینکه دنیا آنها را به خوبی شناخته است، اظهار کرد: آنها آزادی بیانی را قبول دارند که در جهت اهداف استکباری و استثماری‌شان باشد و منابعشان را تأمین کند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه تربت‌حیدریه افزود: آنها می‌خواهند به وسیله این آزادی بیان در کشورهای هدف بتوانند کار استکباری و استبدادی خودشان را انجام دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمن از سال ۱۴۰۱ علیه ما جنگ ترکیبی را آغاز کرده است، گفت: امروز جنگ اراده‌ها و روایت‌ها است، ملتی در این جنگ ترکیبی موفق خواهد بود که روایت و اراده‌اش قوی‌تر باشد.

چهکندی نژاد اذعان کرد: اگر انسان‌ها به درستی فکر کنند و اندیشه‌هایشان درست باشد به راحتی خواهند توانست حق را از باطل تشخیص دهند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه تربت‌حیدریه با تأکید بر اینکه باید قدرت تحلیل را در جامعه بالا برد، خاطرنشان کرد: اگر این اتفاق بیفتد قطعاً اثرگذار خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • سرلشکر باقری مصوبات کارگروه پدافند غیرعامل را ابلاغ کرد
  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • برخورد خشن با دانشجویان بیانگر رویکرد دوگانه مدعیان حقوق بشر است
  • همدلی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی در شهرداری‌ها
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است